Canyon
Gaat niet goed, een 62 bij canyon is een 61 cm sloping (slechts 1 cm). Je hebt dus een 64 canyon frame nodig anders wordt het frame echt te klein.
Ik zou trouwens uitkijken met een dergelijk hoog frame (enkel optisch) heb er al eens eentje gezien, 62 is mooi in balans, 64 ziet er eigenlijk niet uit, kun je beter overstappen naar Scott (xxl) die meer sloping is of bijvoorbeeld specialized (nog meer sloping) of Cannondale of Isaa (zelfde verhaal als de Scott)
Ik zou trouwens uitkijken met een dergelijk hoog frame (enkel optisch) heb er al eens eentje gezien, 62 is mooi in balans, 64 ziet er eigenlijk niet uit, kun je beter overstappen naar Scott (xxl) die meer sloping is of bijvoorbeeld specialized (nog meer sloping) of Cannondale of Isaa (zelfde verhaal als de Scott)
Ik vind een 62 Canyon al too much, die van Kuiper is nog net mooi. Persoonlijk vind ik frames die ik normaal té sloping vind (zoals Giant) in hele grote maten juist weer heel mooi. Zag laatst een grote maat van het roze T-Mobile frame. Waarschijnlijk niet erg stijf, maar o zo mooi.
Hey, heb een vraagje; zou me graag een baanfiets aanschaffen om bij te trainen voor het MTB'en. Nu is mijn oog gevallen op Canyon meer specifiek de "Ultimate Al 7.0 of 7.0I. De enige reden dat ik op deze fies ben gevallen is de prijs, ik wil nl niet meer dan 1500 geven.
Is dit volgens jullie een goede keuze of kan ik iets goedkoper kiezen? Wat is het verschil tussen 7.0 en 7.0I?
Is dit volgens jullie een goede keuze of kan ik iets goedkoper kiezen? Wat is het verschil tussen 7.0 en 7.0I?
Quoten: Origineel geplaatst door nijltje op 22 Mei 2007
Hey, heb een vraagje; zou me graag een baanfiets aanschaffen om bij te trainen voor het MTB'en. Nu is mijn oog gevallen op Canyon meer specifiek de "Ultimate Al 7.0 of 7.0I. De enige reden dat ik op deze fies ben gevallen is de prijs, ik wil nl niet meer dan 1500 geven.
Is dit volgens jullie een goede keuze of kan ik iets goedkoper kiezen? Wat is het verschil tussen 7.0 en 7.0I?
Het leuke bij Canyon is, is dat ze maar enkele type frames hanteren. Voor de racefietsen zijn dat de F10 carbonframes en de F8 aluminium frames (en nog Fact3 en WRX aluminium frames). Alleen de afmontage is per te selecteren fiets verschillend, het frame is dus overal hetzelfde, zowel bij de duurdere afgemonteerde fietsen als de budget-afgemonteerde fietsen. De frames F10 en F8 scoren beide heel goed wat betreft stijfheidswaarden en ze scoren super op het gebied van prijs.
Wat betreft het verschil tussen de aluminium 7.0 en de 7.0i is het verschil tussen Campa Centaur afmontage of Shimano Ultegra afmontage. De campa versie schijnt veeeel meer emotie te bezitten en is dan ook nog eens 200gram lichter. Tel uit je winst. Een fietsmaat van me heeft een canyon centaur (7.0i) en ik persoonlijk fiets met de Ultegra versie (7.0). Die centaur groep ziet er wel erg mooi uit (inclusief Chorus achterderailleur). Als je er ook nog eens een chorus crankstel (-150gram) in steekt in plaats van de FSA en ook nog een paar eurus of zonda wielen (-300 gram), dan heb je toch wel een heel mooi fietsje van 7,35kg. Overigens rijdt hij sneller bergop, en ik rijdt sneller op het vlakke, we verschillen dan ook 10kg....
Maar wil je deze als baanfiets gebruiken?
Hey, heb een vraagje; zou me graag een baanfiets aanschaffen om bij te trainen voor het MTB'en. Nu is mijn oog gevallen op Canyon meer specifiek de "Ultimate Al 7.0 of 7.0I. De enige reden dat ik op deze fies ben gevallen is de prijs, ik wil nl niet meer dan 1500 geven.
Is dit volgens jullie een goede keuze of kan ik iets goedkoper kiezen? Wat is het verschil tussen 7.0 en 7.0I?
Het leuke bij Canyon is, is dat ze maar enkele type frames hanteren. Voor de racefietsen zijn dat de F10 carbonframes en de F8 aluminium frames (en nog Fact3 en WRX aluminium frames). Alleen de afmontage is per te selecteren fiets verschillend, het frame is dus overal hetzelfde, zowel bij de duurdere afgemonteerde fietsen als de budget-afgemonteerde fietsen. De frames F10 en F8 scoren beide heel goed wat betreft stijfheidswaarden en ze scoren super op het gebied van prijs.
Wat betreft het verschil tussen de aluminium 7.0 en de 7.0i is het verschil tussen Campa Centaur afmontage of Shimano Ultegra afmontage. De campa versie schijnt veeeel meer emotie te bezitten en is dan ook nog eens 200gram lichter. Tel uit je winst. Een fietsmaat van me heeft een canyon centaur (7.0i) en ik persoonlijk fiets met de Ultegra versie (7.0). Die centaur groep ziet er wel erg mooi uit (inclusief Chorus achterderailleur). Als je er ook nog eens een chorus crankstel (-150gram) in steekt in plaats van de FSA en ook nog een paar eurus of zonda wielen (-300 gram), dan heb je toch wel een heel mooi fietsje van 7,35kg. Overigens rijdt hij sneller bergop, en ik rijdt sneller op het vlakke, we verschillen dan ook 10kg....
Maar wil je deze als baanfiets gebruiken?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Idd voor op de weg, ik heb nl een koersfiets groepje gevonden die regelmatig gaan trainen in de week. Ben 2 maal meegeweest met mijn MTB en is echt wel zwoegen om bij te blijven dus niet echt training daarom zoek ik ook een "baanfiets"...(ervanuitgaande dat het aan de fiets ligt natuurlijk )
Quoten: Origineel geplaatst door nijltje op 23 Mei 2007
Idd voor op de weg, ik heb nl een koersfiets groepje gevonden die regelmatig gaan trainen in de week. Ben 2 maal meegeweest met mijn MTB en is echt wel zwoegen om bij te blijven dus niet echt training daarom zoek ik ook een "baanfiets"...(ervanuitgaande dat het aan de fiets ligt natuurlijk )
reken maar dat een "baanfiets" een stuk lichter fietst dan een mtb; lichter, betere aero positie, en veeel minder rol weerstand...
Idd voor op de weg, ik heb nl een koersfiets groepje gevonden die regelmatig gaan trainen in de week. Ben 2 maal meegeweest met mijn MTB en is echt wel zwoegen om bij te blijven dus niet echt training daarom zoek ik ook een "baanfiets"...(ervanuitgaande dat het aan de fiets ligt natuurlijk )
reken maar dat een "baanfiets" een stuk lichter fietst dan een mtb; lichter, betere aero positie, en veeel minder rol weerstand...
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 Mei 2007
Kan men deze kleur gewoon bestellen. Heb deze namelijk nog niet gezien op de site. Ik vond dit een superfiets maar dat groene van unibet paste niet goed. Het oranje zou beter gaan ivm sponsorkleuren. Alvast bedankt.
Kan men deze kleur gewoon bestellen. Heb deze namelijk nog niet gezien op de site. Ik vond dit een superfiets maar dat groene van unibet paste niet goed. Het oranje zou beter gaan ivm sponsorkleuren. Alvast bedankt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45
Zijn de huide Canyon fietsen met Lightweights eigenlijk al voorzien van de Lightweight GEN 2 wielen?
Quoten: Origineel geplaatst door nijltje op 30 Mei 2007
Hoe wordt de fiets geleverd? Moet je hem nog monteren?
Enkel het stuur moet nog gemonteerd worden. Daarna is het een kwestie van wielen er in steken en rijden maar.
Hoe wordt de fiets geleverd? Moet je hem nog monteren?
Enkel het stuur moet nog gemonteerd worden. Daarna is het een kwestie van wielen er in steken en rijden maar.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Quote: Origineel geplaatst door stijnemans op 30 Mei 2007
Zijn de huide Canyon fietsen met Lightweights eigenlijk al voorzien van de Lightweight GEN 2 wielen?
Kan je vanuit gaan, zou het echter wel specifiek vragen.
Mocht je tot bestelling overgaan.
Zijn de huide Canyon fietsen met Lightweights eigenlijk al voorzien van de Lightweight GEN 2 wielen?
Kan je vanuit gaan, zou het echter wel specifiek vragen.
Mocht je tot bestelling overgaan.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)