Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 Augustus 2006
Denk ik ook de nieuwe shamals lijken nergens naar.
Bij de zwarte versie (maar ook de zilveren) kunnen cosmic carbones nog niet in de schaduw staan.
Meen je dat nu serieus? Heel veel Cosmic bezitters zijn toch héél erg enthousiast. Veelal willen ze niet anders meer.
Denk ik ook de nieuwe shamals lijken nergens naar.
Bij de zwarte versie (maar ook de zilveren) kunnen cosmic carbones nog niet in de schaduw staan.
Meen je dat nu serieus? Heel veel Cosmic bezitters zijn toch héél erg enthousiast. Veelal willen ze niet anders meer.
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 02 Augustus 2006
@ Casran:
Ik merkte na de wedstrijd dat mn wiel heel erg schokte wanneer ik remde (tijdens de koers merkte ik het niet, maar het kan toen ook al geweest zijn) . Weet jij misschien waaraan dit ligt en hoe dit te voorkomen is? De remblokken (Swisstop LW) waren paralel aan de remrand gemonteerd (niet zodat het voorste of achterste deel vh blokje eerst de remrand raakt) Zou het gelegen hebben aan het verschil in snelheid tijdens en na de koers? misschien dat je het op een lage snelheid eerder voelt?
Nog iets. Ik moest dus vlak voor de wedstrijd het Corima achterwiel verwisselen voor een alu achterwiel en had dus geen tijd meer om de remblokken te vervangen.. Ik heb toen geprobeerd zo weinig mogelijk met mn achterrem te remmen, maar dit was door de regen en de afdaling niet mogelijk. Toen ik na de wedstrijd de blokken eraf haalde zag ik dat er een soort van zilvere glinstering op zat (geen stukjes alu, maar dus wel iets van alu achterblijfsel, het zij zeer minimaal). Denk je dat ik deze blokken nu nog kan gebruiken op mijn Corima's of beschadig ik dan de remrand? Het zou wel zonde zijn om ze na een keer al weg te moeten gooien, want ze waren aardig prijzig (25 euro per set)
bvd,
David
Heb je al meer erop gereden en ervaringen op gedaan ?
@ Casran:
Ik merkte na de wedstrijd dat mn wiel heel erg schokte wanneer ik remde (tijdens de koers merkte ik het niet, maar het kan toen ook al geweest zijn) . Weet jij misschien waaraan dit ligt en hoe dit te voorkomen is? De remblokken (Swisstop LW) waren paralel aan de remrand gemonteerd (niet zodat het voorste of achterste deel vh blokje eerst de remrand raakt) Zou het gelegen hebben aan het verschil in snelheid tijdens en na de koers? misschien dat je het op een lage snelheid eerder voelt?
Nog iets. Ik moest dus vlak voor de wedstrijd het Corima achterwiel verwisselen voor een alu achterwiel en had dus geen tijd meer om de remblokken te vervangen.. Ik heb toen geprobeerd zo weinig mogelijk met mn achterrem te remmen, maar dit was door de regen en de afdaling niet mogelijk. Toen ik na de wedstrijd de blokken eraf haalde zag ik dat er een soort van zilvere glinstering op zat (geen stukjes alu, maar dus wel iets van alu achterblijfsel, het zij zeer minimaal). Denk je dat ik deze blokken nu nog kan gebruiken op mijn Corima's of beschadig ik dan de remrand? Het zou wel zonde zijn om ze na een keer al weg te moeten gooien, want ze waren aardig prijzig (25 euro per set)
bvd,
David
Heb je al meer erop gereden en ervaringen op gedaan ?
"Want ?? naven, stijfheid ??"
Naven: Campa naven zijn de meest duurzame op de markt, ze lopen eeuwig (en nog wat langer ). Shamals maken geen herrie (cosmics klinker als er een trein voorbij komt). De body van campa loopt een heel stuk lichtet, shamals lopen niet vol water en als er al water in komt is het er zo weer uit.
Qua stijfheid zijn de shamals fraktioneel beter. Eigenlijk vergelijk je appels met peren. Een CC is een lage velg met een kunstof kap terwijl shamals velgen uit één stuk hebben.
Naven: Campa naven zijn de meest duurzame op de markt, ze lopen eeuwig (en nog wat langer ). Shamals maken geen herrie (cosmics klinker als er een trein voorbij komt). De body van campa loopt een heel stuk lichtet, shamals lopen niet vol water en als er al water in komt is het er zo weer uit.
Qua stijfheid zijn de shamals fraktioneel beter. Eigenlijk vergelijk je appels met peren. Een CC is een lage velg met een kunstof kap terwijl shamals velgen uit één stuk hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 Augustus 2006
"Want ?? naven, stijfheid ??"
Naven: Campa naven zijn de meest duurzame op de markt, ze lopen eeuwig (en nog wat langer ). Shamals maken geen herrie (cosmics klinker als er een trein voorbij komt). De body van campa loopt een heel stuk lichter, shamals lopen niet vol water en als er al water in komt is het er zo weer uit.
Qua stijfheid zijn de shamals fraktioneel beter. Eigenlijk vergelijk je appels met peren. Een CC is een lage velg met een kunstof kap terwijl shamals velgen uit één stuk hebben.
Die zijn dan dus knetterstijf ...
"Want ?? naven, stijfheid ??"
Naven: Campa naven zijn de meest duurzame op de markt, ze lopen eeuwig (en nog wat langer ). Shamals maken geen herrie (cosmics klinker als er een trein voorbij komt). De body van campa loopt een heel stuk lichter, shamals lopen niet vol water en als er al water in komt is het er zo weer uit.
Qua stijfheid zijn de shamals fraktioneel beter. Eigenlijk vergelijk je appels met peren. Een CC is een lage velg met een kunstof kap terwijl shamals velgen uit één stuk hebben.
Die zijn dan dus knetterstijf ...
Ik heb zelf een Trek 1000, leuk fietsje, maar na een 5 maanden die Sora groep wil ik toch wel iets beters.
Ik overweeg nu mijn Trek 1000 te verkopen, heb al even bij Salden geinformeerd hoeveel ze aan inruilwaarde zouden geven indien ik een nieuwe koop bij hen. Dat zou ongeveer 470 euro zijn. Ik ga eerst nog wel proberen hem zelf te verkopen op internet ofzo want Salden is ook niet echt bij de deur..
Ik hoop hem toch voor 500 euro te verkopen, of is dat teveel? Die fiets is van eind maart 2006, heeft al wel + 4000 km gereden maar ben er nog nooit mee gevallen ofzo. Heb hem zelf 630 betaald, maar nieuwprijs is over 750 euro. Owja, 't is een triple.
Ik overweeg nu mijn Trek 1000 te verkopen, heb al even bij Salden geinformeerd hoeveel ze aan inruilwaarde zouden geven indien ik een nieuwe koop bij hen. Dat zou ongeveer 470 euro zijn. Ik ga eerst nog wel proberen hem zelf te verkopen op internet ofzo want Salden is ook niet echt bij de deur..
Ik hoop hem toch voor 500 euro te verkopen, of is dat teveel? Die fiets is van eind maart 2006, heeft al wel + 4000 km gereden maar ben er nog nooit mee gevallen ofzo. Heb hem zelf 630 betaald, maar nieuwprijs is over 750 euro. Owja, 't is een triple.
<br>
<br>
<br>
Na 17 jaar op een Giant Peloton Superlite te hebben gefietst, vond ik het tijd voor wat anders. De Giant is mij altijd prima bevallen, maar de huidige Giant racefietsen kunnen me niet bekoren. Rij ook met veel plezier op een Scott ATB, maar ook de Scott racefietsen vind ik niet super. Kwam er al snel achter dat Trek wèl hele fraaie racefietsen bouwt en heb uiteindelijk gekozen voor de Trek Madone 5.2 in de blauwe teamkleur. Conform standaard specificaties opgebouwd, behalve de Bontrager Race Lite wielen welke zijn vervangen door titanium Bontrager Race X-Lite wielen. Heb hem nog maar net, maar bevalt me al erg goed. Foto volgt binnenkort!
Amai Andromeda, die is echt subliem. Mooie wielen en groepkeuze. Verder prachtig Bontrager materiaal.
Deze mag gezien worden!
Deze mag gezien worden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 03 Mei 2006
hier een update van mijn fiets... nuj volledige dura-ace 10sp. groep (incl. pedalen), bontrager x lite stuur, xxx lite stuurpen mijn polar cs200cad, gewisseld voor een cyclosport tellertje EN ax-lightness apollo zadel
hier een update van mijn fiets... nuj volledige dura-ace 10sp. groep (incl. pedalen), bontrager x lite stuur, xxx lite stuurpen mijn polar cs200cad, gewisseld voor een cyclosport tellertje EN ax-lightness apollo zadel