Scott
- leocuypers
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 Juni 2006
Heb ze er meteen even bijgepakt: L= 56 sloping en 59 cm klassiek. Xl is 58 cm sloping en 61 cm klassiek.
Belangrijker is dat de bovenbuis van de XL 57.5 is dat te lang dan zul je automatisch bij de L uitkomen. Denk eraan dat scott een relatief lange balhoofdbuis heeft waardoor je niet snel te diep komt te zitten.
Mail maar als je nog een los frame zoekt....
bedankt voor je reactie, dit is net wat ik moest horen, gezien ik een speedster S20 (2006) heb maat L en niet wist wat het voor maat klassiek was.
Heb ze er meteen even bijgepakt: L= 56 sloping en 59 cm klassiek. Xl is 58 cm sloping en 61 cm klassiek.
Belangrijker is dat de bovenbuis van de XL 57.5 is dat te lang dan zul je automatisch bij de L uitkomen. Denk eraan dat scott een relatief lange balhoofdbuis heeft waardoor je niet snel te diep komt te zitten.
Mail maar als je nog een los frame zoekt....
bedankt voor je reactie, dit is net wat ik moest horen, gezien ik een speedster S20 (2006) heb maat L en niet wist wat het voor maat klassiek was.
-
- Forum-lid
Inmiddels heb ik de laatste handelingen verricht en is de fiets voor mijn vriendin opgebouwd en rijklaar. Het is een Scott AFD Team Limited (met dank aan Sharkman) met een Ultegra groep. Verder is de fiets opgebouwd met Ritchey onderdelen en een set Ksyriums ES.
Zie hier het eindresultaat:
Zie hier het eindresultaat:
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes
-
- Forum-lid HC
Ziet er heel strak uit trekmadone. Alleen vind ik persoonlijk de wielen iets te veel kleur bevatten tov. de rest.
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 09 Juli 2006
Ziet er heel strak uit trekmadone. Alleen vind ik persoonlijk de wielen iets te veel kleur bevatten tov. de rest.
Vindt ik ook. Die wielen hadden van mij ook gewoon zilvergrijs gemogen (shimano, fulcrum).Verder een heel mooi fietsje
Vindt ik ook. Die wielen hadden van mij ook gewoon zilvergrijs gemogen (shimano, fulcrum).Verder een heel mooi fietsje
-
- Forum-lid
Wielen zijn inderdaad wat kleurrijk! Ze rijden overigens wel perfect en vrouwlief is er heel blij mee. De set komt van de Trek, ik heb daar een Zipp set in gestoken. Wellicht vervang ik de bandjes wel voor geheel zwarte.
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes
-
- Forum-lid
Hier nog een paar plaatjes:
-
- Forum-lid
Het monteren van de Nokon's blijft een tijdrovend karwei als je het geheel mooi en netjes wilt afwerken. Wanneer je genoeg geduld weet op te brengen en alle kabels vooraf heel goed smeert, is de werking perfect. Dit geldt tevens voor de derailleurkabels. De montage hiervan (Shimano) vraagt wat extra aandacht; niet een te korte bocht, goede smering en de juiste set (er zijn twee derailleur sets voor Shimano).
Ik heb nu inmiddels twee sets gemonteerd en ondervind geen enkel probleem bij het schakelen. Daarnaast vind ik het geheel ook heel mooi (fraaier dan de standaard bekabeling) maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.
Ik heb nu inmiddels twee sets gemonteerd en ondervind geen enkel probleem bij het schakelen. Daarnaast vind ik het geheel ook heel mooi (fraaier dan de standaard bekabeling) maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.