foto van je fiets
Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 18 Januari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 18 Januari 2005Ik ben ook zo druk bezig met mijn examens hè Techniek zeker ?
Ehm...techniek? Waarom? Een examen over het vak techniek?
Ennuh...ik heb een verklaring voor mijn zadelpen ***schaamt zich***:
Dat zadel was dus nieuw, de zadelpen was niet nieuw maar die zat bij de fiets maar ik paste er nog niet op. Maar toen ik de zadelpen en mijn zadel erop had gezet, zat er een beetje speling in het zadel. Dus mijn vader was teruggegaan om te vragen hoe dat komt. Toen hij weer thuis kwam zei hij dat de fietsenmaker niet wist of het zadel niet te ver omhoog stond (is dus ook de verklaring voor die hoge punt) dus ik zette het er even snel op om daarnaar te kijken. En ik heb toen dus in de haast niet gekeken hoe alles erop zat. (niet spontaan verzonnen hoor het is echt waar!)
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 18 Januari 2005Ik ben ook zo druk bezig met mijn examens hè Techniek zeker ?
Ehm...techniek? Waarom? Een examen over het vak techniek?
Ennuh...ik heb een verklaring voor mijn zadelpen ***schaamt zich***:
Dat zadel was dus nieuw, de zadelpen was niet nieuw maar die zat bij de fiets maar ik paste er nog niet op. Maar toen ik de zadelpen en mijn zadel erop had gezet, zat er een beetje speling in het zadel. Dus mijn vader was teruggegaan om te vragen hoe dat komt. Toen hij weer thuis kwam zei hij dat de fietsenmaker niet wist of het zadel niet te ver omhoog stond (is dus ook de verklaring voor die hoge punt) dus ik zette het er even snel op om daarnaar te kijken. En ik heb toen dus in de haast niet gekeken hoe alles erop zat. (niet spontaan verzonnen hoor het is echt waar!)
Het is je vergeven ! Foutje kan. f de zaak omdraaien en dan kan het zadel ook normaal vlak worden gemonteerd. Trek je broek ook niet achterstevoren aan. Dan heb je weer last met het zadel!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>
Het verkeerd om plaatsen van een zadel pen werd vroeger door triathleten gebruikt om zo een stijler frame te krijgen, dus als je ook nog zwem en fiets ambities hebt kun je hem ook altijd nog laten staan
Je zadel staat nu dus erg ver naar voren, ik vind dit tot op zekere hoogte prettig maar wellicht is dit te veel van het goede het levert namelijk ook minder goede stuur eigenschappen op, en kan het extra belasting van je armen opleveren. Van de UCI moet het zadel minimaal 5cm achter het bracket staan. (ik heb geloof ik een cm of 7/8)
Ik zou dus nog even bewust kijken naar de zadel stand. Wil je hem echt weer zo ver naar voren plaatsen? hoewel het veranderen van je fietshouding natuurlijk altijd een vrij grote stap is, kan het soms lonen.
Ps. de foto is niet helemaal recht dus mn inschatting is wellicht anders dan de werkelijkheid.
Je zadel staat nu dus erg ver naar voren, ik vind dit tot op zekere hoogte prettig maar wellicht is dit te veel van het goede het levert namelijk ook minder goede stuur eigenschappen op, en kan het extra belasting van je armen opleveren. Van de UCI moet het zadel minimaal 5cm achter het bracket staan. (ik heb geloof ik een cm of 7/8)
Ik zou dus nog even bewust kijken naar de zadel stand. Wil je hem echt weer zo ver naar voren plaatsen? hoewel het veranderen van je fietshouding natuurlijk altijd een vrij grote stap is, kan het soms lonen.
Ps. de foto is niet helemaal recht dus mn inschatting is wellicht anders dan de werkelijkheid.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 19 Januari 2005
Ik heb het al omgedraaid. Ik zal er morgen nog een foto van nemen en veranderen.
Toch wel alleen de zadelpen?
Ik heb het al omgedraaid. Ik zal er morgen nog een foto van nemen en veranderen.
Ridley Rides Up!
Quote: Origineel geplaatst door gerardridley op 19 Januari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 19 Januari 2005Ik heb het al omgedraaid. Ik zal er morgen nog een foto van nemen en veranderen.Toch wel alleen de zadelpen?
Scherp!!
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 19 Januari 2005Ik heb het al omgedraaid. Ik zal er morgen nog een foto van nemen en veranderen.Toch wel alleen de zadelpen?
Scherp!!
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 19 Januari 2005
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 19 Januari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door gerardridley op 19 Januari 2005
Nee, de hele fiets
Jullie denken toch niet dat je grappig bent he
Je ziet de humor er niet van in? Nou wij wel!!! Lachen met jou!
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 19 Januari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door gerardridley op 19 Januari 2005
Nee, de hele fiets
Jullie denken toch niet dat je grappig bent he
Je ziet de humor er niet van in? Nou wij wel!!! Lachen met jou!
Ridley Rides Up!