Tour de France 2012
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
En snel die rottelefoons afschaffen. Dat is de oorzaak dat vluchtpogingen niet slagen, en de laatste 50 km ongenadig hard en risicovol moet worden gereden.
Als de wegen die snelheden voor auto's al niet toelaten, waarom dan wel voor laagvliegers op fietsen !!!
Als het dan nog wat nat wordt heb je helemaal snel valpartijen.
Het wordt hoog tijd dat ze aan bovenstaande wat gaan doen.
Ben blij dat de saaie en voorspelbare week voorbij is. Jammer dat het een paar goede Nederlanders heeft gekost.
Als de wegen die snelheden voor auto's al niet toelaten, waarom dan wel voor laagvliegers op fietsen !!!
Als het dan nog wat nat wordt heb je helemaal snel valpartijen.
Het wordt hoog tijd dat ze aan bovenstaande wat gaan doen.
Ben blij dat de saaie en voorspelbare week voorbij is. Jammer dat het een paar goede Nederlanders heeft gekost.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahja ... toen er vorig jaar ritten werden gereden zonder oortjes kregen de vluchters amper ruimte en werd het telkens een massasprint.marcvmegroot schreef:En snel die rottelefoons afschaffen. Dat is de oorzaak dat vluchtpogingen niet slagen, en de laatste 50 km ongenadig hard en risicovol moet worden gereden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
- Locatie: Gilze
Ben het helemaal met je eens, 5 dagen lang groeiden de bomen tot in de hemel en als vandaag de pech genadeloos toeslaat is het INEENS helemaal niets meer. Ik ben zelf absoluut geen liefhebber van de Rabo wielerploeg maar conclusies als dat er 80 man voor de valpartij reed en van de Rabo niemand, dus het zijn pannekoeken, gaan me echt te ver.timo2.0 schreef:De vraag was of ik de rabokopmannen deze Tour al voorin had gezien en mijn antwoord is ja, door het harde werken van Tsjallingi en Tankink. Doe nu niet alsof ik debiel ben door het opeens anders uit te leggen. En voor de laatste keer: je kan niet elke kopman van elke ploeg constant vooraan houden en al helemaal niet gegroepeerd met drie of vier man, zoals jij stelt. Onmogelijk en dus is het helemaal niet gek dat de rabokopmannen vaak c.q. meestal voorin zaten in het wiel van één helper en vandaag gewoon brute pech hadden. Nee hoor, we moeten na vijf dagen hosanna (iedereen was het eens dat de raboskopmannen steeds zo attent voorin reden en finishten) moeten we bij tegenslag weer die typisch Nederlandse flutmentaliteit laten zien waarbij de beste stuurlui aan wal staan en de rabobank ploeg tot aan hun schoenzolen afbranden.jopie49 schreef:Het lijkt me straf als jij Tjallingi vooraan hebt gezien de afgelopen dagen, hij is al 3 dagen naar huis.
Hopelijk vallen de verwondingen mee en bewijzen onze jongens (allemaal) keihard het tegendeel aan het azijnzeikerige deel van Nederland.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
Een onzinige discussie waarom de rabo's niet met de gehele ploeg de renners voorin houden....
Mollema en Gesink vinden het onveilig als ze zich met een complete ploeg door het peleton moeten "vechten" ... Ook na de val van vorig jaar is besloten dat beide kopmannen een van de beide Maartens aan hun zijde krijgen. De Maartens (Tjallingi en Wynants) zouden ieder hun kopman uit de wind zettn en voorin houden.
Er is dus bewust voor gekozen om het op deze manier te doen. De renners vinden het prettiger en ze doen aan risico spreiding door niet bij elkaar te blijven. Door de val van Tjallingi hebben ze hun taktiek moeten veranderen... Ten Dam of Tankink inzetten ipv Tjallingi was geen optie ivm de stuurmans kunsten van beide heren.
Voordat we hier ook een wellis nietis discussie over gaan voeren....... Kijk even het tourjournaal van dag 1 of 2 terug, dan leggen de renners het zelf even uit.
Mollema en Gesink vinden het onveilig als ze zich met een complete ploeg door het peleton moeten "vechten" ... Ook na de val van vorig jaar is besloten dat beide kopmannen een van de beide Maartens aan hun zijde krijgen. De Maartens (Tjallingi en Wynants) zouden ieder hun kopman uit de wind zettn en voorin houden.
Er is dus bewust voor gekozen om het op deze manier te doen. De renners vinden het prettiger en ze doen aan risico spreiding door niet bij elkaar te blijven. Door de val van Tjallingi hebben ze hun taktiek moeten veranderen... Ten Dam of Tankink inzetten ipv Tjallingi was geen optie ivm de stuurmans kunsten van beide heren.
Voordat we hier ook een wellis nietis discussie over gaan voeren....... Kijk even het tourjournaal van dag 1 of 2 terug, dan leggen de renners het zelf even uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Dat vallen begint me ook de keel uit te hangen .... starten met 2 man per ploeg minder en je zit aan 154 renners!robbebopper schreef:Met sport heeft dit eigenlijk al lang niks meer te maken. Het is gewoon een grote loterij.
Ik denk dat de tour sportief gezien veel mooier wordt als je met ploegen van vijf aan de start mag komen. Het peloton moet gewoon een stuk kleiner worden. Klassementsrenners moeten uiteraard de tour uitrijden, andere renners zouden bijvoorbeeld elkaar mogen aflossen per etappe. Dan kun je als ploeg toch gespecialiseerde renners achter de hand houden, zonder dat ze in (voor hen) onbelangrijke etappes in de weg rijden als pelotonvulling (en dus extra gevaar opleveren).
Zoals het nu gaat is sportief gezien onverdraagbaar. Mensen stoppen er ontzettend veel tijd en geld in om zich optimaal voor te bereiden, en vervolgens stop je ze in een grote grabbelton (die heel hard ronddraait) waar dan na drie weken een winnaar uit wordt getrokken.
Ik vind er zo in ieder geval geen reet meer aan.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13698
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Erg irritant zo,n dag.dit is inderdaad meer een lotterij aan het worden. Ook al had rabo op kop gereden, dan hadden het wel weer anderen geweest.
Hier moet echt iets op verzonnen worden. In dit soort situaties moet je wellicht de klassementsrenners dezelfde tijd geven.
Misschien moet de organisatie eens op dag twee een zware bergetappe plannen in plaats van een week warm rijden en het veel meer verdelen.
Hier moet echt iets op verzonnen worden. In dit soort situaties moet je wellicht de klassementsrenners dezelfde tijd geven.
Misschien moet de organisatie eens op dag twee een zware bergetappe plannen in plaats van een week warm rijden en het veel meer verdelen.
Als Gesink nu slim is, dan stapt hij (i.o.m. de ploegleiding) nu uit de de tour en gaat podium rijden in de Vuelta.
Mollema wordt dan de kopman, hij heeft maar 2' aan de broek, en stond bovendien al beter in het klassement.
Een kopman lijkt me genoeg zonder de beide Maartens (Wynants is vandaag ook uitgevallen).
edit: ik bedoelde natuurlijk idd de Vuelta
Mollema wordt dan de kopman, hij heeft maar 2' aan de broek, en stond bovendien al beter in het klassement.
Een kopman lijkt me genoeg zonder de beide Maartens (Wynants is vandaag ook uitgevallen).
edit: ik bedoelde natuurlijk idd de Vuelta
Laatst gewijzigd door loos op 07 jul 2012 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13698
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je bedoelt denk ik de Vuelta? Nou ja als er dat nog een paar doen hebben we daar straks een sterker deelnemersveld
Gesink en Mollema beiden 20 seconden tijdstraf wegens "stayeren" (en ze zullen vast niet de enigen zijn). Dat vind ik na zo'n dag als vandaag dus echt te streng van de jury.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
- Locatie: Gilze
Voeckler ook dat je weet?timo2.0 schreef:Gesink en Mollema beiden 20 seconden tijdstraf wegens "stayeren" (en ze zullen vast niet de enigen zijn). Dat vind ik na zo'n dag als vandaag dus echt te streng van de jury.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
bommetje gooien in de jurywagen, idioten...timo2.0 schreef:Gesink en Mollema beiden 20 seconden tijdstraf wegens "stayeren" (en ze zullen vast niet de enigen zijn). Dat vind ik na zo'n dag als vandaag dus echt te streng van de jury.
~live fast, die young ~