Wielerseizoen 2012
Achttien Nederlanders naar de Tour, niet te vergelijken met de jaren zeventig en tachtig, maar dat is voor de recente geschiedenis volgens mij een record.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
+1 Clement, Terpstra en Boon hebben echt niet al "vulling" meegedaan. Mooi opsteker in aanloop naar de Tour en Olympische spelen.arjenv schreef:Westra heeft trouwens zojuist het NK-tijdrijden gewonnen. Mooie prestatie van hem!
Volgens Steephill (http://www.steephill.tv/tour-de-france/" onclick="window.open(this.href);return false;, rechts aan de zijkant) zijn het er vijftien. Leuk detail: samen met Frankrijk heeft Nederland de meeste renners rondrijden in de tour van 2012.timo2.0 schreef:Achttien Nederlanders naar de Tour, niet te vergelijken met de jaren zeventig en tachtig, maar dat is voor de recente geschiedenis volgens mij een record.
(aanpassing: even de lijst gekopieerd van steephill):
Netherlands (15)
CURVERS Roy ARG
DE KORT Koen ARG
GESINK Robert RAB
HOOGERLAND Johnny VCD
KRUIJSWIJK Steven RAB
MOLLEMA Bauke RAB
POELS Wouter VCD
RUIJGH Rob VCD
TANKINK Bram RAB
TEN DAM Laurens RAB
TIMMER Albert ARG
TJALLINGII Maarten RAB
VAN HUMMEL Kenny Robert VCD
VEELERS Tom ARG
WESTRA Lieuwe VCD
Giant TCR 0 '11
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toch jammer dat een groot wielerland als Noorwegen duidelijk meer toeretappes pakt.....
Less is bore
Das mijn tekst tochdaniel1975 schreef:Toch jammer dat een groot wielerland als Noorwegen duidelijk meer toeretappes pakt.....
Volgens cyclingnews zijn het er achttien, die zien Sebastian Langeveld en Pieter Weening bij Greenedge starten en Karsten Kroon bij Saxobank. Ploegen die bij Steephill helemaal niet genoemd worden: maar die noemen sowieso maar twaalf ploegen in plaats van 22, waardoor die ook niet laten zien dar er maar liefst 44 Fransen en 23 Spanjaarden starten. Wat wel opvalt is dat meer Nederlanders aan de start komen dan Italianen (17) en Belgen (15).
Joren1990 schreef:Volgens Steephill (http://www.steephill.tv/tour-de-france/" onclick="window.open(this.href);return false;, rechts aan de zijkant) zijn het er vijftien. Leuk detail: samen met Frankrijk heeft Nederland de meeste renners rondrijden in de tour van 2012.timo2.0 schreef:Achttien Nederlanders naar de Tour, niet te vergelijken met de jaren zeventig en tachtig, maar dat is voor de recente geschiedenis volgens mij een record.
(aanpassing: even de lijst gekopieerd van steephill):
Netherlands (15)
CURVERS Roy ARG
DE KORT Koen ARG
GESINK Robert RAB
HOOGERLAND Johnny VCD
KRUIJSWIJK Steven RAB
MOLLEMA Bauke RAB
POELS Wouter VCD
RUIJGH Rob VCD
TANKINK Bram RAB
TEN DAM Laurens RAB
TIMMER Albert ARG
TJALLINGII Maarten RAB
VAN HUMMEL Kenny Robert VCD
VEELERS Tom ARG
WESTRA Lieuwe VCD
fietsen doe ik net als een prof,
- daniel1975
- Forum-lid HC
Had er even bronvermelding bij moeten gevenGastheerg schreef:Das mijn tekst tochdaniel1975 schreef:Toch jammer dat een groot wielerland als Noorwegen duidelijk meer toeretappes pakt.....
Less is bore
Euhmm, volgens mij zie je een klein detail over het hoofd..... Hoogerland is geen 'Virenque' of 'Rasmussen'! (Hij heeft een andere apotheek).arjenv schreef:Daar hebben jullie inderdaad gelijk aan. Het mooiste zou natuurlijk een etappe winnen a la Virenque of Rasmussen toendertijd.