Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 jun 2015 21:58

mima schreef:Heb voor mijn zoontje een tweedehands 500 gekocht. Wil er graag een rubber hoesje om doen zoals ik ook om mijn 810 heb. Weet iemand of ze bestaan en waar te koop...ik kan niets vinden..
http://www.aliexpress.com/store/product ... 34968.html

en misschien past die voor de 510 ook wel op de 500?

Rikny
Forum-lid

Rikny 29 jun 2015 14:54

geertjeb schreef:
Rikny schreef:Ik sta op het punt een 2e fiets (mtb) aan te schaffen en wil daarop uiteraard ook mijn Edge 500 blijven gebruiken. Is dat mogelijk en moet ik dan een 2e cadans/snelheidsmeter aanschaffen? Of heeft Garmin ook alleen snelheidsmeters?
En hoe werkt dat qua instellingen, kan ik een 2e fiets aanmaken?
Je kunt een tweede cadans/snelheidsmeter kopen en op je MTB zetten, ik geloof niet dat Garmin alleen snelheidsmeters heeft (of je moet gewoon op GPS rijden.

Je kan een tweede fiets aanmaken met aparte instellingen op je Garmin.
Thnx! Dus evt. alleen op GPS is al voldoende? Al snap ik wel dat dat in dichtbeboste gebieden niet altijd even nauwkeurig is.

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 29 jun 2015 15:15

Ja dat risico loop je, maar om eerlijk te zijn wat interesseert het je welke snelheid je gereden hebt op een MTB in het bos. Ik vind dat echt vrij onbelangrijk, gewoon lekker spelen.

Maar als je het wel belangrijk vindt: snelheid-/cadanssensor.

Rikny
Forum-lid

Rikny 29 jun 2015 16:26

Snelheid en gemiddelde snelheid interesseren mij inderdaad ook niet. Vind het alleen altijd wel leuk om achteraf via Garmin Connect of Strava te kunnen zien waar ik gefietst heb, hoe ver etc.
Op de racefiets vind ik die andere zaken incl. cadans meer van belang.

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 29 jun 2015 16:58

Ja zo zit ik er inderdaad ook in, ik zou dus ook niet investeren in een snelheid/cadanssensor, je kan gewoon zien waar je geweest bent met die 500 en ook welke afstand je hebt gefietst.

sherpat
Forum-lid

sherpat 08 jul 2015 10:26

http://www.futurumshop.nl/garmin-snelheidssensor.phtml

Ik gebruik het nieuwe type snelheidssensor op mijn MTB, zet je gewoon vast rond de naaf van je achterwiel.
Als ik rijdt let ik nooit op de snelheid maar vond het wel erg irritant als de Garmin steeds stond te piepen bij het op pauze gaan bij signaalverlies in het bos. Snelheid klopt nu ook veel beter, niet meer zoveel pieken en dalen.
Je kan bij de 500 en 800 niet beide nieuwe sensors tegelijk gebruiken. Als je snelheid en cadans wil moet je de originele combi-sensor gebruiken. Cadans vind ik dan weer totaal onbelangrijk op de MTB en deze zit goed beschermd in het midden van je wiel.

Janneman79
Forum-lid

Janneman79 13 aug 2015 20:13

Ik gebruik de Edge 500 nu enige tijd en ben er erg tevreden over. Aangezien ik ook aan hardlopen doe was ik nieuwschierig of ik de Edge 500 mee kan nemen om mijn hardloopsessie te registreren icm de hartslagband.

Ik heb al wat rondgezocht (in dit topic en erbuiten) maar kon er nog niet iets over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

peter1981
Forum-lid

peter1981 13 aug 2015 23:44

waarom zou het niet gaan ?
Ik zou alleen de auto pauze functie uitzetten want denk dat die nog wel eens op pauze wil springen zeker als het wat dicht begroeid is

Nooit geprobeerd trouwens aangezien ik al pijn aan m`n poten krijg als ik aan lopen denk maar zie geen reden waarom het niet zou werken buiten het feit dat een horloge misschien handiger is maar zitten natuurlijk weer kosten aan verbonden
Dus gewoon proberen :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Janneman79
Forum-lid

Janneman79 14 aug 2015 10:24

Ik ga het dan inderdaad gewoon maar proberen! (Y)
Bedankt voor de autopause tip! Ik laat wel even weten hoe het ging. :)

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 aug 2015 11:33

sherpat schreef:http://www.futurumshop.nl/garmin-snelheidssensor.phtml

Ik gebruik het nieuwe type snelheidssensor op mijn MTB, zet je gewoon vast rond de naaf van je achterwiel.
Als ik rijdt let ik nooit op de snelheid maar vond het wel erg irritant als de Garmin steeds stond te piepen bij het op pauze gaan bij signaalverlies in het bos. Snelheid klopt nu ook veel beter, niet meer zoveel pieken en dalen.
Je kan bij de 500 en 800 niet beide nieuwe sensors tegelijk gebruiken. Als je snelheid en cadans wil moet je de originele combi-sensor gebruiken. Cadans vind ik dan weer totaal onbelangrijk op de MTB en deze zit goed beschermd in het midden van je wiel.
Je kan wel beide nieuwe sensoren gebruiken blijkbaar, in combinatie met een 800
Check this topic:
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... nce-Sensor

JoostG
Forum-lid

JoostG 06 sep 2015 12:07

Ik wil binnenkort een wat langere tocht gaan rijden, waarbij ik een route ga volgen en gedeeltelijk in het donker rijd. Er zal een beroep gedaan worden op de accuduur van mijn 500, en vandaar dat ik pad wil gaan met een powerbank. Nu heb ik er hier 1 liggen en die heb ik net als test aan 'lopende' garmin gehangen: meteen viel de uit en ging in oplaadmodus.
Google-en leverde een verhaal op een output van minimaal 5v anders denkt de garmin dat hij de computer wordt aangesloten. Ok, maar de powerbank heeft een output van 5V. Wat zie ik hier over het hoofd?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

mrcl
Forum-lid

mrcl 24 sep 2015 14:56

Naast een aardige kledinglijn vanaf vandaag ook een Garmin Edge 500 voor 80 GBP (= ca. EUR 108) bij de Aldi in de UK. Hele scherpe prijs. Benieuwd of ze dat hier ook (tegen die prijzen) gaan verkopen.

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... ber-192294

Plaats reactie