Vandaag een doortrapper opgeleverd voor mijn zwager, zowaar een 'commercieel' projectje
.
Basis was een tweedehands Gazelle CM frame. Aangezien hij in de autobranche zit heb ik een spuitschema bedacht op basis van de 'Gulf colors' van de Ford GT40 die in de jaren '60 de 24-uren van Le Mans won. Gespoten met de airbrush die ik een tijd geleden voor dit soort werk heb aangeschaft. Dit geeft een mooi resultaat maar is wel een boel werk met de vele laagjes primer, top coat en clear coat die je aan moet brengen, zeker als je zoals hier met drie kleuren werkt. Heb mijn eigen doortrapper ook nog even overgespoten met Combi Color en dat gaat toch een stuk sneller.
Verder degelijke en niet alle te dure spullen toegepast, Sturmey Archer naven en crankset, 103mm SunRace trapas voor de correcte kettinglijn, Wipperman ketting, Rigida velgen met Sapim spaken, Prolog zadel, Vittoria bandjes, MK Sylvan track pedalen, bullhorn stuurtje met time-trial remgrepen, Campagnolo Potenza remklauwen en met frame meegekomen Stronglight balhoofdstel gereviseerd.