Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 okt 2011 08:16

rinke schreef:Ik heb zondag 5 uur gefietst en was slechts 1 streepje kwijt in de (relatieve) kou... Lijkt mij een probleem met zjin Bryton maar is zeker niet normaal. Volgens mij moet de Bryton 50 +/- 13 uur meegaan. (check even of hij een Bryton 50 heeft..)
OVer routes maken, ik maak ze altijd in runningfreeonline.com . Op deze site kun je ook direct allerlei hoogteprofielen checken van de route en heb je direct een leuk idee als je bijvoorbeeld in het buitenland gaat fietsen of de route nog enigzins te doen is ;)
Bedankt voor je antwoord. Hij heeft ook een Bryton 50.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2011 08:36

Ik neem aan (dit is een vermoeden!) dat Bryton net als Garmin schermverlichting heeft. Als je die aan laat staan gaat de batterij heel snel op.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 25 okt 2011 08:43

@Havana, top tip volgens mij!! Helemaal niet bij stilgestaan. Ik heb mijn verlichting altijd uit staan en bij indrukken van toetsen gaat de verlichting +/- 5 seconden aan. Laat die vriend daar inderdaad eerst eens naar kijken ;)

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 25 okt 2011 09:21

Even een vraagje,

Ik ben me aan het oriënteren aangaande een nieuwe fietscomputer met GPS/Navigatie. Op dit moment gaat mijn gedachte uit naar een Garmin 800, maar een Bryton zou ook een optie kunnen zijn. Wat zouden redenen kunnen zijn, qua ervaring, bedienings, instel en afleesgemak, waarom zou een Bryton een betere keus zou zijn.

Ik heb begrepen dat bij een Bryton de snelheid via GPS gaat als je ook een cadansmeter wil hebben. Bij Garmin zou dat tegelijk kunnen.
Afbeelding

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 25 okt 2011 09:32

De laatste vraag begrijp ik niet?? Je kan bij Bryton een cadansset kopen en die inzetten als a) een cadanssensor of b) een snelheidsmeter. Als je er twee koopt heb je zowel een cadans als snelheidsmeter. Echter als je een Bryton koopt heb je ook direct een GPS die dus automatisch je snelheid meet, dus waarom zou je een tweede snelheidsmeter willen hebben. Dus bij aanschaf van 1 cadans/snelheidsmeter die je inzet voor cadans moet inderdaad je sneheid via GPS. (hoop dat je me nog snapt.. ;) )
Waarom een Bryton? voor +/- 260 euro heb je een GPS met kaarten, cadansmeter en hartslagband die bij mij tot nog toe perfect werkt! Goede support en veel updates die vaak ook echt een verbetering zijn! Bryton is nog een jong bedrijf maar leveren in mijn ogen een uitstekende prijs / kwaliteits verhouding. Meer info, neem even de tijd om dit topic in zijn geheel te lezen. Dat trekt je vast over de streep ;-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2011 09:39

Echter als je een Bryton koopt heb je ook direct een GPS die dus automatisch je snelheid meet, dus waarom zou je een tweede snelheidsmeter willen hebben.
Ik heb de GPS-functie vaak uitstaan om de batterij te sparen (te lui om steeds op te laden en het is niet goed voor de batterij). Dan is een sensor dus toch wel handig. Als je veel in het bos rijdt (MTB, CX) dan is een sensor ook onmisbaar, want de GPS is daar niet altijd even accuraat.
Laatst gewijzigd door havana op 25 okt 2011 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 25 okt 2011 09:44

@Havana dat klopt inderdaad wel, had van het weekend op de Veluwe onder een dicht bladerdek af en toe een schommelende snelheid terwijl ik een constante snelheid reed. Maar waarom je GPS uitzetten? Wat is dan nog het nut van de Bryton??? Dan kan je toch makkelijker een normale computer installeren?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2011 09:47

Ik heb een Garmin en geen Bryton maar dit terzijde.

Waarom GPS uitzetten? Omdat ik de GPS-functies in mijn eigen omgeving simpelweg niet nodig heb. Ik ken de weg wel en ik ben geen fietswetenschapper dus loggen boeit me ook niks. De GPS-functies gebruik ik overigens wel regelmatig, bijv. in de Eiffel, Ardennen of als ik in onbekend terrein fiets zoals de Utrechtse Heuvelrug. Incidenteel in mijn eigen omgeving ook wel eens.
Laatst gewijzigd door havana op 25 okt 2011 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 25 okt 2011 09:51

aha vandaar :) Tja, ik ben dan weer te lui om de GPS uit / aan te zetten... :-P

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 okt 2011 10:02

Bij de Garmin is het zo dat het scherm op een energie stand komt zodat je toch nog op het scherm je info kan lezen. Is dit bij de Bryton ook het geval?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 25 okt 2011 10:05

ja hoor geen probleem alleen in de bossen wat lastiger, kwestie van even een toets indrukken en je hebt voor een aantal seconden verlicht overzicht.

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 25 okt 2011 13:25

rinke schreef:De laatste vraag begrijp ik niet?? Je kan bij Bryton een cadansset kopen en die inzetten als a) een cadanssensor of b) een snelheidsmeter. Als je er twee koopt heb je zowel een cadans als snelheidsmeter. Echter als je een Bryton koopt heb je ook direct een GPS die dus automatisch je snelheid meet, dus waarom zou je een tweede snelheidsmeter willen hebben. Dus bij aanschaf van 1 cadans/snelheidsmeter die je inzet voor cadans moet inderdaad je sneheid via GPS. (hoop dat je me nog snapt.. ;) )
Waarom een Bryton? voor +/- 260 euro heb je een GPS met kaarten, cadansmeter en hartslagband die bij mij tot nog toe perfect werkt! Goede support en veel updates die vaak ook echt een verbetering zijn! Bryton is nog een jong bedrijf maar leveren in mijn ogen een uitstekende prijs / kwaliteits verhouding. Meer info, neem even de tijd om dit topic in zijn geheel te lezen. Dat trekt je vast over de streep ;-)
@ Rinke

Als geld het enige argument is en de Garmin zou even duur zijn, welke zou je dan kiezen?
Afbeelding

Plaats reactie