Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
-
- Forum-lid
Is het niet zo dat je voor een bepaalde tijd onderaan de Alpe moet zijn ??
Dus als je alle tijd op de Glandon neemt bestaat dus ook het risico dat je te laat bent ??
Dus als je alle tijd op de Glandon neemt bestaat dus ook het risico dat je te laat bent ??
Fiets: Een Imming in Ruiterdakkapellen uitvoering...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja op een bepaald moment mag je niet meer omhoog. Maar je hebt er ook niets aan om te treuzelen in de afdaling van de Glandon, want hoe langer je wacht des te zwakker zijn de deelnemers. En dus ben je dan langer kwijt om door het dal naar de Telegraphe te rijden.
[quote="kolka1979"]Ik wil deze zomer graag de Marmotte fietsen met een vriend van me. Ik heb gelezen dat deze inmiddels volgeboekt is. Maar weet iemand of ik op een andere manier toch kan deelnemen aan deze toch?[/quote]
Gaat het om de tocht of om de route?
De route kun je elke andere dag gaan rijden wanneer het jou het beste uitkomt.
Gaat het om de tocht of om de route?
De route kun je elke andere dag gaan rijden wanneer het jou het beste uitkomt.
Zo niet, Marktplaats in de gaten houden. Dit staat overigens ook duidelijk in de startpost.
Ik ben even benieuwd naar de keuzes die jullie maken voor het aantal tandwielen waarmee je de Marmotte gaat rijden. Ikzelf heb momenteel een triple (kleinste blad 30 tanden), cassette achter gaat tot 25 tandwielen. Ben aan het twijfelen om er toch maar een 27T op te gooien. Wat zijn jullie ervaringen?
Is een heel apart topic over.
Ik steek 34x27 en baseer deze keuze op eerdere ervaringen in het hooggebergte. Mijn eerste Marmotte reed ik overigens met 34x25 en dat ging ook prima. Ik ben echter meer omwentelingen gaan maken.
Ik steek 34x27 en baseer deze keuze op eerdere ervaringen in het hooggebergte. Mijn eerste Marmotte reed ik overigens met 34x25 en dat ging ook prima. Ik ben echter meer omwentelingen gaan maken.
[quote="havana"]Is een heel apart topic over.
[/quote]
aha ik had even beter moeten zoeken.... anyway: ik ben eens aan het zoeken voor een 27 ultegra cassette, maar die zijn toch wat lastiger te vinden (heb momenteel 25). Wat ik zo lees, is een 28t niet echt aan te raden ivm niet ideale vertanding... nog maar even op zoek gaan.
[/quote]
aha ik had even beter moeten zoeken.... anyway: ik ben eens aan het zoeken voor een 27 ultegra cassette, maar die zijn toch wat lastiger te vinden (heb momenteel 25). Wat ik zo lees, is een 28t niet echt aan te raden ivm niet ideale vertanding... nog maar even op zoek gaan.
28 moet geen probleem zijn. Vroeger ging Shimano maar tot 27, tegenwoordig tot 28.
Ik zie dat in de nieuwe Ultegra reeks (die ik op mijn fiets heb), er geen 27 cassettes zijn. Ik zou dan naar een 28 moeten of een 27 uit een andere shimano reeks (105 of zo). Op zich kan dat ook wel. Denk dat ik maar voor de 28 ga. Hoe was het ook weer? Wat je niet bij je hebt kun je ook niet gebruiken?
-
- Forum-lid
Jij hebt een triple 30 / 25 volgens mij moet je het daar echt wel mee redden....gebruik de 23 en hou de 25 voor nood....