Garmin Edge 800 topic deel 2
-
- Forum-lid HC
Als je op de plaats waar je normaal start, thuis bijvoorbeeld, een locatie aanmaakt (nadat je een fatsoenlijke GPS fix met juiste hoogte hebt). Dan vind hij de GPS de volgende keer op die locatie heel veel sneller. (ipv minuten gaat het dan naar seconden).
De eerste keer op een compleet andere plaats gaat dat trouwens niet lukken en duurt het altijd veel langer.
De eerste keer op een compleet andere plaats gaat dat trouwens niet lukken en duurt het altijd veel langer.
En zorg dat ie flink wat zicht op de hemel heeft want tussen hoge bergen, afscherming door je eigen lichaam en bomen/huizen kun je soms lang wachten.. Om een idee te hebben waar hij zit met z'n localisering kun je de map opzetten. Die zal steeds nauwkeuriger je positie tonen of enorm uit de buurt blijven als hij echt geen goede fix kan maken..
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid HC
Nieuwe Functie (Wellicht al door anderen ontdekt)
Als je je courses met de "Modern" versie van Garmin Connect op je Edge 800 zet dan krijg je de optie om Garmin Segmenten aan te zetten. Hierdoor krijg je momenteel alle begin en eindpunten van segmenten als course point in je Edge te staan. Helaas is het (nog?) niet mogelijk om te kiezen welke segmenten je wel of niet wilt zien want ondanks dat deze functionaliteit pas heel kort weer beschikbaar is zit het nu al vol foute en dubbele segmenten. Zo had ik bij mijn eerste course al gelijk de segementen Yzerbosweg en Eyserbosweg en 3 segmenten voor "Camerig tot Buitenlust"
Positief: de Modern versie schijnt momenteel ook het Hoogte profiel mee te sturen.
Als je je courses met de "Modern" versie van Garmin Connect op je Edge 800 zet dan krijg je de optie om Garmin Segmenten aan te zetten. Hierdoor krijg je momenteel alle begin en eindpunten van segmenten als course point in je Edge te staan. Helaas is het (nog?) niet mogelijk om te kiezen welke segmenten je wel of niet wilt zien want ondanks dat deze functionaliteit pas heel kort weer beschikbaar is zit het nu al vol foute en dubbele segmenten. Zo had ik bij mijn eerste course al gelijk de segementen Yzerbosweg en Eyserbosweg en 3 segmenten voor "Camerig tot Buitenlust"
Positief: de Modern versie schijnt momenteel ook het Hoogte profiel mee te sturen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat is de keerzijde van interactiviteit.ericpeters schreef:.... zit het nu al vol foute en dubbele segmenten. Zo had ik bij mijn eerste course al gelijk de segmenten Yzerbosweg en Eyserbosweg en 3 segmenten voor "Camerig tot Buitenlust"
Elke gebruiker kan zelf een segment aanmaken, de ene geeft het een andere naam, de ander stopt/start iets verder/dichter.
In Strava is dat ook.
Off-topic: Een beetje net als op de meeste fora waar je voor elke vraag een apart topic zou kunnen beginnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Waarom zou je op Amazon kopen als je ook bij een als betrouwbaar gekende webshop kan kopen die dan ook nog eens goedkoper is?Frigide schreef:http://www.amazon.de/Garmin-Ger%C3%A4t- ... KAKR8XB7XF
Nu bij Bikecomponents.de de Garmin 800 Bundle voor 269 Euro.
Nothing to defend
Nothing to defend
In de knoppenbalk staat verzenden of ontvangen van toestel.gene schreef:Hoe zet ik een route of track van BC op SD kaartje van Edge 800. Ik kan het er wel naar toe slepen maar vind het dan niet terug op Edge. Ik weet dat ik het ook in New Files kan kopiëren maar waar vind ik dat GPX of TCX file in BC?
Je tcx of gpx file vindt je waar je het hebt opgeslagen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je Garmin maakt van een gpx/tcx bestand altijd een FIT bestand.gene schreef:Hoe zet ik een route of track van BC op SD kaartje van Edge 800. Ik kan het er wel naar toe slepen maar vind het dan niet terug op Edge. Ik weet dat ik het ook in New Files kan kopiëren maar waar vind ik dat GPX of TCX file in BC?
Je sleept je gpx/tcx bestand in de map new files.
In je windows verkenner zie je dan dit bestand toch staan in de map "new files".
Je koppelt je Edge af en start deze op.
Bij het opstarten maakt de Edge van dit bestand in de map "new files" een fit-bestand en verzet dit automatisch in de map "courses".
Succes
Nothing to defend
Nothing to defend
Vandaag iets vreemds. Nieuwe track gemaakt op Gpsies. Vervolgens als .tcx bestand in de map NewFiles gezet. Toen ik hem wilde starten kreeg ik twee tracks te zien op het scherm.
Ik had de volgende track namen
NoordGroningen
WestGroningen
ZuidGroningen
Vervolgens heb ik een route ZuidGroningen50km gemaakt. Deze werd echter samen op de kaart laten zien met de route WestGroningen.
Erg vreemd?
Ik had de volgende track namen
NoordGroningen
WestGroningen
ZuidGroningen
Vervolgens heb ik een route ZuidGroningen50km gemaakt. Deze werd echter samen op de kaart laten zien met de route WestGroningen.
Erg vreemd?