Giro 2016
Zijn toch twee lekkere klimmetjes vandaag. Begrijp eerlijk gezegd niet waarom ze als Cat2 zijn aangemerkt. Maar dat maakt verder niet zoveel uit. Feit is wel dat de klimmen stevig zijn en het uitnodigt tot een ontsnapping. Zou slim zijn van TLJ om daarin mee te zitten.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Hij gaat het gewoon halen. In de klim straalt ie zoveel zelfvertrouwen uit, zo mooi stil op de fiets en dan zoveel vermogen kunnen leveren. Dit moet het gewoon worden. Hoe ziet de rest van zijn seizoen eruit? Gaat ie nog een grote ronde doen?
De komende dagen niet moeilijk doen om een paar seconde kwijt te raken. De ploeg moet voor dat werk sterk genoeg zijn. Vrijdag zelf in de aanval gaan op de eerste klim dan heeft de rest ook geen voordeel meer van de ploeg.
Met een beetje geluk wordt zaterdag dan al een grote ereronde.
Met een beetje geluk wordt zaterdag dan al een grote ereronde.
Campagnolo Ultra Dork
Categorieën zijn niet als in de Tour, de Giro kent geen HC cols, alleen de `Cimma Coppi`, (hoogste punt in de ronde) staat nog boven Cat1. In de Tour zouden dit waarschijnlijk bergen van categorie 1 zijn...mrcoffee schreef:Zijn toch twee lekkere klimmetjes vandaag. Begrijp eerlijk gezegd niet waarom ze als Cat2 zijn aangemerkt. Maar dat maakt verder niet zoveel uit. Feit is wel dat de klimmen stevig zijn en het uitnodigt tot een ontsnapping. Zou slim zijn van TLJ om daarin mee te zitten.
Zag vandaag een afbeelding van het vermogen geleverd tijdens zijn tijdrit en rechts produceert gemiddeld gewoon 20 watt meer dan links... als ze dat linkerbeen op hetzelfde niveau kunnen krijgen staat ons vast nog meer moois te wachtenBAMCAN schreef:Hij gaat het gewoon halen. In de klim straalt ie zoveel zelfvertrouwen uit, zo mooi stil op de fiets en dan zoveel vermogen kunnen leveren. Dit moet het gewoon worden. Hoe ziet de rest van zijn seizoen eruit? Gaat ie nog een grote ronde doen?
Vorig jaar reed hij ook de TdF, toen heeft ie Gesink nog d'Huez opgesleurd. Maar zou me kunnen voorstellen dat hij ook Olympische spelen wil rijden, dus dan lijkt TdF me uitgesloten.
Inderdaad El Loco, dat klopt maar het zijn absoluut geen molshopen. Bijvoorbeeld de klim Pian el Falco uit de 10e etappe is bijvoorbeeld een Cat 1 klim. Als je dan kijkt naar de plaats in het parcours en de cijfers van de voorlaatste klim, Fia della Paganella, van vandaag zou deze ook zomaar Cat 1 kunnen zijn ipv 2.
Maar dat is gezever in de marge en alleen interessant voor de bergklassement pretendenten. Kruijswijk moet gewoon het Roze zondag gaan binnen harken!
Maar dat is gezever in de marge en alleen interessant voor de bergklassement pretendenten. Kruijswijk moet gewoon het Roze zondag gaan binnen harken!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Kruijswijk rijdt nog de Vuelta. Tour rijdt hij niet, dan is het aan Gesink en Kelderman.sjoerdth schreef:Vorig jaar reed hij ook de TdF, toen heeft ie Gesink nog d'Huez opgesleurd. Maar zou me kunnen voorstellen dat hij ook Olympische spelen wil rijden, dus dan lijkt TdF me uitgesloten.BAMCAN schreef:Hij gaat het gewoon halen. In de klim straalt ie zoveel zelfvertrouwen uit, zo mooi stil op de fiets en dan zoveel vermogen kunnen leveren. Dit moet het gewoon worden. Hoe ziet de rest van zijn seizoen eruit? Gaat ie nog een grote ronde doen?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
- Forum-lid
Hoop ( en verwacht ook wel) dat Kruiswijk deze Giro tot een goed einde gaat brengen.
Eerst maar eens afwachten hoe iedereen uit de rustdag komt.
Daarnaast hebben we vorig jaar in de Vuelta bij Tom Dumoulin gezien hoeveel je kunt verliezen op een slechte dag.
Van de andere kant, Kruiswijk maakt op mij wel een hele sterke indruk, heb niet het idee dat hij verder over zijn limieten moet dan zijn concurrenten. Uiteindelijk laat hij al een aantal jaren zien dat hij Top 10 Giro kan rijden.
Tel daarbij op dat hij bekend staat om een sterke laatste week. Er staat ons vast nog veel moois te wachten deze week.
Van de andere kant, je weet het maar nooit.
Spanning ten top, mooie Giro en de inbreng van een Nl er maakt het voor mij iig nog mooier/spannender.
Eerst maar eens afwachten hoe iedereen uit de rustdag komt.
Daarnaast hebben we vorig jaar in de Vuelta bij Tom Dumoulin gezien hoeveel je kunt verliezen op een slechte dag.
Van de andere kant, Kruiswijk maakt op mij wel een hele sterke indruk, heb niet het idee dat hij verder over zijn limieten moet dan zijn concurrenten. Uiteindelijk laat hij al een aantal jaren zien dat hij Top 10 Giro kan rijden.
Tel daarbij op dat hij bekend staat om een sterke laatste week. Er staat ons vast nog veel moois te wachten deze week.
Van de andere kant, je weet het maar nooit.
Spanning ten top, mooie Giro en de inbreng van een Nl er maakt het voor mij iig nog mooier/spannender.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Het gaat nog moeilijk zat worden en reken maar dat er nog wat coalities gaan komen. Valverde of Nibali staat immers beter op de erelijst dan een Ollander.
Lotto Jumbo mag niks weg laten rijden met renners uit ploegen van mogelijke kanshebbers en of ze dat 5 dagen gaan volhouden?
Vandaag de Mendola die best lang is maar vrij vroeg valt. Die gaat niet voor problemen zorgen.
De klim binnendoor naar Andalo mag niet onderschat worden. Dat is echt een berg om te koersen. Overigens jaren terug was de weg (ze rijden niet via de gewone weg naar Andalo) hier zeer zeer slecht. Is wintersport oord dus lekker veel sneeuwkettingen over de weg
Kunnen 5 gave dagen worden. Zondag tellen we niet mee dat is carnaval.
Lotto Jumbo mag niks weg laten rijden met renners uit ploegen van mogelijke kanshebbers en of ze dat 5 dagen gaan volhouden?
Vandaag de Mendola die best lang is maar vrij vroeg valt. Die gaat niet voor problemen zorgen.
De klim binnendoor naar Andalo mag niet onderschat worden. Dat is echt een berg om te koersen. Overigens jaren terug was de weg (ze rijden niet via de gewone weg naar Andalo) hier zeer zeer slecht. Is wintersport oord dus lekker veel sneeuwkettingen over de weg
Kunnen 5 gave dagen worden. Zondag tellen we niet mee dat is carnaval.
Jaa. Ik snap niet dat mensen het feestje al vieren hoor. Het worden nog lastige dagen. Gister op de radio ook al van die enthousiaste types die nog nooit een koers gezien hebben wel denken dan 'Stefan' het al in de pocket heeft.
is het fietsen aan het her-ontdekken