SRAM ETAP
Idd die tijd verlies je (de €'s niet, da's garantie) en da's nog wel een probleem in vergelijking met wanneer je mechanische of zelfs Di2 derrie stuk gaat. Moest ik geen 'back up' fiets hebben, had ik ook de ETAP route niet bewandeld.
(aan de andere kant, herinstallatie is wel een stuk eenvoudiger)
(aan de andere kant, herinstallatie is wel een stuk eenvoudiger)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Klopt niet meer hoor, er zijn ondertussen legio fietsenzaken die de Etap set wel op voorraad hebben.Keezx schreef:Geen enkele FM heeft een Etap derailleur op voorraad, ook al is tie bij de tijd.
Een nieuwe kost minimaal een paar dagen en >400€
Een losse derailleur zal inderdaad iets moeilijker te vinden zijn maar als je een goede fm hebt wil die wel de A-derailleur uit de set halen om deze dan achteraf terug aan te vullen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als je zo redeneert kun je eigenlijk ook al niet meer met Campa rijden...Keezx schreef:Geen enkele FM heeft een Etap derailleur op voorraad, ook al is tie bij de tijd.
Een nieuwe kost minimaal een paar dagen en >400€
Dat is dus voor mij geen reden om wat dan ook niet of wel te rijden.
Heb altijd een doos bij me met reserveonderdelen, uiteraard nog nooit nodig gehad, maar ik ben trouw aan Murphy.
Vorig jaar reed ik een stuk op met een snuiter die net terug was van een weekje Ventoux, maar hij was geen enkele keer omhoog gereden omdat nog voor de eerste rit z'n Super Record derailleur in de spaken was beland en hij nergens snel een nieuwe pat en derailleur kon vinden...
Zoiets zal mij niet overkomen.
Heb altijd een doos bij me met reserveonderdelen, uiteraard nog nooit nodig gehad, maar ik ben trouw aan Murphy.
Vorig jaar reed ik een stuk op met een snuiter die net terug was van een weekje Ventoux, maar hij was geen enkele keer omhoog gereden omdat nog voor de eerste rit z'n Super Record derailleur in de spaken was beland en hij nergens snel een nieuwe pat en derailleur kon vinden...
Zoiets zal mij niet overkomen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Rondom de Ventoux kun je werkelijk op iedere hoek van de straat prima racefietsen huren, dus ik zie het probleem niet.
- boswielrenner
- Forum-lid
Op youtube vind je alles.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Daar zal toch wel een idiot proof handleiding bij zitten?Sieper schreef:SRAM etap graag weer, en ja die kan ook kapot.
Ik verwacht dat ik a.s. weekend wel met een paar klunizge vragen hoe te installeren zal komen
Herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De shifters en derailleurs pairen.Sieper schreef:SRAM etap graag weer, en ja die kan ook kapot.
Ik verwacht dat ik a.s. weekend wel met een paar klunizge vragen hoe te installeren zal komen
Alles monteren.
Einde slag vijsjes van je derailleurs instellen.
Klaar.
Mogelijk iets te kort door de bocht en moet je nog een heel klein beetje finetunen maar dat vind je op You Tube of in de montagehandleiding
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend