Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2011 22:53

De beste man werkte niet eens voor de Tour, hij werkt voor de Franse TV.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 jul 2011 07:47

De Tour zonder dopinggeval is ook een beetje als bier zonder alcohol.:D
Ken je die presentator die me steeds weer aan de ploegnaam Buckler doet denken.......

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 12 jul 2011 17:21

3 maal hoera voor Andre Greipel, hij verslaat Cavendish ............wat een opluchting voor Greipel en geklopt in een sprint 1 op 1 vanuit zijn wiel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2011 19:10

Gaaaap, wat ben ik blij dat we morgen eindelijk eens de bergen in gaan. De aanloop was wel erg lang dit jaar. Ik heb die sprintjes nu wel weer gezien. Benieuwd wie morgen de overstap naar het hooggebergte het beste kan maken (en wie er door het ijs zakt!).

Oja: mijn voorspelling:
- Contador
- 2x Schleck
- Evans

Cadelleke toont oersterk, maar ik moet nog zien of die zo stoempend bij kan blijven.
Less is bore

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 13 jul 2011 19:42

Is er wel eens een Tour geweest, die gelijk bij de 1e of 2e etappe in de Alpen of Pyreneeen begon? Op die manier kun je gelijk die sprinters en hun hulpjes een beetje vermoeien en dwing je de klassementsrijders vanaf het begin op kop te laten rijden. Kleinere ploegen zou wat mij betreft ook mogen, 5 of 6 man in plaats van 9.... wordt het in ieder geval minder een teamsport dan het nu het geval is. Kan dat wiskundig rekenwerk door de oortjes plaats maken voor combines, tactischer rekenwerk en andere intriges.

bjornst
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 nov 2009 19:35

bjornst 13 jul 2011 20:52

Ik moest wel lachen bij het zien van een Hoogerland T-shirt met bebloede bollen. :D Alles wordt tegenwoordig ook commercieel gemaakt...

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 13 jul 2011 21:22

daniel1975 schreef: Oja: mijn voorspelling:
- Contador
- 2x Schleck
- Evans
Beetje saaie voorspelling hoor :P

Die 4 kunnen eigenlijk alleen maar tegenvallen toch? (rijden ze alle 4 top 4 dan is het "logisch", rijden ze buiten de top 10 dan is het tegenvallend?)
Dan is het interessanter om te zien hoe bijvoorbeeld Velits, Roche, Basso (wel erg onzichtbaar geweest), Cunego (heeft die nog klassements-ambities?) en Danielson (outsider, Tour-debutant) het gaan doen. 8-)

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 13 jul 2011 21:50

Het lijkt me dat contador en de familie schleck in de aanval moeten. Evans kan zijn ouwe specialiteit weer uit de kast trekken: wieltjesplakken! Evans hoeft alleen maar te wachten tot te tijdrit in grenoble, daar kan hij met gemak een minuut pakken op de schleckjes.

Ik ben benieuwd of Voeckler morgen de gele trui kan behoude. Echt klimmen kan hij niet, maar lang aanklampen natuurlijk wel. Als het een hele harde koers wordt, gaat hij uit de trui gereden worden, maar daar twijfel ik morgen nog een beetje aan. Daarnaast zou het mooi zijn voor rabobank als LL sanchez bij kan blijven en 1.49 op voeckler pakken.

eelcoz

eelcoz 13 jul 2011 21:56

Het imago van wieltjesplakker wat Evans betreft is niet helemaal terecht. Dat doet hij alleen in het hooggebergte omdat hij ook wel weet dat hij op die manier de meeste kans maakt om zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Hij heeft toch een paar leuke koersen gewonnen de afgelopen jaren met een aanvallende manier van rijden (Waalse Pijl, WK, Touretappe Mur de Bretagne). Als Evans een wieltjesplakker is, wat is Mentsjov dan wel niet? En Indurain in de jaren negentig was dan minstens zo erg. Die pakte winst in de tijdritten en zorgde er vervolgens voor dat hij niet gelost werd in de bergen.

Ik hoop trouwens wel dat Voeckler morgen uit de trui wordt gereden. Het is nu wel weer mooi geweest met dat camerageile mannetje. Sterk gereden hoor, maar gisteren weer zo heerlijk onsympathiek in de richting van Martin (die logischerwijs gewoon stalorders had om niet te rijden), gadverdamme!

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 13 jul 2011 21:59

daarom zeg ik ook dat hij zijn OUWE specialiteit weer UIT DE KAST kan trekken.. Evans heeft NOG NOOIT aangevallen in de bergen. SInds zijn wk overwinning rijdt hij zeker aanvallender en een stuk aantrekkelijker. Daarvoor was het echter de lafste coureur ooit, maar dat is dus wel veranderd.
Morgen hoeft evans alleen aan te blijven, want zonder minuut voorsprong vóór de tijdrit, geef ik de schleckjes geen kans op tourwinst

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 13 jul 2011 22:26

Stokie, dat is echt denken in stereotypen. Dat Evans altijd maar alleen volgde is echt misplaatst. Als je alles uit de kast moet halen om het wiel voor je te volgen ga je echt niet aanvallen ;). Dat hij het laatste jaar wel aanvalt betekent gewoon dat hij sterker is geworden.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 13 jul 2011 22:44

nee hoor.. in bergetappes gaat hij nog steeds niet aanvallen, want dat kan hij gewoon niet. In het verleden wilde hij ook gewoon niet aanvallen. Het is echt niet zo dat evans echt niet meer kon dan volgen. Het is ook een kwestie van geloof in jezelf. Evans heeft sinds zijn wereldtitel gewoon meer geloof gekregen in zijn kunnen en dat laat hij dus ook gewoon zien.
Evans is er altijd afgereden op versnellingen bergop. Evans is sterk in één tempo omhoog rijden, maar wordt er altijd afgereden als het tempo een beetje schommelt en er gedemarreerd wordt.

Gesloten