Pagina 33 van 38
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 07:54
door rikkert
kxlight schreef: ↑28 aug 2024 18:15
Pon vind ik wel n partij die op t vinkentouw zou kunnen zitten. Doe steeds meer fietsgerelateerde zaken. En als die voor n habbekrats iets kunnen inlijven…
Naast auto's nu ook fietsen en dus ook fietskleding? Lijkt logisch maar auto's en fietsen is toch substantieel andere handel, andere toeleveranciers. Qua productlijn snap ik het. Toch valt het me op dat de fietsenmerken geen echt grote jongen zijn in keding en dat de grote kledingjongens, geen fietsen verkopen. Is echt een ander soort handel.
Maar ik hoop van harte dat agu weer boven water komt, ik was klant, maar ook voor de mensen die daar een boterham verdienen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 07:59
door havana
Het grote probleem van Agu blijft het stoffige imago. Alleen al daarom zou ik het nooit kopen als ik PON was. Zeker omdat een kledingmerk relatief eenvoudig zelf is op te zetten.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 08:06
door daniel1975
En makkelijker te positioneren dan een oud merk verhippen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 09:13
door scottwilko
Ik acht de kans aanwezig dat de overname kandidaat zich wil focussen op de gravel scene. En dan met name de meerdaagse tochten. Alle expertise om daar goede spullen voor te leveren zijn aanwezig.
De racefiets wereld liggen ze gewoon niet goed voor en dat kost veel te veel inspanning om dat te verbeteren
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 10:45
door daniel1975
Aan de andere kant: er loopt toch ook niemand stoer te doen met BBB of PRO onderdelen? Worden toch verkocht.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 11:36
door marsman
PON heeft veel ervaring met het aanbieden van dezelfde spullen met een ander logo, vormgeving en image. Als ze AGU inlijven, verwacht ik dat ze snel met wat andere merknamen komen maar wel gebruik willen maken van de productiecapaciteit en kennis. Ander logootje erop, de juiste marketing en hoppa: je betaalt zo dik 200 EUR voor een shirt wat in feite gewoon AGU is.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 01 sep 2024 16:43
door depoldertoerist
ik heb niks met imago, maar Agu is wel gewoon goed en daar hou ik wel van. contact met de service afdeling (paaar keer nodig gehad) verliep ook erg fijn.
mw de poldertoerist heeft na jaren proberen (o. a. Sportfull, Alè, Pearl Izumi, craft enz..) eindelijk een broek, de Agu Switch Bibshort III Essential, waar ze lange tijd pijnvrij mee kan fietsen..
als Pon er iets mee zou gaan doen dan weet je in ieder geval zeker dat de kwaliteit minder zal zijn en dat service een vies woord is geworden.
Dus ik hoop dat Agu gewoon lekker als Agu blijft bestaan.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 02 sep 2024 10:55
door rikkert
Ach, agu is niet hip, maar van de categorie goed is goed genoeg. En daar is een markt voor. Ik wil gewoon goede kleding, hip ben ik niet. En wil ik ook helemaal niet zijn. Moet ik nadenken wat ik aantrek. Mijn vrouw noemt de donkerblauwe polo's die ik altijd draag mijn uniform
. En in de winter een donkerblauwe trui. En 80 procent van mijn sportkleding is zwart.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 18 sep 2024 17:52
door JPAR
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 18 sep 2024 17:57
door baron062
Het kan verkeren, blijkbaar heeft de nieuwe eigenaar van QWIC diepe zakken:
https://nos.nl/artikel/2511416-liefhebb ... maker-qwic
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 18 sep 2024 17:59
door havana
Ik dacht eerst, huh, QWIC is toch failliet maar die zijn dus recent ook door die club overgenomen. Had ik even gemist.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 sep 2024 07:06
door depoldertoerist
Goed Nieuws!