Garmin Edge 830
Prompt kom ik nog een volgend “probleem” tegen.
Ik wil via Garmin connect een contactpersoon invoeren in het veld ONGEVALDETECTIE. Dan krijg ik de melding “landcode verplicht. Voeg de landcode, te beginnen met het + teken, toe aan het begin van het telefoonnummer van deze contactpersoon.”
Dat + teken en landcode staan er al keurig in.
Aanvullend: hoe krijg ik een contactpersoon weer UIT de lijst?
Ook hier weer geen wereldschokkend probleem; ik bel mijn vrouw wel in geval van nood. Maar ik wil gewoon dat het werkt!
Ik wil via Garmin connect een contactpersoon invoeren in het veld ONGEVALDETECTIE. Dan krijg ik de melding “landcode verplicht. Voeg de landcode, te beginnen met het + teken, toe aan het begin van het telefoonnummer van deze contactpersoon.”
Dat + teken en landcode staan er al keurig in.
Aanvullend: hoe krijg ik een contactpersoon weer UIT de lijst?
Ook hier weer geen wereldschokkend probleem; ik bel mijn vrouw wel in geval van nood. Maar ik wil gewoon dat het werkt!
Vandaag de eerste rit gereden met de 830, ik was de problemen met de 820 beu. Ik kom thuis en zet hem uit en het toestel blijft op het 'turn off' beeld staan. Dan maar is beginnen googlen, 10 seconden de knop inhouden en hij startte weer op en schakelde nadien op een normaal manier uit. Begint al meteen goed
Goedemiddag,
vanmiddag wordt mijn Garmin edge 830 thuis bezorgd. Nu wat aan het inlezen over de kaarten. Ik begrijp dat ik de OFM moet hebben. Ga dan beginnen met de Benelux kaart.
Kan ik het best de light versie downloaden of werkt de full ook goed op de 830?
Vr groet, Bart
vanmiddag wordt mijn Garmin edge 830 thuis bezorgd. Nu wat aan het inlezen over de kaarten. Ik begrijp dat ik de OFM moet hebben. Ga dan beginnen met de Benelux kaart.
Kan ik het best de light versie downloaden of werkt de full ook goed op de 830?
Vr groet, Bart
-
- Forum-lid HC
De standaard map is niet erg gedetailleerd. Ik heb wel gewoon OFM op mijn 830 gezet (via MapInstall, maar volgens mij kun je net zo goed de bestanden in de Garmin folder droppen) en dat werkt probleemloos. In tegenstelling tot mijn 810 is de 830 nog nooit vastgelopen (nu ca. een half jaar in gebruik).
Ik heb de OFM in de Garmin map geplaatst. Wel even bij kaarten deze ingeschakeld en alle andere uitgeschakeld. Ziet er goed uit! En idd fluitje van een cent.ypuh schreef: ↑19 feb 2020 15:47De standaard map is niet erg gedetailleerd. Ik heb wel gewoon OFM op mijn 830 gezet (via MapInstall, maar volgens mij kun je net zo goed de bestanden in de Garmin folder droppen) en dat werkt probleemloos. In tegenstelling tot mijn 810 is de 830 nog nooit vastgelopen (nu ca. een half jaar in gebruik).
-
- Forum-lid HC
De OFM zijn echt top. Echt elk weggetje staat erop, wat leuk is als je ook eens met de mtb of gravelfiets van de geasfalteerde wegen afgaat. Ook vrijwel alle adressen staan erin (zelfs nieuwbouw woningen) wat het makkelijk maakt om a la TomTom naar een specifieke adres te navigeren.