Vandaag gefietst 2021
Rondje Kerkepad.
Via Algrabrug, De Loet, Cabauw, Kerkepad, Polsbroek, Haastrecht en terug
Vroeg op pad want ik heb zo een afspraak. Wel heerlijk rustig.
Loet.....niemand
Kerkepad
67 km
Via Algrabrug, De Loet, Cabauw, Kerkepad, Polsbroek, Haastrecht en terug
Vroeg op pad want ik heb zo een afspraak. Wel heerlijk rustig.
Loet.....niemand
Kerkepad
67 km
Col de l’Iseran gedaan vandaag, deze stond al heel lang op mijn bucketlist. De hoogste col van Europa!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja ja ja, kom je hier nu alleen even je punt maken dat de Bonnet geen col is
Less is bore
De Bonette is wel een col, maar die is lager dan de Iseran. De Cime de la Bonette is wel hoger, maar dat is geen col
Maar weer eens een nieuwe route bij elkaar geklikt, wilde op 100+ uitkomen en basis van een andere route hergebruikt. Het was een verrassende rit geworden, positief verrast. Bij Bocholtz de grens over en dan zit je ineens in heel ander gebied dan ik gewend ben.
Klinikum Aachen ziet er echt uit alsof het uit de ruimte komt.
Ik haalde een wielrenner (renster) in op een hele nette fiets. Op de schuine framebuis stond het merk Liv, maar daar heb ik nog nooit van gehoord?
Zwart/paars met flakes of carbonstructuur en de berijder droeg ook zwart/paarse kleding.
Klinikum Aachen ziet er echt uit alsof het uit de ruimte komt.
Ik haalde een wielrenner (renster) in op een hele nette fiets. Op de schuine framebuis stond het merk Liv, maar daar heb ik nog nooit van gehoord?
Zwart/paars met flakes of carbonstructuur en de berijder droeg ook zwart/paarse kleding.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 19 jun 2021 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Grootse plannen na 3 hele warm dagen en ik absoluut geen zin had om op de fiets te stappen.
Was ook soort van jubileumrit want mijn Addict precies 1 jaar in huis en ook nog eens de 50e rit.
Dus even na 8'en de fiets op en zwaar bewolkt, maar lekker qua temperatuur. Alleen binnen 10 km was ik er wel uit: Gaat hem niet worden vandaag.
Oorzaak: Misschien toch "de prik" van vrijdagavond, licht gekneusde rib of vermoeidheid van de warmte en slecht slapen de laatste dagen?
Dus geen lange ronde, maar wat bekende stukken om de Lekdijk van Amerongen te pakken. In de buurt van Maarsbergen toch een onoverkomelijke hindernis, want de provinciale weg N226 was wel open, maar fietspad nog niet.
Op de Lekdijk toch meer tegenwind dan gehoopt/gedacht en iets voorbij Wijk bij Duurstede weer meer landinwaarts.
Sommige plekken aardig bezaaid met rommel van de storm, maar niet zo erg als vlak bij Leersum of bovenstaand fietspad.
Verder nog 1x lek en latex had er moeite mee, want thuis gekomen even gekeken en 2,7 bar van de 6 bar over.........
Na 4:37u gelukkig thuis met 131 km op de klokken, maar minder dan gehoopt.
https://www.strava.com/activities/5494429494
Is niet alle dagen feest, ondanks winnen van "weddenschap" dat ik mijn Addict niet voor minder dan 100 km uit de schuur trek.
Inderdaad: slaat nergens op en ieder gek heeft zijn gebrek
Was ook soort van jubileumrit want mijn Addict precies 1 jaar in huis en ook nog eens de 50e rit.
Dus even na 8'en de fiets op en zwaar bewolkt, maar lekker qua temperatuur. Alleen binnen 10 km was ik er wel uit: Gaat hem niet worden vandaag.
Oorzaak: Misschien toch "de prik" van vrijdagavond, licht gekneusde rib of vermoeidheid van de warmte en slecht slapen de laatste dagen?
Dus geen lange ronde, maar wat bekende stukken om de Lekdijk van Amerongen te pakken. In de buurt van Maarsbergen toch een onoverkomelijke hindernis, want de provinciale weg N226 was wel open, maar fietspad nog niet.
Op de Lekdijk toch meer tegenwind dan gehoopt/gedacht en iets voorbij Wijk bij Duurstede weer meer landinwaarts.
Sommige plekken aardig bezaaid met rommel van de storm, maar niet zo erg als vlak bij Leersum of bovenstaand fietspad.
Verder nog 1x lek en latex had er moeite mee, want thuis gekomen even gekeken en 2,7 bar van de 6 bar over.........
Na 4:37u gelukkig thuis met 131 km op de klokken, maar minder dan gehoopt.
https://www.strava.com/activities/5494429494
Is niet alle dagen feest, ondanks winnen van "weddenschap" dat ik mijn Addict niet voor minder dan 100 km uit de schuur trek.
Inderdaad: slaat nergens op en ieder gek heeft zijn gebrek
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Gisteren de Green Divide route van Erwin Sikkens gefietst.
300km Heuverlrug/Veluwe onverhard rit.
Erg mooie (en zware) route, inclusief met het naar startpunt fietsen kwam ik uit op 353km.
https://www.strava.com/activities/5497989796
300km Heuverlrug/Veluwe onverhard rit.
Erg mooie (en zware) route, inclusief met het naar startpunt fietsen kwam ik uit op 353km.
https://www.strava.com/activities/5497989796
Vanuit Wijnjewoude (FR) via De Veenhoop naar Akkrum en Terherne (Kameleondorp). Terug via Aldeboarn en Nij Beets. Heel bijzonder om als fervent Kameleonlezer (als kind uiteraard) oog in oog te staan met "de echte" Kameleon. Bordje "Smederij Klinkhamer" en restaurant De Gouden Leeuw. Zucht, waar is de tijd gebleven.....
Maar toch bijna 80km gefietst, net even boven 30km/h uitgekomen (geen bergen, dat is makkelijk).
Hopelijk is het woensdag ietsje warmer, zo heel fijn was het niet in kort/kort.
Diverse mensen op mountainbike gezien, zelfs nog 2 met full face helmen. Dat ziet er voor een Limburger heel vreemd uit. Het hele land is zo plat als wat, hooguit bij ons in het zuiden zijn paar hellingen en dan ga je "mountain"biken. 80km gefietst,76hm.......als ik thuis in Maastricht naar schoonouders heen en terug fiets (5km enkele reis) dan heb ik al meer hoogteverschil.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 22 jun 2021 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
Inderdaad De Veenhoop, gecorrigeerd.
Die klinkerweg bij Beetsterzwaag valt heus wel mee, gratis massage erbij en de weg is in goede staat zonder kuilen of gaten dus kunt toch nog gewoon op kruissnelheid blijven. Ik vind die in Wijnjewoude erger, Duerswald want slechtere staat. Nu ligt daar wel een fietspad naast. Al is dat ook niet overal even lekker door boomwortels.
Dogma F