Dat klopt, maar vraag is of het wel anders kan? Want de bochten volgen elkaar zeer snel op, de renners rijden er zeer snel. Als motorrijder zal dit niet het gemakkelijkste zijn (denk ik als niet motorrijder). En met vaste cameras werken zal moeilijk zijn, want dan moet je bijna in elke bocht een camera hebben.
Wielerseizoen 2022
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan leert er maar iemand vliegen met een drone
Je kan op een motor veel sneller dan op de fiets, de vraag is of de camera man dan blijft zitten.
Dan maar alleen een camera. Ik vind dit ook bizar!
Je kan met dropper wat makkelijker gooien en smijten, daardoor kon die bv de fout wat makkelijker corrigeren, als je hoger zit ben je meer ruimte kwijt.
Je kan op een motor veel sneller dan op de fiets, de vraag is of de camera man dan blijft zitten.
Dan maar alleen een camera. Ik vind dit ook bizar!
Je kan met dropper wat makkelijker gooien en smijten, daardoor kon die bv de fout wat makkelijker corrigeren, als je hoger zit ben je meer ruimte kwijt.
Dat is misschien een optie : een motor met een vaste camera achterop. Dan kan die motard gewoon vollen bak rijden zonder zich te moeten bekommeren om de cameraman.
Heeft een motor hetzelfde of beter remvermogen als een fiets en wil een motard dezelfde risico's nemen die sommige dalers nemen?
Een vaste camera op een motor geeft nooit dezelfde beelden als een motor met cameraman (tenzij de camera op afstand te bedienen is), dus een drone (mits deze een wielrenner in volle afdaling kan bijhouden) zou een optie zijn, maar waar zit de bestuurder van de drone en kan deze wel goed de weg volgen?
Een vaste camera op een motor geeft nooit dezelfde beelden als een motor met cameraman (tenzij de camera op afstand te bedienen is), dus een drone (mits deze een wielrenner in volle afdaling kan bijhouden) zou een optie zijn, maar waar zit de bestuurder van de drone en kan deze wel goed de weg volgen?
Time is on my site.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5544
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
In die omgeving op die snelheid dicht bij renners met een drone vliegen is ook niet ongevaarlijk. Palen, hekken heggen en spanningskabels. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat altijd zonder ongelukken gaat lukken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Een vaste camera op een motor klinkt eigenlijk nog helemaal niet zo gek.
Met bijvoorbeeld gyroscopische beeldstabilisatie en eventueel een operator op afstand moet zoiets toch wel mogelijk zijn?
Misschien zelfs zonder operator, maar met auto tracking; een drone met "follow me" functie kan dat ook zonder dat er iemand aan de knoppen zit.
(maar behalve dat ik het leuk spul vind, weet ik daar verder vrij weinig van )
Met bijvoorbeeld gyroscopische beeldstabilisatie en eventueel een operator op afstand moet zoiets toch wel mogelijk zijn?
Misschien zelfs zonder operator, maar met auto tracking; een drone met "follow me" functie kan dat ook zonder dat er iemand aan de knoppen zit.
(maar behalve dat ik het leuk spul vind, weet ik daar verder vrij weinig van )
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zoals slowracer aangeeft een bestuurbare camera op de motor voor dit soort finales
wat het rijden in het gootje door Mohoric betreft, lijkt mij niet de oorzaak te zijn van te snel dalen maar meer een onoplettendheid die gelukkig voor hem geen kwade gevolgen heeft gehad. weinig (positieve) commentaar hier op het forum over de toch wel fantastische van
Mathieu.
Mathieu.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Pffff. net Catalonie zitten kijken en ben benieuwd hoe het met Colbrelli is?
Ik rijd zowel met de moto als met de racefiets in de bergen, een motor remt beter dan een racefiets in een afdaling. Een goed motard kan sneller dalen dan een goede fietser. Er bestaan camera's die een constant recht beeld geven, dus ook onder hellingshoek.Slowracer schreef: ↑21 mar 2022 12:00 Heeft een motor hetzelfde of beter remvermogen als een fiets en wil een motard dezelfde risico's nemen die sommige dalers nemen?
Een vaste camera op een motor geeft nooit dezelfde beelden als een motor met cameraman (tenzij de camera op afstand te bedienen is), dus een drone (mits deze een wielrenner in volle afdaling kan bijhouden) zou een optie zijn, maar waar zit de bestuurder van de drone en kan deze wel goed de weg volgen?
Volgens Sporza zou hij terug bij bewustzijn zijn.