Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8870
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 nov 2023 17:02

Vandaag door de 10.000 km gegaan,heerlijke Gravelrit met de club gemaakt via “De Ruggeweg”
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1773
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 nov 2023 19:20

Vandaag op zolder toch maar programmaatje afgewerkt op spinningbike.. dat was voor het eerst dit jaar...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2142
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 26 nov 2023 22:11

Vanmorgen even een rondje gedaan.
Eenmaal op de fiets was het eigenlijk best prima fietsweer.
Wat me opviel was dat mijn gemiddelde snelheid best wel oké was. Normaal in de winter en kou ga je een stuk langzamer dan in de zomer. Maar vandaag niet voor mijn gevoel. Ik was eigenlijk wel verbaasd over mijn snelheid maar kan het niet direct verklaren. Heb hooguit 1 km ergens in het wiel gezeten.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 27 nov 2023 12:33

bakboord1 schreef: 26 nov 2023 22:11 Vanmorgen even een rondje gedaan.
Eenmaal op de fiets was het eigenlijk best prima fietsweer.
Wat me opviel was dat mijn gemiddelde snelheid best wel oké was. Normaal in de winter en kou ga je een stuk langzamer dan in de zomer. Maar vandaag niet voor mijn gevoel. Ik was eigenlijk wel verbaasd over mijn snelheid maar kan het niet direct verklaren. Heb hooguit 1 km ergens in het wiel gezeten.
Ik herken je verhaal over de snelheid in de zomer en de winter. Ik heb het idee dat ik in prima conditie verkeer, maar heb de laatste weken moeite om de gewenste snelheid aan te houden. Mocht je een wattagemeter hebben. Trapte je gisteren dezelfde wattages als in de zomer?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2142
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 nov 2023 13:29

Helaas kent Veloviewer geen grafiek met snelheid per watt als kenmerk. Maar ik kan wel beide in een grafiek zetten en dan zit ik inderdaad nog redelijk gemiddeld tot ietsje bovengemiddeld. Enige wat ik me kan bedenken is dat ik de afgelopen tijd vrijwel altijd veel wind had tijdens het fietsen en gisteren was het een stukje stiller qua wind. En uit ervaring weet ik dat ik als het waait nooit mijn gemiddelde snelheid haal omdat ik wind tegen meer verlies dan ik windmee goed maak.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1773
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 nov 2023 10:11

Vanmorgen voordat ik aan mijn thuiswerkdag begon eerste even een rondje gefietst. Het was immers droog!

Dat was de weg niet helemaal overal en met een temperatuur van iets boven nul was dat soms wat spannend. Ook was het even schrikken dat er op de fietsstrook een hoop zooi lag van werkzaamheden rondom de berm en die zooi was zwart en in het donker zie je dat dus niet zo goed als je verblindt wordt door een tegenliggende auto. Was wel ff een adrenaline kick..

Toch een prima begin van de dag. Ik had eigenlijk graag nog even doorgefietst, maar helaas.... te weinig tijd.

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 28 nov 2023 15:07

Mooie foto, je was er vroeg bij.

Ik ben ook wel enigszins jaloers op alle thuiswerkers vandaag. Had ook graag een rondje gemaakt tijdens de lunch vandaag. Helaas zit ik op kantoor.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 28 nov 2023 15:15

ColumsbusMJ schreef: 28 nov 2023 15:07 Ik ben ook wel enigszins jaloers
Same here. Helaas niet thuiswerken en dus voor vanavond een ritje gepland. Nu staat er echter toch weer regen op het programma. En hoewel dat heel plaatselijk en tijdelijk is...ligt er een bak zout op de weg momenteel en dat doe ik mijn fiets toch niet aan. Droog zout tot daar aan toe maar zodra het een nat wordt er overal tussen gaat zitten..... Laat maar. Hopelijk draait de voorspelling nog een beetje bij.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1773
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 nov 2023 15:35

ColumsbusMJ schreef: 28 nov 2023 15:07 Mooie foto, je was er vroeg bij.

Ik ben ook wel enigszins jaloers op alle thuiswerkers vandaag. Had ook graag een rondje gemaakt tijdens de lunch vandaag. Helaas zit ik op kantoor.
thnx.

ik had geen andere keuze dan er vroeg bij te zijn.. en moet eerlijk zeggen, als ik vandaag uit het raam keek, dan was het de hele dag toch wel schitterend fietsweer.. Blauwe lucht, haast geen wind... maar ja.. Thuiswerken is toch ook echt gewoon werken. Als ik wel naar kantoor ga heb ik sowieso 2x een fietsrit :D
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 28 nov 2023 15:53

depoldertoerist schreef: 28 nov 2023 15:35
ColumsbusMJ schreef: 28 nov 2023 15:07 Mooie foto, je was er vroeg bij.

Ik ben ook wel enigszins jaloers op alle thuiswerkers vandaag. Had ook graag een rondje gemaakt tijdens de lunch vandaag. Helaas zit ik op kantoor.
thnx.

ik had geen andere keuze dan er vroeg bij te zijn.. en moet eerlijk zeggen, als ik vandaag uit het raam keek, dan was het de hele dag toch wel schitterend fietsweer.. Blauwe lucht, haast geen wind... maar ja.. Thuiswerken is toch ook echt gewoon werken. Als ik wel naar kantoor ga heb ik sowieso 2x een fietsrit :D
Helemaal eens hoor! Fietsen in een wat verlengde lunchpauze doe ik wel met enige regelmaat en met weken rotweer neem ik ook graag een uurtje verlof op voor een ritje buiten.

Standaard naar kantoor op de fiets? Of alleen met dit soort weer?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1773
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 nov 2023 16:50

Op bijzondere omstandigheden na ga ik op de fiets. is toch iedere keer, ook al is het baggerweer, een cadeautje.. ook mijn zakelijke afspraken probeer ik zoveel als mogelijk te fietsen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 28 nov 2023 17:43

Mijn eerste bericht hier, en gelijk een mooi rondje. Schitterend fietsweer, en gelukkig vanmiddag in de gelegenheid om een paar uur te fietsen.
65km door de Alblasserwaard met een zonnetje erbij, top!

Plaats reactie