Titanium fietsen
Leuk om de fietsen in opbouw en gereed te zien!
Vorig jaar weer begonnen met fietsen maar wilde wel een titanium fiets hebben, maar als student zijnde moest het wel leuk blijven, dus een relatief low-budget projectje gestart.
Het is een Diamant Titanium uit '95, de Mirage groep gaat plaats maken voor een campagnolo Chorus groep.
Hoge carbon velgen staan ook nog op de planning.
Vorig jaar weer begonnen met fietsen maar wilde wel een titanium fiets hebben, maar als student zijnde moest het wel leuk blijven, dus een relatief low-budget projectje gestart.
Het is een Diamant Titanium uit '95, de Mirage groep gaat plaats maken voor een campagnolo Chorus groep.
Hoge carbon velgen staan ook nog op de planning.
Eikenhouten palen,granieten dijkstenen,titanium fietsframes.Memento_Mori schreef:Dank je wel René. Dat gaat wel lukken verwacht ik zo. Vandaag voor het eerst in mijn leven op een titanium gereden overigens, bevalt prima. Erg comfortabel maar toch nog rap.
Onderken een zekere overeenkomst in weerstand bieden.
Maar vooral,
een mooie fiets,
maakt Zeeland mooier
Zij is ook tegen
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
+1. Zo'n relatief grote maat 'smoelt' sowieso als snel wat minder. Zo steekt het compact (?) crankstel een beetje iel af bij deze framemaat en waarom een 0-graden (?) stuurpen gemonteerd? En dan nog die 'vreselijke' pomp... Het geheel ziet er nog 'ontustiger' uit dan mijn Lynskey (ik zeg 't maar vast, voordat ik daar eventueel commentaar op krijg ). Maar een mooi gemaakt frame is het zeker wel.
60 x Ventoux
Nooit zal ik die klungelige kabelstoppers en remkabeloogjes begrijpen.
De kabelstoppers veroorzaken schaven op het balhoofd en de remkabel blijft zonder plakbandje achter een oog niet op z'n plek en gaat dan aan de rem trekken zonder dat de berijder dat wil.(mijn eerste echte raceframe in 1975 had dat ook ) ,Veel wrijving ook zo'doorlopende kabel.
Het is natuurlijk een retrogimmick maar ik vind het knullig.
Amerikaanse smaak zeker.
Een stuurlintje kan je eraf trekken maar aan het frame zit je vast.
Zo'n pomp heb je nodig met banden uit de jaren '50 maar nu echt niet meer.
Poseursdingetje.
PS, bovenbuis aanpassen aan de stuurpen is natuurlijk kolder.
De kabelstoppers veroorzaken schaven op het balhoofd en de remkabel blijft zonder plakbandje achter een oog niet op z'n plek en gaat dan aan de rem trekken zonder dat de berijder dat wil.(mijn eerste echte raceframe in 1975 had dat ook ) ,Veel wrijving ook zo'doorlopende kabel.
Het is natuurlijk een retrogimmick maar ik vind het knullig.
Amerikaanse smaak zeker.
Een stuurlintje kan je eraf trekken maar aan het frame zit je vast.
Zo'n pomp heb je nodig met banden uit de jaren '50 maar nu echt niet meer.
Poseursdingetje.
PS, bovenbuis aanpassen aan de stuurpen is natuurlijk kolder.
Cheap light strong, choose two
dit is een one off voor een sinds kort gepensioneerde monteur van een van de eerste moots dealersapexrider schreef:De afwerking is zo te zien wel weer van hoog nivo, verder ben ik er niet kapot van. Lelijke decals, vreselijke campa anniversery logo's. De stuurpen vraagt om een sloping bovenhuis. En dan nog het veel te drukke stuurlint.Rey953 schreef:Mooi ding van Moots
de man is opgegroeid met campagnolo, remkabels boven langs de bovenbuis verchroomde achtervorken, elegante graveringen frame pompen en het curly moots logo van voor de tijd dat moots titaan only was
geen zorgen dus, de normale produktie moots blijven
Laatst gewijzigd door IWC op 28 mar 2014 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roland Keeris
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 01 feb 2013 09:09
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe frame titanium Gilbertson Allure Sloping opgehaald bij CC 53-11, s'avonds heb ik hem geheel opgebouwd exl wielen(die komen deze week).
Zaterdag de eerste 105km gefietst en hij beviel goed, alleen meen ik dat het voorfront van de fiets wat te veel trilt.
Hier ga ik nog wat onderzoek naar doen, foto's volgen als de wielen binnen zijn.
Heeft iemand misschien ervaring met een te slappe of te stijve carbon voorvork?
Zaterdag de eerste 105km gefietst en hij beviel goed, alleen meen ik dat het voorfront van de fiets wat te veel trilt.
Hier ga ik nog wat onderzoek naar doen, foto's volgen als de wielen binnen zijn.
Heeft iemand misschien ervaring met een te slappe of te stijve carbon voorvork?