Niet echt maar Ebay is een alternatief.53x11 schreef:Het volgende item wordt een SI-SL crankstel. Tot nu toe heb ik alleen dr Cannondale als online aanbieder kunnen vinden. Tips iemand?
Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
What makes the boat go faster?
Omdat deze veel beter schakelt.evilhomer schreef:@havana: waarom heb je de 2011-voorderailleur vervangen door de 2012-versie (Yaw)?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die SiSl cranks zijn echt crankzinnig duur, gaat nergens meer over helaas.
@havana, was die yaw afstellen echt zo laatig als ik hier en daar lees? En heb je daar die (imho) lelijke inline kabelstellers voor nodig?
@havana, was die yaw afstellen echt zo laatig als ik hier en daar lees? En heb je daar die (imho) lelijke inline kabelstellers voor nodig?
Less is bore
Ik zou je 't niet kunnen vertellen, want ik heb 't Eric laten doen omdat ik toen weinig tijd had / lui was. Hij heeft - net als jij - een enorme hekel aan kabelstellers. Die zitten er dus niet op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ah, het kan dus wel. Lukt mij bij Campa ook altijd zonder
Less is bore
Maar waarom wil je dat weten? Je gaat toch niet van je geloof afstappen ?
Ik zou het halen uit een :havana schreef:Standaard zadelpen is 220 gram, dus dat valt nog mee.
Dit is de buildlist
FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: FSA
EXPANDER: Extralight Ultrastar 2 met POP topcap
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red Yaw 2012
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black 2011
REMBLOKKEN: Reynolds Blue
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
LAGERS: Phil Wood
ZADEL: Specialized Toupé Expert 130 mm
STUUR: Pro Vibe S round 42 cm
STUURPEN: Ritchey Logic 12 cm (wordt Syntace F109)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
ZADELPENKLEM: Cannondale (wordt Smud Carbon)
BIDONHOUDERS: Tacx Tao carbon
WIELEN: Reynolds Assault C (zonder decals)
BANDEN: Vredestein Fortezza Tricomp
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Lizard Skins
SNELSPANNERS: Tune AC14
Zadel - zelf heb ik een SLR Carbonio Flow op al mijn fietsen. Met als hoogtepunt een SLR Teknologika Flow op mijn Scott.
Dura Ace cassette is ook min 50 gram.
Zadelpen kan nog eens 50 gram schelen.
Voor de rest een mooie stabiele afmontage.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Geloof is slechts een illusiehavana schreef:Maar waarom wil je dat weten? Je gaat toch niet van je geloof afstappen ?
Less is bore
@ Rene
Slijtageonderdelen zoals kettingen en cassettes ga ik niet op tunen, want dan blijf je bezig. Ik ben maar een armzalige docent die iedere maand 680 euro naar de crèche draagt.
Een SLR is licht maar ik kan er niet op zitten. Ik heb vele zadels geprobeerd, o.a. de Gel Flow van Selle Italia maar ik kom steeds weer uit bij de Toupé van Specialized. Misschien is de Leaf van Ax Lightness wel wat maar die is wel érg duur.
Zadelpen zou kunnen. De huidige weegt 222 gram. Een Engage (by Ax Lightness) weegt 148 gram dus da's een aardige besparing. Ding kost 180 euro.
Ik kom nu wel op het punt aan dat besparingen erg duur gaan worden.
Slijtageonderdelen zoals kettingen en cassettes ga ik niet op tunen, want dan blijf je bezig. Ik ben maar een armzalige docent die iedere maand 680 euro naar de crèche draagt.
Een SLR is licht maar ik kan er niet op zitten. Ik heb vele zadels geprobeerd, o.a. de Gel Flow van Selle Italia maar ik kom steeds weer uit bij de Toupé van Specialized. Misschien is de Leaf van Ax Lightness wel wat maar die is wel érg duur.
Zadelpen zou kunnen. De huidige weegt 222 gram. Een Engage (by Ax Lightness) weegt 148 gram dus da's een aardige besparing. Ding kost 180 euro.
Ik kom nu wel op het punt aan dat besparingen erg duur gaan worden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe bevallen de snelspanners trouwens?
Less is bore
Geen idee, nog geen ritje mee gemaakt maar ik ga zo op pad
havana schreef:@ Rene
Slijtageonderdelen zoals kettingen en cassettes ga ik niet op tunen, want dan blijf je bezig. Ik ben maar een armzalige docent die iedere maand 680 euro naar de crèche draagt.
@ off topic - Armzalig bestaat niet in Nederland - zeker niet als je 680 Euro per maand naar de creche kan brengen. Dit is natuurlijk een keuze , mijn vrouw koos er voor om pas weer te gaan werken nu de kinderen groter zijn. Maar dat is een ander verhaal en heeft niets met fietsen te maken - on topic.
Cassette kost wat , maar als je kijkt hoe lang je met zo'n ding doet op je mooi weer wielen dan valt het best mee. Op mijn mooi weer wielen heb ik een DA7900 staan van 12-28 ( klimwielen ) en 11-25 ( vlakke ) Op de werkfiets heb ik ook Ultegra staan
Een SLR is licht maar ik kan er niet op zitten. Ik heb vele zadels geprobeerd, o.a. de Gel Flow van Selle Italia maar ik kom steeds weer uit bij de Toupé van Specialized. Misschien is de Leaf van Ax Lightness wel wat maar die is wel érg duur.
De Leaf van AX is een pracht ding , maar die lijkt toch wel veel op de SLR is mijn idee.
Zadelpen zou kunnen. De huidige weegt 222 gram. Een Engage (by Ax Lightness) weegt 148 gram dus da's een aardige besparing. Ding kost 180 euro.
Zou ik eerder doen dan een zadel, aangezien je goed zit op je Toupe
Ik kom nu wel op het punt aan dat besparingen erg duur gaan worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless