Het grote domme vragen topic
Ik meet/vergelijk setback door achterwiel tegen muur aan te zetten en dan achterkant zadel en midden trapas.
Maar kan ook zijn dat het handiger is om midden/zitgedeelte idd te bepalen en van daaruit te meten.
Afstand zadel stuur meet ik ook vanaf achterkant, maar dat is meer omdat mijn zadels op die manier wel te vergelijken zijn, verschil zit hem meer in punt die langer/korter is.
Maar kan ook zijn dat het handiger is om midden/zitgedeelte idd te bepalen en van daaruit te meten.
Afstand zadel stuur meet ik ook vanaf achterkant, maar dat is meer omdat mijn zadels op die manier wel te vergelijken zijn, verschil zit hem meer in punt die langer/korter is.
Laatst gewijzigd door DDX op 26 okt 2022 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Die vriend gaat heus niet zelf tandwielen wisselen. Hij is nog wel zo gis om de mechanische schakeling te gebruiken. Doen de meeste mensen niet, staat gewoon vast op 1 versnelling en laten de motor het werk doen.
Bij Kassa of Radar of dergelijke was ooit een FM aan de beurt omdat 2 kettingwielen van de cassette absurd hard sleten. Ik dacht dat de fm uiteindelijk toch gelijk kreeg.
Dogma F
- ophetkantje
- Forum-lid
Touwtje met wat gewicht eraan in het midden van je zadel (of recht boven de kop van je zadelpen) naar beneden laten hangen en afstand tot midden trapas meten, werkt voor mij perfect. (heb ik wel even een extra paar handen voor nodig, maar voor een minuut wil mijn vriendin, assistentie nog wel verlenen die keer dat het nodig is)
Ach, ik zeg ook maar wat
Volgens mij kan je niet veel verstellen aan het zadel met de afstand tot hart trapas als je het touwtje vanaf 'recht boven de kop van je zadelpen' naar beneden laat zakken (wel fiets horizontaal plaatsen).ophetkantje schreef: ↑27 okt 2022 12:47Touwtje met wat gewicht eraan in het midden van je zadel (of recht boven de kop van je zadelpen) naar beneden laten hangen en afstand tot midden trapas meten, werkt voor mij perfect. (heb ik wel even een extra paar handen voor nodig, maar voor een minuut wil mijn vriendin, assistentie nog wel verlenen die keer dat het nodig is)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Waar kopen jullie je normale kleding? Er zullen hier vast meer mensen zijn met hetzelfde probleem; lang en dun. Vooral truien/overhemden/shirts zijn een drama, bijna alles valt veel te ruim. Op de meeste webshops kan je niet fatsoenlijk filteren op slim fit.
Hoe verschrikkelijk kledingwinkels ook zijn: toch in een fysieke winkel.
Maar als je eenmaal een merk/model hebt gevonden dat goed past: groot inslaan!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Maakt dat echt zoveel uit ja? Voor m'n vrouw zijn we langzaam aan het kijken naar een nieuwe ebike (normaal, geen race), en dan inderdaad ook middenmoter met een derailleur. Voor mij zou een derailleur makkelijker zijn, want daar kan ik zelf nog iets mee als er iets stuk gaat, met zo'n nexus hub moet je meteen naar de FM. En heb op onze normale fietsen al genoeg gedoe ermee gehad dat ik er niet zo'n voorstander van ben.