EmPeHa schreef: ↑21 jul 2020 20:15
SqueeZer schreef: ↑21 jul 2020 18:52
De keerzijde is natuurlijk hoeveel mensenlevens het mag kosten aan de kant van de jongeren al dan niet indirect door de maatregelen. Armoede voortvloeiend uit alle maatregelen lijkt mij voorlopig een vrij onbesproken blad of thema ...doch is er reeds een stijging van 15 procent mensen die zich aanbied bij de voedselbank ter vb. volgens wat ik lees in de media.
Dan hebben we het trouwens nog niet eens over het wegnemen qua toekomst perspectief voor meerdere generaties.
Beetje vreemd om dit al dan niet indirect aan de maatregelen te koppelen.
Dat het virus een economische neergang veroorzaakt, zal ik niet ontkennen.
Ook zonder maatregelen zou dit echter gebeuren. Kijk naar de VS, Brazilië etc. Mensen kiezen er ook nu zelf nog voor om niet te vliegen, op vakantie te gaan of de horeca te bezoeken. Dit heeft gewoon economische gevolgen.
Ik denk dat je in dit geval meer moet kijken naar psychische problemen.
Al dan niet door isolatie (10 dagen volledige quarantaine heeft al psychische gevolgen).
Fysiek contact (zet een babychimpansee bij een papier-maché moeder ipv zijn eigen moeder, en hij overleefd niet).
Al dan niet door stress ten gevolge van de economische gevolgen.
Al die argumenten gelden niet alleen voor de groep jongeren (welke leeftijd daar ook onder geschaard worden). Deze argumenten gelden feitelijk voor alle leeftijden.
En dan gaat 't, mijns inziens, niet om het onthouden van de geneugten als kermis, disco, carnaval, sportevenementen.
Hoe jammer ook, denk ik dat die dingen niet kunnen meemaken goed overkomelijk zijn.
Maargoed, we moeten denk ik met z'n allen rekening houden met de kwetsbare groepen. En daarmee, egoïstisch gezien, vooral eerst jezelf uit de problemen houden. En dus niet zelf besmet raken. Zodat je zelf geen verspreider wordt.