Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

adne
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:28

adne 03 jun 2010 20:48

Het kijkt echt heel relaxed, dus als je het geld hebt, zou ik het zeker doen!

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 03 jun 2010 23:18

Kan men voor de Oakley jawbone de jaws (montuurgedeelte dat openklapt) al apart kopen ?
Groetjes

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 04 jun 2010 00:03

Foosho schreef:Ik dub een beetje of ik polarizerend glas neem of niet, iemand iets daarover?


Ik heb zelf een blackiridium polarized lens, ik heb alleen geen verdere ervaring met andere lenzen voor zonnige omstandigheden, wat ik wel kan vertellen is dat het een hele fijne lens is, het heeft een goed contrast en je gaat er niet scheel van kijken ofzo.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 04 jun 2010 00:25

anniversary schreef:Kan men voor de Oakley jawbone de jaws (montuurgedeelte dat openklapt) al apart kopen ?


Nee, helaas niet. En de vraag is of het ooit apart te koop zal worden aangeboden. Ik ben daar nog niet zo zeker van.

mark91
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2009 19:18

mark91 04 jun 2010 12:18

MartijnBlaas schreef:
mark91 schreef:Wat voor lens heeft Siebe in zijn radar zitten? Zie vorige pagina


path

Ik bedoel hoe de lens opzichzelf heet, is het bv. een G30 een Black Iridium etc?

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 04 jun 2010 12:23

@mark91 Die lens ziet er uit als een positive red iridium

Heeft er iemand toevallig ervaring met een H.I. persimmon glas? Hoe verhoudt zich deze tot een normale persimmon? Ik twijfel namelijk welke van de twee ik straks in de herfst/winter in mijn m-frame wil zetten.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 jun 2010 13:31

Adne schreef:
Foosho schreef:Ik dub een beetje of ik polarizerend glas neem of niet, iemand iets daarover?
Het kijkt echt heel relaxed, dus als je het geld hebt, zou ik het zeker doen!

Komt in een nieuwe Jaw Bone, prijsverschil valt wel mee. Bedankt voor je ervaring :)
MartijnBlaas schreef:Ik heb zelf een blackiridium polarized lens, ik heb alleen geen verdere ervaring met andere lenzen voor zonnige omstandigheden, wat ik wel kan vertellen is dat het een hele fijne lens is, het heeft een goed contrast en je gaat er niet scheel van kijken ofzo.

Thnx. Ik heb zelf nu 'gewoon' oakley glas (waar nu iets te veel krasjes op zitten). Beviel prima.
Ik was naar de winkel geweest en degene die me hielp was heeeeel enthousiast over polarized glas, vandaar dat ik nu wat twijfel.

Als nadeel zou ik kunnen verzinnen dat je nattigheid slechter (niet?) ziet.
Hij is ook voor op de MTB bedoeld overigens.

Iemand misschien ervaring met beide soorten glazen?

joa83
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2007 19:52

joa83 04 jun 2010 15:22

Zo'n polarized lens filtert vooral de schittering weg van de zon (bvb. op het water) en je ziet er meer contrast mee. Zoals reeds aangehaald, is de lens zeer rustgevend voor de ogen.
Op de mtb heb ik er geen ervaring mee, dan gebruik ik meestal een photochromic lens omdat ik dan vaak in het bos rijd.

amstel
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2004 19:47

amstel 04 jun 2010 19:31

Als ik bij steptoes een custum radar samenstel kom ik op een bedrag uit van 157 britse pounden(inc bezorgen)dit is 190 euro ,stel ik bij nl.oakley.com de zelfde bril samen kost die 251 euro inc bezorgen.
Zie ik iets over het hoofd of is steptoes werkelijk zoveel goedkoper??
amstel

siebe
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:11

siebe 04 jun 2010 20:10

steptoes is inderdaad een stuk goedkoper.
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

nimphus
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 aug 2008 21:15

nimphus 05 jun 2010 13:42

Heb mijn bril nu custom bestelt bij steptoes en had hem na 7 werkdagen , heel tevreden over.
IK heb wel nog een vraagje bij mijn radar , is het normaal dat de lens een beetje loszit ?

darkdriver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 dec 2006 17:13

darkdriver 05 jun 2010 16:17

mensma schreef:Ok, luxe probleem. Ik heb een aantal Radars en heb sinds vandaag m'n collectie compleet gemaakt met de Retina Burn Radar (alhoewel, zal vast weer eens een leuke bijkomen). Ik twijfel alleen over de lens. Ik heb al een White Chrome met black iridium polarized lens en deze gebruik ik alleen in de auto, maar de lens is zo goed dat ik hem graag op de fiets op wil. Daarom heb ik hem eens in de Retina Radar gezet en ik vind dat er erg mooi uitzien, maar twijfel nog wel omdat ik er speciaal een Fire Iridium Path lens voor heb gekocht (degene die ik heb gekocht was met een Pitch lens en dat vind ik niks).

Wat vinden jullie? Fire Iridium of Black iridium polarized in de Retina Burn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de gehele collectie (de Retina met Fire iridium) waarvan de atomic orange toch nog steeds de mooiste is. Oja, de groene m-frame is van m'n vrouw, daar mocht ik van haar niet mee opscheppen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



mooie verzameling!
ik heb zelf 12 radars en ik zoek een kastje
zou ik mogen weten waar jij dat van u hebt gehaald?

grtz

Plaats reactie