Het grote domme vragen topic
Er zal meer vermogen gemaakt worden wat meer slijtage in de ketting geeft. Ik durf niet te zeggen of klein/klein schakelen daar ook nog eens aan bijdragen, ik gok van wel, alle kracht komt op een paar schakels terecht.
Verzuim je ook nog eens om te smeren (daar klinkt het verhaal naar) dan zijn ketting en cassette wel vlug versleten.
Een naafversnelling is juist voor wanneer je geen onderhoud wilt doen. Een fiets voor de schooljeugd bijvoorbeeld.
Verzuim je ook nog eens om te smeren (daar klinkt het verhaal naar) dan zijn ketting en cassette wel vlug versleten.
Een naafversnelling is juist voor wanneer je geen onderhoud wilt doen. Een fiets voor de schooljeugd bijvoorbeeld.
War doet een mecanicien in de Tour eigenlijk ná een etappe? Fietsen zijn nieuw en in topconditie, en zoveel kilometers wordt er nou ook weer niet gereden.
Ze zullen toch niet elke avond nieuwe banden, ketting, tandwielen etc erop zetten? Alle lagers vervangen lijkt mij ook zoiets....
Wielen richten/spannen lijkt mij wel nodig, maar meestal zal het weinig werk zijn.
Dat is wat ik denk, maar ik hoor het graag van iemand die het wél weet.
Ze zullen toch niet elke avond nieuwe banden, ketting, tandwielen etc erop zetten? Alle lagers vervangen lijkt mij ook zoiets....
Wielen richten/spannen lijkt mij wel nodig, maar meestal zal het weinig werk zijn.
Dat is wat ik denk, maar ik hoor het graag van iemand die het wél weet.
Dogma F
Poetsen, schade van valpartijen repareren, 's nachts gele fiets opbouwen voor de geletruidrager, groene fiets voor de groenetruidrager, bolletjesfiets voor de bolletjestruidrager etc.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Mécaniciens liggen na de rit met de voeten op een kussentje te genieten van de zomeravond.

Neen, effe serieus, voor alle personeel is het in kleine en grote rondes hard werken.
En in de niet-professionele clubs op een lager niveau is dat niet anders. Ook de vele verplaatsingen zorgen voor extra vermoeidheid.
Neen, effe serieus, voor alle personeel is het in kleine en grote rondes hard werken.
En in de niet-professionele clubs op een lager niveau is dat niet anders. Ook de vele verplaatsingen zorgen voor extra vermoeidheid.
@gene, minder kans op afrollen met een tube, zeker op erg lage druk ( 1,4 - 1,6 bar ) op sommige omlopen. Ik heb al eens gevraagd aan een prof waarom ze geen sealant gebruiken tegen lekrijden, maar daar kreeg ik enkel het antwoord op : geeft meer rolweerstand.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Indien het in de folder van desbetreffende mtb wordt vermeld, kan dat wel.
Indien niet moet je naar de gravelwinkel.
We hebben jarenlang met mtb's door polderwegjes en over slijkweggetjes gereden, toestanden die weinig tot niets te maken hebben met mtb-en op ruw en vooral bergachtig terrein.
Gravelen kan dus, als je maar geniet van het fietsen.