Pagina 323 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 10:52
door jansen01
@ Bert S, mooie fiets, al zou ik wel even je remblokken nastellen, dit ziet er niet echt fris uit ;)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 17:07
door havana
Vandaag even een fotootje gemaakt...

Afbeelding

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 17:23
door pierre69
Amai amai dat is een zeer schone velo!!!

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 17:33
door daniel1975
Fraai!

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 19:02
door cva
bert s. schreef:
nibali schreef:Wat een mooie fiets!
Ik ben nieuwsgierig naar deze Cannondale als die rijklaar is (bandjes, stuurlint). Hopelijk plaats je dan nog foto's.
Veel plezier er mee. Laat het mooie fietsweer nu maar komen...
Hallo hierbij de foto's en het gewicht. Dit is 6,75 kg zonder pedalen & bidonhouders Met pedalen is het 7,05 kg. Gisteren en vandaag de eerste ritten gemaakt en vandaag al meteen een beetje sneeuw boven grensovergang Gemmenich-Vaals. De eerste indruk is zeer positief, alhoewel in eerste instantie de grootste verschillen toch de groep, stuur en zadel zijn.

Groeten Bert S. :P

Gewicht zonder pedalen en bidonhouders
Afbeelding]
Heb vorige week een hi-mod gewogen, met dura ace di2, maatje 54 kwam op 6,2kg. Zit er dan zo een groot verschil op die kader? Die di2 weegt toch een pak meer dan sram red en op de wielen (mavic slr) zit een 150gr verschil.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 20:07
door nibali
@bert s.: echt een hele mooie fiets. En dit weekend op gereden?
@ havana: supermooie supersix.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 20:14
door daniel1975
Dan zou ik mijn weegschaal maar eens controleren..... 6.2kg zonder exotische onderdelen lijkt mij wel heel sterk.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 20:34
door Jac
@Bert en Havana , beide hele mooie fietsen .
mooi gewicht Bert.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 20:43
door wasbeer2006
legrimpeur schreef:
wasbeer2006 schreef:...Iemand die weet of de opi stuurpennen ook in meer dan -15 graden komen? Ik weet er -20 graden penne zijn van leonardi, maar dat levert slecht een mm of 6 op. Ik zou liever nog iets verder gaan
Het is mij niet direct duidelijk wat je nu bedoelt, maar ten opzichte van een -6 graden pen levert een -20 graden pen een 'drop' van 24 mm op. Kun je met gdit hulpmiddel uitrekenen.
Ik heb nu een opi -15 graden pen en ik zoek bv een -25 graden, met een simpele berekening kwam ik op een mm of 6 voor -5 graden extra. -20 is wel te krijgen.

@ bert s,
Enorm goed gelukt, dikke bike zo!

6.2 waarschijnlijk zonder pedalen? Geen bidonhouders en teller, + 200 gram frame, en alles wat kleiner is,. Wat voor crank zit er op een di2? Waarschijnlijk is die groep nl niet zwaarder dan een red, of iig niet veel, met een andere crank dan.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 20:51
door Le Grimpeur
wasbeer2006 schreef:...Ik heb nu een opi -15 graden pen en ik zoek bv een -25 graden, met een simpele berekening kwam ik op een mm of 6 voor -5 graden extra. -20 is wel te krijgen...
Aha, duidelijk! M.b.v. het door mij aangehaalde 'tooltje' leveren die extra -5 graden dus een extra drop van 9 mm op (als ik het zo even 'snel-snel' goed heb berekend :mrgreen: ).

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 21:07
door bert s.
jansen01 schreef:@ Bert S, mooie fiets, al zou ik wel even je remblokken nastellen, dit ziet er niet echt fris uit ;)
Jansen,

bedankt voor de opmerking, had ik nog niet gezien.

Bert S.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 01 apr 2013 21:16
door bert s.
Heb vorige week een hi-mod gewogen, met dura ace di2, maatje 54 kwam op 6,2kg. Zit er dan zo een groot verschil op die kader? Die di2 weegt toch een pak meer dan sram red en op de wielen (mavic slr) zit een 150gr verschil.
Ik denk dat maatje 52 en 58 cm al een aantal grammen verschil is. Tevens is de groep niet 100% Red, de crank is een S-951 (dit is de S950 met New Red bladen). Een ander groot verschil is de cassette 1070 i.p.v. de Red. De MAVIC banden zitten op 220g en de 3T zadelpen en het zadel zijn ook niet extreem licht. Bij mijn weten is het verschil tussen Evo en Evo Hi-mod frame ca. 200 gram, het verschil in de vork weet ik niet maar volgens de Duitse Tour zou mijn vork 400 gram wegen. Ik kan me voorstellen dat een Hi-mod vork 50 a 80 gr lichter is. Tevens is jouw Cannondale Crank extreem licht (485 gr.). Het verschil zou dus makelijk waar kunnen zijn.

groeten Bert S.