Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 17 feb 2012 23:08

Net een ander Duits raceframe besteld: 2011 ultimate CF in zwart. Dat wordt fijn bouwen binnenkort! 12 cm stuurpen bij een 58 cm frame. Ga er van uit dat ik de stuurpen direct op de Acros balhoofd ga monteren gezien relatief hoge balhoofdbuis. Wat zijn de ervaringen met afzagen van de vorkbuis (1 1/4)? Kan dit direct terhoogte van de bovenkant stuurpen?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 20 feb 2012 09:23

Ja, dat kan. Zie de foto's een paar pagina's terug van mijn canyon. (Ultimate AL, zelfde vork).

Andere vraag;

Zijn er mensen die last hebben met het achterover blijven kantelen van het zadel op de VCLS zadelpen? Ik snap er niets van want eigenlijk zou dat niet moeten kunnen.
Heb het zaakje overigens op 9NM (staat bij die 2 schroeven) met een momentsleutel vastgedraaid.
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 feb 2012 09:26

Ha Danoontje, ik heb het niet met de VCLS zadelpen maar wel met de bij mijn AL geleverde WCS zadelpen. Bij een drempel schiet het zadel maar al te vaak naar achteren. Vooral tijdens een koers vervelend. Waarschijnlijk schuilt het probleem deels in dat het systeem traploos verstelbaar is. Als iemand tips heeft.... (in het uiterste geval een nieuwe zadelpen nemen..).

vandievel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2011 17:13

vandievel 23 feb 2012 19:35

Hallo,

Op 13 februari heb ik een Canyon Ultimate AL 9.0 in maat 58 gekocht (zie discussies van vorige pagina). Volgens de website is de levering voorzien voor week 16. Vond ik wel een vrij lange periode om te wachten, maar de aankoop toch maar gedaan. Vandaag heb ik een emailtje gekregen dat mijn bestelling binnen de 48 uur zal verzonden worden! Acht weken (2 maanden) eerder dan voorzien. Is de canyon kalender dan zo fout, of moet ik mij zorgen maken voor een foute levering (volgens de kalender is maat XL wel onmiddelijk leverbaar)?
Daarnet aankoopfactuur nog eens nagekeken, ik heb wel zeker maat 58 besteld.

Morgen toch maar een mailtje naar Canyon.

Met vriendelijke groeten,

Marc

lopert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:10

lopert 24 feb 2012 10:08

Het is ook nooit goed! ;)

Waarschijnlijk was de fiets gewoon op voorraad of was er een annulering. Ik kan me niet voorstellen dat het bij Canyon nu niet druk is.

Ik verwacht weer een mooi voorjaar dus je hebt geluk dat je al zo snel lekker op je nieuwe fiets je rondjes kan gaan maken. Veel plezier!

vandievel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2011 17:13

vandievel 24 feb 2012 10:30

lopert schreef:Het is ook nooit goed! ;)

Waarschijnlijk was de fiets gewoon op voorraad of was er een annulering. Ik kan me niet voorstellen dat het bij Canyon nu niet druk is.

Ik verwacht weer een mooi voorjaar dus je hebt geluk dat je al zo snel lekker op je nieuwe fiets je rondjes kan gaan maken. Veel plezier!
Jawel hoor, als het een 58 is, is het perfect! :D

Marc

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 24 feb 2012 13:20

Dat zal het vast zijn. Maak je niet druk zou ik zeggen. Canyon en andere fabrikanten kunnen beter aangeven dat het 8 weken duurt en dan in 6 weken leveren dan andersom.

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 24 feb 2012 13:25

vandievel schreef:
lopert schreef:Het is ook nooit goed! ;)

Waarschijnlijk was de fiets gewoon op voorraad of was er een annulering. Ik kan me niet voorstellen dat het bij Canyon nu niet druk is.

Ik verwacht weer een mooi voorjaar dus je hebt geluk dat je al zo snel lekker op je nieuwe fiets je rondjes kan gaan maken. Veel plezier!
Jawel hoor, als het een 58 is, is het perfect! :D

Marc
Mijn Canyon werd ook weken eerder geleverd dan gepland.
Was een prettige bijkomstigheid :P

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 24 feb 2012 14:02

danoontje schreef:Ja, dat kan. Zie de foto's een paar pagina's terug van mijn canyon. (Ultimate AL, zelfde vork).

Andere vraag;

Zijn er mensen die last hebben met het achterover blijven kantelen van het zadel op de VCLS zadelpen? Ik snap er niets van want eigenlijk zou dat niet moeten kunnen.
Heb het zaakje overigens op 9NM (staat bij die 2 schroeven) met een momentsleutel vastgedraaid.
Dat wordt gewoon weer een nieuwe zadelpen! Heb je weer wat te klussen, dat vind jij helemaal niet erg....
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 24 feb 2012 15:08

Bij Cervelo is het momenteel een levertijd van 3 weken en vervolgens 5 maanden later heb je nog niets.
En als je er naar vraagt moet je al blij zijn dat ze je order erkennen, maar kunnen ze vervolgens geen verwachtte levertijd geven.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Josken
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 10:26

Josken 24 feb 2012 16:15

Mijn Canyon hier ook even plaatsen:

Specs:

Frame: Canyon Aeroad
Groep: Campa Record
Wielen: Mavic Cosmic SLR - wts
Zadel: Ritchey WCS carbon
Pedalen: Look Keo Carbon
Bidonhouders: Bontrager Race Lite

Kga der enkel nog de gele Mavic-stickers eens afhalen


Afbeelding
By kharmanist at 2012-02-24

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 24 feb 2012 16:19

Nette bike!
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Plaats reactie