Pagina 323 van 538

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 09:32
door henkv
Zoals ik al schreef, ik had er nog niet naar gekeken. Maar als ik nu op de fulcrum site kijk schrijven ze dat de 11 speed cassette wel past op de 9/10 body Punt 10: http://www.fulcrumwheels.com/en/faq/wheels

Voor dat zwaartepunt maak ik me niet druk. Zag dat voorheen de combi zadeltas-zadel 1.5 kg woog. Daar is er nu 1 kg vanaf dus ik heb nog wat marge over :)

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 10:48
door boswielrenner
op ebay een 11 speed shimano cassette voor 10v body beschikbaar (afgedraaid, geen iedee of het werkt).

Je hebt met de nieuwe groep/interne accu idd een pc link maar zult dan wel de batterij af moeten koppelen dus ingewikkeld blijft het. Intern staat mooier, extern is handiger en je houdt het zwaartepunt lager (en zo is het altijd wat)
Loop je dan geen risico dat de ketting heel dicht langs de spaken loopt en dat bij verkeerde afstelling het gruwelijk in de soep draait?

Kortom; het is nog even wachten op de ideale elektronische groep? Het zou ook wenselijk zijn als je de kabels van het systeem kunt inkorten

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 10:56
door fietser1972
henkv schreef:Zoals ik al schreef, ik had er nog niet naar gekeken. Maar als ik nu op de fulcrum site kijk schrijven ze dat de 11 speed cassette wel past op de 9/10 body Punt 10: http://www.fulcrumwheels.com/en/faq/wheels
Dat klopt niet. Het is beetje onduidelijk geformuleerd door Fulcrum. Ze bedoelen dat de 11speed body past op wielen waar een 10 speed body op zat. Je kunt niet een 11 speed cassette op een 10 speed body zetten. Ik heb zelf voor mijn fulcrum zero met 10 speed body een nieuwe body moeten kopen voor de nieuwe sram red 22 groep.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 11:06
door henkv
ok, ik geloof jullie ondanks dat ze duidelijk schrijven de 9/10 kan ook 9/10/11. Fout dus!

Maar Shark, die diagnosetool van de lader kun je toch aansluiten op de junction box onder je stuur? Moet je denk ik wel de 5 aansluitingen hebben want anders moet je om en om de shifter losmaken.

Bosw, die kabels zie je niets van in het frame en in totaal 5 gram zal het probleem toch niet zijn? Als je ze extern wilt leggen lijkt me dat niet top. Te kwetsbaar volgens mij en je zult het ook vast niet mooi vinden.

Maar goed, dit is het scott topic dus laat ik stoppen met de vragen mbt di2

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 11:13
door boswielrenner
Dat klopt niet. Het is beetje onduidelijk geformuleerd door Fulcrum. Ze bedoelen dat de 11speed body past op wielen waar een 10 speed body op zat. Je kunt niet een 11 speed cassette op een 10 speed body zetten. Ik heb zelf voor mijn fulcrum zero met 10 speed body een nieuwe body moeten kopen voor de nieuwe sram red 22 groep.
Gaat dit werken? Ik dacht namelijk dat je voor Sram en shimano 11 speed andere wielset nodig hebt. Een 11 speed body op een "ouder type" wiel kan wel, maar komt het wiel dan niet uit het centrum te staan? dus het wiel zit niet helemaal gecentreerd in je achtervork.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 11:17
door JasperGR
Bij mijn fulcrum R3 is er nog genoeg ruimte voor een 11sp. Ik zal vanmiddag eens een foto maken, want ook ik zit eraan te denken om een 11sp Groepset te kopen.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 11:21
door boswielrenner
Ik weet wel dat een Mavic body voldoende ruimte heeft voor een Sram of shimano 11 speed cassette, door de ring die normaal gesproken achter de cassette zit, niet te gebruiken. Bij Fulcrum weet ik het niet. Vandaar ook mijn vraag.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 11:27
door amclassic-fan
boswielrenner schreef:
Dat klopt niet. Het is beetje onduidelijk geformuleerd door Fulcrum. Ze bedoelen dat de 11speed body past op wielen waar een 10 speed body op zat. Je kunt niet een 11 speed cassette op een 10 speed body zetten. Ik heb zelf voor mijn fulcrum zero met 10 speed body een nieuwe body moeten kopen voor de nieuwe sram red 22 groep.
Gaat dit werken? Ik dacht namelijk dat je voor Sram en shimano 11 speed andere wielset nodig hebt. Een 11 speed body op een "ouder type" wiel kan wel, maar komt het wiel dan niet uit het centrum te staan? dus het wiel zit niet helemaal gecentreerd in je achtervork.
Op een Fulcrum/Campagnolo wiel kan gewoon een 11 speed Shimano body gemonteerd worden zonder dat dit problemen opleverd. De nieuwe 11 speed body is namelijk praktisch net zo breed als dat de Campagnolo compatible bodies al sinds 1998 zijn. Alleen bij naven die enkel geschikt waren voor Shimano kan niet zo maar de body vervangen worden.

Weet iemand of de Token TK1125 cassette al ergens te krijgen is en zo ja voor welke prijs? Dan hoeft er namelijk geen nieuwe body op.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 13:47
door sharkman113
Die token was er laats nog niet, de afgedraaide cassette werk (mits niet handgespaakt en geen lightweigtht)
Kortom; het is nog even wachten op de ideale elektronische groep? Het zou ook wenselijk zijn als je de kabels van het systeem kunt inkorten
Dat lijkt met niet wenselijk i.v.m. waterbestendigheid. Overigens heb ik maar zelden de behoefte om iets in te korten omdat ik simpelweg eerst meet en dan pas de kabels bestel.
En voor de echte hobbybobs: het kost me ca. 10 minuten om een kabel in tekorten en weer waterdicht te maken.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 14:59
door boswielrenner
Bestaan er bij elktronische groepen dan verschillende lengtes aan kabels? Met andere woorden voor een klein en een groot frame. Als er maar één lengte beschikbaar is, dan moet je bij een klein frame veel kabels weg zien te werken in het frame en dat kan toch weer voor bijgeluiden/gerammel van kabels in het frame zorgen?

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 15:10
door henkv
Is dit genoeg (copy and paste)? Kabellengtes: 150 mm, 200 mm, 250 mm, 300 mm, 350 mm, 400 mm, 500 mm, 550 mm, 600 mm, 650 mm, 700 mm, 750 mm, 850 mm, 900 mm, 950 mm, 1000 mm, 1200 mm, 1400 mm

Re: Scott Topic

Geplaatst: 15 mei 2014 15:14
door boswielrenner
:-) Ok duidelijk, maar geldt dit ook voor Campa en hoe weet je nu welke lengte je nodig hebt?