Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
09 feb 2012 10:21
fiedoo schreef:Indien hij naar het EHRM zou dit obv het feit zijn dat een sporter zich op heden niet tot een gewone rechtbank kan wenden om zijn rechten te doen gelden.
Dat de sportbonden hun rechtsinstanties hebben gehuisvest is geen toeval, maar vooral omdat zij zich willen onttrekken aan het europees recht.
Maar over wie klaag je dan? Welke verdragsluitende partij heeft de rechten van Contador niet gewaarborgd? Is dat Zwitserland? Of is dat Spanje? Of misschien wel Nederland? Ik begrijp je punt op zich wel, maar om het inhoudelijk aan het EHRM voor te leggen is erg lastig..
edit/ ook der jan twee jaar..
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
09 feb 2012 12:20
Ullrich verliest dus zijn derde plaats in de Tour van 2005. Graag even aandacht voor de renners die daardoor een plekje stijgen:
Francisco Mancebo
Alexander Vinokourov
Michael Rasmussen
Floyd Landis
Verder nog in de top 20 fijne renners als:
Moreau
Mazzoleni
Jaksche
Sevilla
Kasjetsjkin
Mooi stel dus. Zeker met Armstrong en Basso op 1 en 2... We gaan het nog meemaken dat het hele klassement van de Tour van 2005 geschrapt wordt. Grappig: De enige renners in de top tien, die niet zo erg gelinkt worden aan doping, zijn Leipheimer en Evans, niet toevalligerwijs de enige die nog echt in beeld (gaan) rijden in 2012.
Laatst gewijzigd door
ponsteen op 09 feb 2012 12:30, 3 keer totaal gewijzigd.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
09 feb 2012 12:24
Dit wordt bijna lachwekkend. De wielersport is zichzelf aardig belachelijk aan het maken zo.
Less is bore
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
09 feb 2012 13:05
daniel1975 schreef:Dit wordt bijna lachwekkend. De wielersport is zichzelf aardig belachelijk aan het maken zo.
maar goed dat de wielersport niet gelijk staat aan de proftak van de wielersport.... je kunt bijna net zo goed alle helden van hun voetstuk halen. Zijn er uberhaupt nog renners (heden/verleden) die wel geloofwaardig zijn?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
09 feb 2012 13:11
Heel simpel: het interesseert mij geen reet. Ik heb destijds genoten van de wedstrijden en waarschijnlijk reden ze allemaal gedopeerd-->dus weer gelijk
Is erg kort door de bocht, maar met de dingen die ze nu doen maken ze meer stuk dan dat ze goed doen IMHO. Goede controle is hoogst noodzakelijk, maar blijf wel nuchter aub.
Less is bore
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
09 feb 2012 13:40
daniel1975 schreef:Heel simpel: het interesseert mij geen reet. Ik heb destijds genoten van de wedstrijden en waarschijnlijk reden ze allemaal gedopeerd-->dus weer gelijk
Is erg kort door de bocht, maar met de dingen die ze nu doen maken ze meer stuk dan dat ze goed doen IMHO. Goede controle is hoogst noodzakelijk, maar blijf wel nuchter aub.
Een beetje kort door de bocht idd, want dan krijg je weer met het probleem te maken dat LA een heel wat groter budget had om de boel te flessen. Hij sponsorde zelfs het antidopingonderzoek, wat dan weer de geruchten voedt dat ie ook meer kennis had van de toenmalige technieken en methodes om doping te traceren (en dus te omzeilen).
Ik persoonlijk zou wel graag de echte waarheid willen weten. Genieten van de sport gebeurt in het NU, maar het met terugwerkende kracht beoordelen van de sporter gebeurt ook in het NU. Zou toch mooi zijn als er naast een schaatser of zwemmer ook een wielrenner in het rijtje meest illustere sporter uit de vaderlandse sportgeschiedenis zou staan. Straks gaan we Joop ook nog met terugwerkende kracht van zijn voetstuk schoppen en houden we alleen Jaap Eden, Erica Terpstra en Evert van Benthum over.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
09 feb 2012 13:44
met een beetje geluk wordt de tourwinnaar van 2006, 2007 en 2008 nog onze welbekende Belg Wim Vansevenant! ( de echte wielerkenners zullen hem wel kennen).
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
09 feb 2012 13:54
fiedoo schreef:met een beetje geluk wordt de tourwinnaar van 2006, 2007 en 2008 nog onze welbekende Belg Wim Vansevenant! ( de echte wielerkenners zullen hem wel kennen).
Als er iemand dagelijks aan de dope zat dan was het wel onze Wimke, althans dat hoorde ik laatst van een vriend van een goede kennis. Hij wist het met de nodige dosis mayonaise flink te maskeren.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
09 feb 2012 14:03
ponsteen schreef:
Mooi stel dus. Zeker met Armstrong en Basso op 1 en 2... We gaan het nog meemaken dat het hele klassement van de Tour van 2005 geschrapt wordt. Grappig: De enige renners in de top tien, die niet zo erg gelinkt worden aan doping, zijn Leipheimer en Evans, niet toevalligerwijs de enige die nog echt in beeld (gaan) rijden in 2012.
Leipheimer reed toen bij Gerolsteiner en dat maakt 'm toch ook wel erg verdacht met ploeggenoten als Kohl, Schumacher en Rebellin die allemaal voor de Cera gingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
mda1
- Forum-lid
mda1
09 feb 2012 14:19
amclassic-fan schreef:ponsteen schreef:
Leipheimer reed toen bij Gerolsteiner en dat maakt 'm toch ook wel erg verdacht met ploeggenoten als Kohl, Schumacher en Rebellin die allemaal voor de Cera gingen.
Yup... En als het niet CERA was, dan was het autologe transfusie...
http://velonews.competitor.com/2010/08/ ... mer_133494" onclick="window.open(this.href);return false; (oud nieuws, maar nu weer actueel gezien de posts hierboven)
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
09 feb 2012 14:49
En wat vinden we van deze beslissing? Is dit ook een besluit van een twijfel achtige organisatie? Zoals door sommige gesteld... Of heeft Der Jan wel een eerlijk proces gehad.... over undue delay gesproken... meer dan 6 jaar..
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
09 feb 2012 15:18
WdvB schreef:fiedoo schreef:met een beetje geluk wordt de tourwinnaar van 2006, 2007 en 2008 nog onze welbekende Belg Wim Vansevenant! ( de echte wielerkenners zullen hem wel kennen).
Als er iemand dagelijks aan de dope zat dan was het wel onze Wimke, althans dat hoorde ik laatst van een vriend van een goede kennis. Hij wist het met de nodige dosis mayonaise flink te maskeren.
Ik wist niet dat je om zo slecht mogelijk te presteren (3x opzettelijk laatste eindigen in de tour) ook moest aan de dope zitten!