Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
casran
- Forum-lid HC
casran
12 aug 2008 15:55
Berggeit schreef:C a s r a n schreef:Ik verkoop mijn Cervélo's (SLC-SL, R3 en P3C) aan het eind van dit seizoen. Bij interesse, stuur maar een mailtje
En dan? Koop of krijg je dan weer nieuw spul? Of ga je iets totaal anders doen?
Ik blijf in 2009 gewoon verder triatlonnen, en hopelijk een stapje beter dan 2008, mijn debuutjaar in tri... Nog geen contract getekend, maar ik hoop gewoon bij mijn huidige team verder te gaan want zij ondersteunen mij schitterend! Dat zal met nieuw spul zijn; aan welke voorwaarden dat geleverd wordt moet dus ik nog afwachten, maar dat maak ik niet publiek (is ook niet boeiend voor de forumlezer)
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
12 aug 2008 17:28
C a s r a n schreef:de monsternaar schreef:volgens mij is dit een tweede mogelijkheid voor een andere kabel systeem, bvb shimano waar nu nog de kabel buitenom gaan, ( gaat ook verandere volgend jaar) zo krijg je nooit de kabels op de nieuwe manier van de s3 zonder veel bochten te maken wat ten kosten gaat van het soepel schakelen
lijkt mij niets deze vernieuwing van cervelo,
van de achtervork zijn er geen goede fotos van achter genomen om te zien of dit een echte verbeteing is
plus dat ze in plaats van het frame lichter te maken, hebben ze het zwaarder gemaak door het in het wit te spuiten, niet echt slim
een wat gaan deze vernieuwingen nu weer kosten, slc-sl was al 4100-, adviesprijs
ik ben benield
Laten we niet te vroeg oordelen. Op basis van een foto zal je overigens ook niet weten of de achtervork een verbetering is
Kabelingang langs boven op de bovenbuis... we'll see. Bij tal van tijdritframes (bv. Trek TTX, Time RXR, enz.) gebeurt dit zonder problemen. Als ik lees dat de kabel binnenin los hangt, denk ik dat er idd zo'n geleidertje nodig is want anders tikt de kabel gewoon tegen het frame binnenin aan (trek een rechte lijn van waar kabel ingaat tot waar ie uitgaat en je komt buiten het frame terecht zonder die kabelgeleider!).
Volgens de tekst blijkt niet of hij sowieso in wit komt. Ze geven overigens toe dat de paint hem zwaarder maakt. De tekst lijkt te suggereren dat deze witte "olympic" paint precies enkel voor de OS is, niet voor de markt... wait and see dus.
Wat prijzen betreft meen ik opgevangen te hebben dat die niet omhoog zouden gaan.
maurice schreef:Prachtig de nwe S3!!
Alleen niet in deze kleurcombinatie.
Ik zou als ik jullie was, er meteen eentje bestellen. Iemand R eentje ter overname alvast?
Ik verkoop mijn Cervélo's (SLC-SL, R3 en P3C) aan het eind van dit seizoen. Bij interesse, stuur maar een mailtje
Eeuwig zonde van al dat mooie materiaal Casran !! blijf je wel op Cervélo rijden volgend seizoen? Zelf ben ik zo gehecht aan mijn R3 sl dat ik volgens mij gek zou worden als ik op een ander merk zou moeten gaan rijden. Ik weet dat er nog heel veel andere goede fietsen zijn maar ik kan me in mijn geval niet voorstellen dat er fietsen zijn die "nog" beter rijden dan een R3 sl. Of overdrijf ik nu
Echt een objectief oordeel kan ik natuurlijk niet geven omdat ik hiervoor alleen nog maar op Prorace en Isaac heb gefietst. Jij hebt ongetwijfeld al op veel verschillende merken gefietst, wat zijn jou gedachten tot nu toe over de Cervélo`s qua rijgedrag en dergelijke tov andere merken.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
12 aug 2008 19:24
21st-century schreef:Eeuwig zonde van al dat mooie materiaal Casran !! blijf je wel op Cervélo rijden volgend seizoen? Zelf ben ik zo gehecht aan mijn R3 sl dat ik volgens mij gek zou worden als ik op een ander merk zou moeten gaan rijden. Ik weet dat er nog heel veel andere goede fietsen zijn maar ik kan me in mijn geval niet voorstellen dat er fietsen zijn die "nog" beter rijden dan een R3 sl. Of overdrijf ik nu
Echt een objectief oordeel kan ik natuurlijk niet geven omdat ik hiervoor alleen nog maar op Prorace en Isaac heb gefietst. Jij hebt ongetwijfeld al op veel verschillende merken gefietst, wat zijn jou gedachten tot nu toe over de Cervélo`s qua rijgedrag en dergelijke tov andere merken.
Zonde is het niet... bedoeling is om net als een hoop van mijn teamgenoten (oa. Trifox hier op het forum) onze 1 jaar oude Cervélo's in topstaat (triatleten malen een pak minder fietskilometers) van de hand te doen en meteen nieuwe 2009 exemplaren aan te schaffen. Gewoon "doorschuif", zeg maar. 95% kans dat ik volgend jaar terug op Cervélo rijd dus.
Ik ben er ontzettend tevreden van en heb dan ook mee sterk aan de kar getrokken om ervoor te zorgen dat mijn team op Cervélo zit dit jaar!
-
anniversary
- Forum-lid
anniversary
13 aug 2008 01:12
Casran worden je cervelo fietsen volledig verkocht of verkoop je ook de frames apart?
Groetjes
-
maurice
- Forum-lid
maurice
13 aug 2008 11:14
He, een Giant T-Mobile fiets!!!
Hadden ze niet iets originelers kunnen bedenken?!
Niets is wat het lijkt..
-
henkv
- Forum-lid
-
Contact
henkv
13 aug 2008 12:15
Ik krijg nu ook een 3T vork voor de SLC. Zwart. Bij controle van de wolf cl bleek er een scheurtje in de vorksteel te zitten die op den duur zeker tot breuk had geleid. Ik wilde even een oude vork plaatsen maar dat lukte niet omdat dat ringetje anders was en ik wil hem direct weer terug zetten in de oude fiets. Het viel me wel op dat die oude vork slechts 15 gram zwaarder was maar de vorksteel dubbel zo dik. ( wolf sl = 350 gr, lapierre carbon series = 365 gr)
-
marino
- Forum-lid
marino
13 aug 2008 13:41
Wat me zojuist opviel, was dat Cancellara op zijn frame tijdens de tijdrit geen enkele keer de merknaam van Cervélo had. Op de schuine buis stond enkel SUI, icm de vlag van Zwitserland. Hoe kan Cervélo daarmee akkoord gaan?
Anima Sana In Corpore Sano
-
maurice
- Forum-lid
maurice
13 aug 2008 13:50
Cancellera en Cervelo zijn bijna synoniem aan elkaar....
Niets is wat het lijkt..
-
foosho
- Forum-lid
foosho
13 aug 2008 13:58
Voor de wielerfanaten wel ja, maar voor 't gros van de mensen zeker niet, ze missen absoluut exposure op deze manier.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
13 aug 2008 14:14
Mart Smeets zei tijdens de uitzending letterlijk: "Cancelara op zijn schitterende Canadese Fiets, wat een success voor deze fietsproducent, ze zijn 1e en 2e geworden" Bij Larsson stond wel gewoon Cervelo op de Fiets en daarnaast denk ik dat de meeste geinteresserden in een tijdritfiets wel weten dat Cancelara op een P3 rijdt.
Desondanks denk ik niet dat het aan de fiets of aan Cancelara lag maar aan het feit dat hij nu in een Assos tijdrit tenu reed
en normaal in Craft.
-
foosho
- Forum-lid
foosho
13 aug 2008 14:21
Smeets en techniek/merken/..., breek me de bek niet open
Cervelo heeft er denk ik relatief weinig last van aangezien ze niet echt budget frames hebben.
Er zijn natuurlijk zat mensen die na 't zien van de spelen willen gaan racefietsen en 't merk van een winnaar doet 't dan wel goed natuurlijk