Mayonaise als maskeermiddel? Als ze mij dan ooit testen val ik hopeloos door de mand... Ik zie de krantenkoppen met 'Operacion Fred Frituur' al voor me.WdvB schreef:Hij wist het met de nodige dosis mayonaise flink te maskeren.
Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
hendrikjan schreef:Maar over wie klaag je dan? Welke verdragsluitende partij heeft de rechten van Contador niet gewaarborgd? Is dat Zwitserland? Of is dat Spanje? Of misschien wel Nederland? Ik begrijp je punt op zich wel, maar om het inhoudelijk aan het EHRM voor te leggen is erg lastig..fiedoo schreef:Indien hij naar het EHRM zou dit obv het feit zijn dat een sporter zich op heden niet tot een gewone rechtbank kan wenden om zijn rechten te doen gelden.
Dat de sportbonden hun rechtsinstanties hebben gehuisvest is geen toeval, maar vooral omdat zij zich willen onttrekken aan het europees recht.
edit/ ook der jan twee jaar..
Denk maar eens aan het Bosman arrest in het voetbal (de voetballer in kwestie mag niet zonder diens instemming worden verhandeld en heeft ook recht op een transfersom). Het koste zijn loopbaan maar kreeg het wel voor elkaar.
Contador zou dus ook naar het EHRM kunnen stappen en claimen (net als Bosman) dat zijn rechten als mens door, in dit geval het CAS, zijn geschaad. Ik ben benieuwd of Contador dat aandurft
Doping is gewoon dieptriest. Geloofwaardigheid in de sport is (imho) erg belangrijk. Zonder geloofwaardigheid geen sponsoren, zonder sponsoren geen topsport. Er gaan zelfs geruchten dat een voormalig Nederlands Kampioen Vrije Renners zo nodig in de snoeppot moest zitten, dan valt je broek toch af. Verslaving aan geld, roem en media-aandacht?.... triest. Voor veel tv-teamsporten (voetbal, honkbal, basketbal, football) is het kennelijk niet zo belangrijk, maar voor individuele topsport is geloofwaardigheid toch zo'n beetje de belangrijkste pijler. Hoe mooie sport Ben Johnson of Floyd Landis ook hebben laten zien, met terugwerkende kracht blijft er gewoon niets van over.
-
- Forum-lid
tourpretendent schreef:hendrikjan schreef:Maar over wie klaag je dan? Welke verdragsluitende partij heeft de rechten van Contador niet gewaarborgd? Is dat Zwitserland? Of is dat Spanje? Of misschien wel Nederland? Ik begrijp je punt op zich wel, maar om het inhoudelijk aan het EHRM voor te leggen is erg lastig..fiedoo schreef:Indien hij naar het EHRM zou dit obv het feit zijn dat een sporter zich op heden niet tot een gewone rechtbank kan wenden om zijn rechten te doen gelden.
Dat de sportbonden hun rechtsinstanties hebben gehuisvest is geen toeval, maar vooral omdat zij zich willen onttrekken aan het europees recht.
edit/ ook der jan twee jaar..
Denk maar eens aan het Bosman arrest in het voetbal (de voetballer in kwestie mag niet zonder diens instemming worden verhandeld en heeft ook recht op een transfersom). Het koste zijn loopbaan maar kreeg het wel voor elkaar.
Contador zou dus ook naar het EHRM kunnen stappen en claimen (net als Bosman) dat zijn rechten als mens door, in dit geval het CAS, zijn geschaad. Ik ben benieuwd of Contador dat aandurft
Niet om het een of het ander, maar Bosman ging niet naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. In een zaak die door hem aangespannen was bij de rechtbank te Luik werden bij het Hof van Justitie te Luxemburg (=NIET het Hof voor de Rechten van de Mens, dat zit in Straatsburg) prejudiciële vragen gesteld. Geparafraseerd - > Bosman stelde dat de voor hem geëiste transfersom strijdig was met het vrij verkeer van werknemers - zoals dat van toepassing is binnen de EU. - en dat hij transfersomvrij zou mogen overstappen naar een andere club zodra zijn contractperiode er op zat. Het Hof heeft de prejudiciële vragen zo beantwoord dat dat idd zo was. Hiermee werd de tot dan toe geldende praktijk (ook na uitdienen contract een transfersom) bij clubs van tafel geveegd. Die zaak heeft verder niet veel met het EHRM en eventuele ontvankelijkheid te maken.... Volledigheidshalve http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 415:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Hoe graag ik het ook zou willen, dit is helaas niet de werkelijkheid.WdvB schreef:Doping is gewoon dieptriest. Geloofwaardigheid in de sport is (imho) erg belangrijk. Zonder geloofwaardigheid geen sponsoren, zonder sponsoren geen topsport. Er gaan zelfs geruchten dat een voormalig Nederlands Kampioen Vrije Renners zo nodig in de snoeppot moest zitten, dan valt je broek toch af. Verslaving aan geld, roem en media-aandacht?.... triest. Voor veel tv-teamsporten (voetbal, honkbal, basketbal, football) is het kennelijk niet zo belangrijk, maar voor individuele topsport is geloofwaardigheid toch zo'n beetje de belangrijkste pijler. Hoe mooie sport Ben Johnson of Floyd Landis ook hebben laten zien, met terugwerkende kracht blijft er gewoon niets van over.
In elke wereld zie je graaiers, warom niet in de sport?
Andere reden, stel je hangt een beetje aan de onderkant en hebt een gezin te onderhouden, voor dat nieuwe contract presteer je net wat ondermaats, ik kan me voorstellen dat je dan even een spuitje zet. Eerlijk, nee dat is het niet, maar onbegrijpelijk, ook niet.
Stel dat jij om je baan te houden een betere prestatie moet leveren dan je collega, dan blijf je volledig integer en eerlijk? Ben benieuwd
Natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maarja die bank directeur had met 5mln per jaar toch ook wel genoeg, waar is die extra bonus dan voor nodig?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat denken we trouwens van het gevalletje Longo? Manlief opgepakt ivm aankoop EPO "voor eigen gebruik"
Wie gelooft dat......
Wie gelooft dat......
Less is bore
Heel Frankrijk gelooft dat natuurlijk, 't zijn toch enkel de spanjaarden die zich doperen, in geen geval de fransen. Jeannie Longo moest al 5x levenslang geschorst geweest zijn!daniel1975 schreef:Wat denken we trouwens van het gevalletje Longo? Manlief opgepakt ivm aankoop EPO "voor eigen gebruik"
Wie gelooft dat......
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ik word cynisch en licht depressief van het dopingtopic. Alle berichtgeving is ontluisterend, maar Lance gaat ondertussen gewoon lekker triathlontjes doen. Ik hou van de wielersport, maar dope vind ik niet iets wat er bij hoort en "innocent until proven guilty" gaat ook niet meer op. Wil me optrekken aan renners die geloofwaardig zijn, maar ook gewoon strijdlustig en een aura van eerlijke sportiviteit over zich heen hebben. Wie is er nog te vertrouwen? Wie zijn nog niet omringd met geruchten of valse beschuldigingen. Tijd voor een poel van optimisten, tijd voor een poel van helden die nog op een voetstuk staan.
ik start af met Dries van Wijhe, Carlos Sastre, Frans Maassen, Ludo Dierckxsens en Lieuwe Westra
wie zijn jullie all time heroes die de tijd des dopings zullen weerstaan, waarvan je denkt dat ze te vertrouwen zijn, die je op een of andere manier bewonderd en in woelige dopingtijden overeind blijven? Welk voormalig renner kun je nog serieus nemen? Of kunnen we ze gewoon allemaal afschrijven en moeten we helemaal opnieuw beginnen? Gaat het veel te ver om met terugwerkende kracht ook een streep door Eddy, Joop en Kneteman te zetten? Hoe moet je doping plaatsen? Bedoel, ook al hebben ze (waarschijnlijk/mogelijkerwijs) in de snoeppot gezeten, ze hebben er ook voor moeten trainen, werken, zweten icm een nodige portie talent en slimheid. Is het aandeel doping in de eindprestatie overrated, of moeten we keihard zijn en met alle bedriegers snoeihard afrekenen.
ik start af met Dries van Wijhe, Carlos Sastre, Frans Maassen, Ludo Dierckxsens en Lieuwe Westra
wie zijn jullie all time heroes die de tijd des dopings zullen weerstaan, waarvan je denkt dat ze te vertrouwen zijn, die je op een of andere manier bewonderd en in woelige dopingtijden overeind blijven? Welk voormalig renner kun je nog serieus nemen? Of kunnen we ze gewoon allemaal afschrijven en moeten we helemaal opnieuw beginnen? Gaat het veel te ver om met terugwerkende kracht ook een streep door Eddy, Joop en Kneteman te zetten? Hoe moet je doping plaatsen? Bedoel, ook al hebben ze (waarschijnlijk/mogelijkerwijs) in de snoeppot gezeten, ze hebben er ook voor moeten trainen, werken, zweten icm een nodige portie talent en slimheid. Is het aandeel doping in de eindprestatie overrated, of moeten we keihard zijn en met alle bedriegers snoeihard afrekenen.
Laatst gewijzigd door WdvB op 10 feb 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.