Mayonaise als maskeermiddel? Als ze mij dan ooit testen val ik hopeloos door de mand...WdvB schreef:Hij wist het met de nodige dosis mayonaise flink te maskeren.

Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Mayonaise als maskeermiddel? Als ze mij dan ooit testen val ik hopeloos door de mand...WdvB schreef:Hij wist het met de nodige dosis mayonaise flink te maskeren.
hendrikjan schreef:Maar over wie klaag je dan? Welke verdragsluitende partij heeft de rechten van Contador niet gewaarborgd? Is dat Zwitserland? Of is dat Spanje? Of misschien wel Nederland? Ik begrijp je punt op zich wel, maar om het inhoudelijk aan het EHRM voor te leggen is erg lastig..fiedoo schreef:Indien hij naar het EHRM zou dit obv het feit zijn dat een sporter zich op heden niet tot een gewone rechtbank kan wenden om zijn rechten te doen gelden.
Dat de sportbonden hun rechtsinstanties hebben gehuisvest is geen toeval, maar vooral omdat zij zich willen onttrekken aan het europees recht.
edit/ ook der jan twee jaar..
tourpretendent schreef:hendrikjan schreef:Maar over wie klaag je dan? Welke verdragsluitende partij heeft de rechten van Contador niet gewaarborgd? Is dat Zwitserland? Of is dat Spanje? Of misschien wel Nederland? Ik begrijp je punt op zich wel, maar om het inhoudelijk aan het EHRM voor te leggen is erg lastig..fiedoo schreef:Indien hij naar het EHRM zou dit obv het feit zijn dat een sporter zich op heden niet tot een gewone rechtbank kan wenden om zijn rechten te doen gelden.
Dat de sportbonden hun rechtsinstanties hebben gehuisvest is geen toeval, maar vooral omdat zij zich willen onttrekken aan het europees recht.
edit/ ook der jan twee jaar..
Denk maar eens aan het Bosman arrest in het voetbal (de voetballer in kwestie mag niet zonder diens instemming worden verhandeld en heeft ook recht op een transfersom). Het koste zijn loopbaan maar kreeg het wel voor elkaar.
Contador zou dus ook naar het EHRM kunnen stappen en claimen (net als Bosman) dat zijn rechten als mens door, in dit geval het CAS, zijn geschaad. Ik ben benieuwd of Contador dat aandurft
Hoe graag ik het ook zou willen, dit is helaas niet de werkelijkheid.WdvB schreef:Doping is gewoon dieptriest. Geloofwaardigheid in de sport is (imho) erg belangrijk. Zonder geloofwaardigheid geen sponsoren, zonder sponsoren geen topsport. Er gaan zelfs geruchten dat een voormalig Nederlands Kampioen Vrije Renners zo nodig in de snoeppot moest zitten, dan valt je broek toch af. Verslaving aan geld, roem en media-aandacht?.... triest. Voor veel tv-teamsporten (voetbal, honkbal, basketbal, football) is het kennelijk niet zo belangrijk, maar voor individuele topsport is geloofwaardigheid toch zo'n beetje de belangrijkste pijler. Hoe mooie sport Ben Johnson of Floyd Landis ook hebben laten zien, met terugwerkende kracht blijft er gewoon niets van over.
Heel Frankrijk gelooft dat natuurlijk, 't zijn toch enkel de spanjaarden die zich doperen, in geen geval de fransen. Jeannie Longo moest al 5x levenslang geschorst geweest zijn!daniel1975 schreef:Wat denken we trouwens van het gevalletje Longo? Manlief opgepakt ivm aankoop EPO "voor eigen gebruik"
Wie gelooft dat......