Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

smithers
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 aug 2011 16:51

smithers 28 feb 2012 20:33

Zojuist een Ultimate AL 8.0 besteld. Ben benieuwd naar levertijd ;)
Heb lang gesurfd, geleecht en gelezen. Toch voor canyon gekozen. Had graag een FM (plieger zit in de buurt) de omzet gegund maar hij had niet voor 1600 iets staan waar ik warm van werd. Aluminium omdat ik dan nog eens op mijn bek kan gaan (liever niet) zonder dat ik aan mijn fiets ga twijfelen (tenzij ik een gesinkje krijg, maar dan is mijn fiets van ondergeschikt belang) en omdat ik in deze prijsklasse het verschil met carbon te minimaal acht.

Twijfelde nog over een bianchi sempre (toen ik nog over carbon dacht) maar de matige wielen, veloce ipv athena, en de mix aan reparto corse/fsa onderdelen hielden me tegen. Dan leg je een mep geld neer terwijl je al weet dat je al 'mwoa' over enkele onderdelen denkt. (en dan nog even moet wachten totdat er weer geld op de 'leuke dingen' rekening staat)

Maar goed, ik wacht af en zal plaatjes posten als het zover is. (met ingetogen uitroeptekens)

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 04 mar 2012 18:19

Wat een vette fiets!

Josken schreef:Mijn Canyon hier ook even plaatsen:

Specs:

Frame: Canyon Aeroad
Groep: Campa Record
Wielen: Mavic Cosmic SLR - wts
Zadel: Ritchey WCS carbon
Pedalen: Look Keo Carbon
Bidonhouders: Bontrager Race Lite

Kga der enkel nog de gele Mavic-stickers eens afhalen


Afbeelding
By kharmanist at 2012-02-24
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

Josken
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 10:26

Josken 09 mar 2012 10:35

Thx. Bolt supergoed ook en het geluid van de wielen ;-)

insani
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2010 19:38

insani 11 mar 2012 20:12

Ik vind canyon prachtige fietsen maar vraag me nu echt af, wat doen jullie allemaal als er iets scheelt met jullie fiets en je hebt er zelf niet genoeg verstand van om er zelf aan te werken! Ik neem aan dat je niet bij elke fm bij jullie in de buurt kan langsgaan want die ziet jullie toch niet graag komen?
koga miyata full pro carbolite

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 11 mar 2012 20:36

De FM waar ik kom, Profietsen op de Bergweg in R'dam, heeft zelfs een aantal jaar geleden de trapas geplaatst bij mijn Canyon CF. De rest van de opbouw heb ik zelf gedaan met onderdelen van Hopmans en tweedehands. Later zelfde verhaal bij mij Speedmax AL.

Nu koop ik wel regelmatig wat bij mij FM aan kleine onderdelen en besteed ik ook sommige onderdelen van het onderhoud uit aan hem. Dus kom er regelmatig over de vloer.

Klanten die wel een fiets direct bij die FM hebben gekocht hebben een streepje voor maar dat vind ik niet meer dan logisch. Ben ook wel eens met klein onderhoud bij een andere FM in Rotterdam geweest waar ik toevallig in de buurt was; en die boorde de Canyon helemaal de grond en wilde met tegenzin ook maar kijken wat het probleem was. Daar kom ik dus ook niet meer.

Mijn mening is dat een fatsoenlijke/slimme FM geen probleem maakt van Internet fietsen en onderhoud daarvan. Ik heb er dan ook geen bezwaar mee dat ik misschien wat meer betaal of minder snel geholpen word. Nu sluit ik niet uit dat mij volgende fiets wel bij de FM vandaan komt omdat ik als volgende fiets een Storck op het oog heb.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 11 mar 2012 22:29

insani schreef:Ik vind canyon prachtige fietsen maar vraag me nu echt af, wat doen jullie allemaal als er iets scheelt met jullie fiets en je hebt er zelf niet genoeg verstand van om er zelf aan te werken! Ik neem aan dat je niet bij elke fm bij jullie in de buurt kan langsgaan want die ziet jullie toch niet graag komen?
Je zou als FM wel erg dom zijn indien je geen service verleend aan merken die je zelf(FM) niet verkoopt , door goede service te verlenen kan je misschien zoveel goodwill kweken bij de klant dat die klant de volgende keer wel bij betreffende FM een fiets koopt

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 12 mar 2012 15:55

insani schreef:Ik vind canyon prachtige fietsen maar vraag me nu echt af, wat doen jullie allemaal als er iets scheelt met jullie fiets en je hebt er zelf niet genoeg verstand van om er zelf aan te werken! Ik neem aan dat je niet bij elke fm bij jullie in de buurt kan langsgaan want die ziet jullie toch niet graag komen?
Ik heb ook een Canyon opgebouwd en mijn FM heeft er totaal geen problemen mee als ik die voor het een of het ander kom brengen. Ik heb ook een Van Nicholas opgebouwd (ook niet bij mijn FM gekocht, maar tweedehands) en ook dat is geen probleem. Ik betaal voor het werk dat hij doet.
Do or Do not.. There is no try

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 12 mar 2012 21:08

Ik ben sinds 3 jaar weer begonnen met fietsen en heb eerst een Cube LTD Team Atb gehad en daarna erbij een Cube Streamer racefiets aangeschaft.
Inmiddels heb ik de smaak te pakken en fiets ongeveer 40000 km (incl. binnen op de hometrainer) per jaar.
De Cube LTD Team is inmiddels ingeruild voor een Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29-er, wat mij betreft een super fiets.
Ook de Streamer is verkocht en nu overweeg ik een Canyon Aeroad CF 9.0 SL aan te schaffen.
IK weet eigenlijk niet precies waarom juist deze, maar ik heb hier gewoon het beste gevoel bij.

Maar hoe werkt het eigenlijk allemaal?
Ik bedoel;
o.a.
Hoe lang duurt het verzenden, als hij op voorraad is, krijg ik een track en trace code of zo?
Zit hij al in elkaar om moet hij nog opgebouwd worden?
Hoe gaat het met service, als er wat kapot is, moet ik hem dan naar Koblenz opsturen?
Wat is een 50 punten servicebeurt en hoe gaat dat?

Misschien dat deze vragen al eerder zijn beantwoord?, ik heb de vorige 261 pagina's vluchtig door gelezen, maar kan toch niet alles terug vinden.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 12 mar 2012 21:30

1. De levertijd kan je vinden onder de beschikbaarheid. Als er staat direkt dan duurt het ongeveer 2 weken (althans bij mij was dat zo). Als je fiets word klaargemaakt dan krijg je een berichtje gevolgd door een bericht dat je frame verzonden is (bij mij was dit 2 maal op dezelfde dag). Het 2e bericht is voorzien van een track en trace code van UPS. De levering was bij mij al de volgende dag.
2. Na aankomst hoef je alleen maar het stuur, zadelmet pen en de wielen te plaatsen voor de rest is de fiets al volledig gemonteerd en afgesteld
3. en 4. Met service en garantie nog geen ervaring maar hier kan je wel wat over vinden op de website bij de FAQ. Ik doe namelijk het meeste zelf aan mijn fietsen.
No pain no gain, no guts no glory!

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 13 mar 2012 23:01

Bedankt voor je reactie dieseltje.

Ik ga een Aeroad bestellen, maar de uitvoering die ik wil is alleen nog met bergverzet te krijgen.
Ik ben van plan om vooral hier in de polder te fietsen.
Aan dit bergverzet heb ik dus niets, toch?
Is dit makkelijk om te bouwen/ te veranderen?

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 13 mar 2012 23:24

Vanuitgaand dat je met bergverzet een compact bedoeld zou ik ik je daar niet al te druk om maken. Als je een compact uitrust met een 42 binnenblad en achter een cassette met een 11 gebruikt kom je prima uit de voeten in de polder. In theorie mis je dan een 53-11 voor als zwaarste verzet maar dan moet je wel een enorme beul zijn wil je die versnelling nodig hebben.

Voordeel van de compact is dat je in bergen goed uit de voeten kan(helemaal met 40k per jaar op de fiets).

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 14 mar 2012 05:19

Ik bedoel hiermee inderdaad een compact (50/34) met achter 11-28.

Plaats reactie