Giant
-
- Forum-lid HC
Jazeker, die komt na juli en voor september
-
- Forum-lid
En daar wacht ik op. Nieuwe pro disc
Aanbeveling gehoord van een Giant vertegenwoordiger om tot dan te wachten om een TCR te bestellen omwille van net die voorvork.
-
- Forum-lid
En het gewicht zal ook een stuk lichter zijn heb ik gehoord.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als ik de vorige posts zo lees vraag je je af of de huidige TCR een slechte koop was.
Raar dat deze fiets enige jaren geleden bijna enkel lovende commentaren kreeg.
Raar dat deze fiets enige jaren geleden bijna enkel lovende commentaren kreeg.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ik ben super tevreden met de huidige tcr.
Alleen ben zelf erg benieuwd naar het nieuw model. En ik wil graag een keer een fiets die voor mij compleet is. Dus met carbon wielen etc. De mijne is qua afmontage al wat verouderd en met een goede alu wielset. Vandaar dat ik met smart wacht op het nieuwe model. Al vind ik de pro 2 disc in het blauw erg mooi. Maar dan heb ik weer hetzelfde frame.
Alleen ben zelf erg benieuwd naar het nieuw model. En ik wil graag een keer een fiets die voor mij compleet is. Dus met carbon wielen etc. De mijne is qua afmontage al wat verouderd en met een goede alu wielset. Vandaar dat ik met smart wacht op het nieuwe model. Al vind ik de pro 2 disc in het blauw erg mooi. Maar dan heb ik weer hetzelfde frame.
-
- Forum-lid
En nu verwacht ik ook niet dat het nieuwere frame zoveel meer veranderingen krijgt, maar het gaat mij om het totaal plaatje. Losse carbon wielen kopen en die in mijn huidige fiets steken kan niet uit. Voor bijna hetzelfde geld heb ik een nieuwe fiets die dan compleet is en nieuwere onderdelen etc heeft. Denk aan nieuwere ultegra met powermeter nieuw frame en de wielen. Dus dat is voor mij een reden om te wachten op het nieuwer model. En daarbij krijg ik een goede korting zonder inruil.
-
- Forum-lid
Hallo allemaal. Ik vind de TCR ADVANCED PRO 2 DISC wel gaaf, maar hij oogt op de foto's nog vrij endurance. Iemand ervaring met deze fiets?
De TCR is qua geometrie alles behalve wat iedereen onder endurance verstaat.
Hij is wel best comfortabel voor een gooi en smijt racer
Ik had de Advanced 1 van 2017 en dat was echt een top-fiets:

Drop van 11cm is vrij sportief volgens mij
Hij is wel best comfortabel voor een gooi en smijt racer

Ik had de Advanced 1 van 2017 en dat was echt een top-fiets:

Drop van 11cm is vrij sportief volgens mij

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met de juiste lichaamsmaten kan je op veel fietsen een drop van 11 cm creëren.
Ik zie nu heel wat fietsers met een aero racer rijden ism 4-5 cm spacers en een +6° stuurpen van 8 cm.
Die zouden inderdaad beter af zijn met een Trek Domane of andere fiets met een korte reach, hoge stack.
Om maar te zeggen dat wat voor de ene persoon een endurance fit is voor de andere zo maar een aero fit zou kunnen zijn.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Aansluitend bij wat @TL zegt:Woutjedevries schreef: ↑07 mar 2020 15:43 Hallo allemaal. Ik vind de TCR ADVANCED PRO 2 DISC wel gaaf, maar hij oogt op de foto's nog vrij endurance. Iemand ervaring met deze fiets?
de Giant TCR (en ook de TCX) hebben een relatief korte stuurbuis voor een gegeven maat/bovenbuislengte; als je niet van plan bent om echt diep te zitten, dan ben je met een Giant Defy of met een ander merk (Trek H2 lijn, Ridley) waarschijnlijk beter af.
William
(12cm drop op een xl TCR ISP , 11cm drop een xl TCX)
Het is geen enduranceracer inderdaad! Hoewel het ook afhangt van hoe jij je fiets instelt natuurlijk, mijn vorige fietsen (BMC GF-01 en Bianchi Infinito) waren beide enduranceracers, maar die had ik ook redelijk agressief staan.
Nu met de TCR zit ik nog iets dieper. Ik ben 185, zadelhoogte iets van 83cm, en heb een drop van ongeveer 14 centimeter. Ik ben de huidige afstelling nog aan het testen, daarna gaat de puist er uiteraard nog van af.
Nu met de TCR zit ik nog iets dieper. Ik ben 185, zadelhoogte iets van 83cm, en heb een drop van ongeveer 14 centimeter. Ik ben de huidige afstelling nog aan het testen, daarna gaat de puist er uiteraard nog van af.