Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 mei 2013 23:20

knappe fiets en die wielen staan hem ook goed...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

darrigade
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:19

darrigade 26 mei 2013 13:28

thx all.
De wielen zijn Mavic Cosmics.
Het eerste wat ik deed bij thuiskomst was de stickers ervan verwijderen.
Een Bianchi is van zichzelf al rijkelijk beletterd :D

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 26 mei 2013 20:49

erg mooie fiets... wederom een knappe infinito op het forum!!!
#passioneceleste #ridebianchi

kwen
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2011 10:21

kwen 27 mei 2013 00:22

Ik lurk ook al een tijdje rond in dit topic, mooie fietsen hier. Ik zal de mijne ook even plaatsen, toevallig net een foto genomen laatst. Beetje rommelige setting, en van de verkeerde kant genomen, maar a la, het idee is duidelijk :).

Afbeelding

Specs:
Bianchi Oltre 2012 QR, DA 7900, Look Keo Blade Carbon Ti, Selle Italia SLR Flow Team Edition, Pro Vibe 7s stuurinrichting, C50 clinchers, Michelin Pro4 Service course bandjes, Bianchi Elite custom race bidonhouders.

De afwerking is wellicht niet naar de smaak van de echte bianchisti, maar celeste is gewoon echt niet mijn ding :? :mrgreen:. Ik heb ook niet zo veel met Campa, en ik rij altijd al tevreden op Shimano, dus "gewoon" Dura-Ace dus voor mij.

Ik vind de Oltre echt -heerlijk- om op te rijden, ik stap met zoveel genot die fiets op! En soms zit ik thuis gewoon even een minuutje naar dit racepaardje te staren, alsof het een beeldschone vrouw is 8-).

En om de reacties voor te zijn, ja ik heb een belletje op mijn fiets! Heeft me door de jaren heen al menig (bijna)botsing voorkomen, en wel zo sociaal (ik hou niet zo van schreeuwen). Edge 705 houder zit ervoor, nog even witte tie wraps voor zien te vinden ;).

Ter compensatie: een zadeltasje doe ik niet meer aan tegenwoordig, die zadelpen is gewoon veel te mooi zo! Die vind ik echt een blikvanger. Dus: een bandje+CO2-pompje in de achterzak... ja, mooi zijn is pijn lijden :).
Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 mei 2013 08:50

'Tie-wraps', heten die elastiekjes dus zo? :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 mei 2013 12:09

@kwen

Wat een heerlijke nuchtere redenatie bij de opsomming van je specs.
Niet dat eeuwige "op-een-italiaan-moet-campa" "een-bel-hoort-niet-op-een-racer" "Bianchi-moet-celeste-zijn" etc etc

Vind het een erg fraaie fiets trouwens!!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

darrigade
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:19

darrigade 27 mei 2013 18:27

.... en hoezo rommelige setting?
De foto roep juist het ideale zaterdagmiddag-gevoel op ...

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 27 mei 2013 18:43

Wat een schitterende fiets, indrukwekkende verschijning. Enige wat ik zelf zou veranderen zijn de banden. Heb zelf ook rode banden gehad op mijn fiets, maar uiteindelijk toch weer terug bij gewoon zwart en zou deze fiets in mijn ogen ook net iets beter staan.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 27 mei 2013 20:06

Erg snelle fiets, maar aangezien je niet zo van Celeste houdt; de bidonhouders heb je ook met zwart rood :D

kwen
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2011 10:21

kwen 27 mei 2013 23:37

nutsjesmoar schreef:Erg snelle fiets, maar aangezien je niet zo van Celeste houdt; de bidonhouders heb je ook met zwart rood :D
Ik heb dezelfde redevoering gedaan, maar 2 zwart-rode bidonhouders vond ik veel te veel afleiden van het mooi gevormde frame, dat toch met name wit is in het centrum. Dus het werd de wit/celeste uitvoering, een kleine buiging richting Bianchi en de bianchisti moet ik bekennen :). En bovendien past het beter bij de meeste Bianchi bidons (wit/celeste), en er zit ook nog een (onopvallend) celeste lijntje op de framebuis.

W.b. de bandjes, ik ga zowel wit en zwart overwegen in de toekomst, maar ik ben zelf erg te spreken over de rode finish. Ik rij (toevallig) wel vaak lek met die Michelins de laatste tijd, dus wellicht ga ik nog een ander merk proberen eerst. Bedankt voor de reacties, de fiets rijdt ook geweldig, trekt op als een gek, en boven de 40 merk ik echt dat ie vooruit wil. Bovendien voel ik me de koning op deze fiets, en het bekijks is ongelooflijk (soms gewoon echt starende mensen)... met de moraal zit het wel goed :D. En in behoorlijk goede conditie zelf, dus het plaatje klopt wel een beetje nu ;). Molto contento!
Afbeelding

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 28 mei 2013 16:30

De Oltre is ook gewoon de mooiste fiets in het peloton op het moment!
En hij staat goed in het rood. Ben zelf ook niet zo een purist en de celeste bidonhouders vind ik wel een leuke hommage aan het merk! :)
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 jun 2013 12:09

Mwah... Persoonlijk vind ik de Sempre veel mooier: die Oltre is echt mijn ding niet (zèlfs niet in celeste=Campagnolo-uitvoering)!
Maar dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk: ieder zijn meug, tenslotte... :)

Overigens vernam ik net dat Bianchi de Vertigo na een jaar alweer uit productie zal nemen: blijkbaar was het dan toch niet zo haalbaar om voor die prijs een carbonkader te maken dat aan de kwaliteitseisen voldoet.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie