Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Hallo iedereen
Begin dit jaar heb ik een oude Peugeot Lautaret op de kop kunnen tikken en nu de renovatie eidenlijk rond is, denk ik wel dat hij hier een plaatsje verdient.
Iets teveel roestvorming naar mn zin op het achtervork maar soit, ben er toch wel tevreden van.
Het schijnt een instapmodel te zijn van einde jaren 80 als ik me goed heb laten informeren?
Verder zijn de onderdelen de volgende:
Crank
Solida 52x42
Derailleur achter
Sachs-Huret Eco
Derailleur voor
Sachs-Huret
Wielen
Rigida
Remmen
CLB
Hubs
Maillard
Cassette
Sachs-Maillard 14-26 6-speed
Begin dit jaar heb ik een oude Peugeot Lautaret op de kop kunnen tikken en nu de renovatie eidenlijk rond is, denk ik wel dat hij hier een plaatsje verdient.
Iets teveel roestvorming naar mn zin op het achtervork maar soit, ben er toch wel tevreden van.
Het schijnt een instapmodel te zijn van einde jaren 80 als ik me goed heb laten informeren?
Verder zijn de onderdelen de volgende:
Crank
Solida 52x42
Derailleur achter
Sachs-Huret Eco
Derailleur voor
Sachs-Huret
Wielen
Rigida
Remmen
CLB
Hubs
Maillard
Cassette
Sachs-Maillard 14-26 6-speed
In 89 was de Lautaret nog 10 speed. misschien wel 1990 dus. Helaas staat hier geen Franse catalogus uit 90 bij:
http://www.peugeotshow.com/1989fr.html
In Nederland is het model nooit officieel verkrijgbaar geweest blijkbaar.
In 87 was de Lautaret nog het frame voor dames en jeugd, met kleiner voorwiel: https://www.bikeboompeugeot.com/Brochur ... ochure.htm.
http://www.peugeotshow.com/1989fr.html
In Nederland is het model nooit officieel verkrijgbaar geweest blijkbaar.
In 87 was de Lautaret nog het frame voor dames en jeugd, met kleiner voorwiel: https://www.bikeboompeugeot.com/Brochur ... ochure.htm.
Campagnolo Ultra Dork
Is hier nog een beetje liefde voor oud carbon? Na een avontuur met een Vitus Carbone 3 vele jaren terug eerder dit jaar het frame van een Kestrel 200 gekocht. Opgebouwd met wat spullen die ik nog had liggen, zoals een DA 7400 crankstel met biopace-bladen, 7700 achterderailleur en 6600 remhoeven. Shifters had ik nog niet, maar omdat de 200 eind jaren 80 al werd geïntroduceerd vond ik buiscommandeurs wel weer erg leuk. Setje NOS DA 7700 op de kop getikt, dus geïndexeerd 9 speed schakelen =)
Al met al fiets het behoorlijk goed. Niet erg comfortabel, maar wel gemakkelijk.
Al met al fiets het behoorlijk goed. Niet erg comfortabel, maar wel gemakkelijk.
Mooie fiets. Kestrel was in de jaren tachtig high tech carbon - als ik het goed heb, een van de eerste monocoques - en erg duur. Ik zie dat het merk nog steeds bestaat. De Kestrel SL die nu wordt geleverd, lijkt nog vrij sterk op deze 200.
Ja, volgens mij waren ze inderdaad één van de of zoniet de eerste met een carbon monocoque. Wat mij betreft is die 200 SCi ook wel de mooiste, ze hebben ook fietsen gemaakt die weliswaar 'interessant' zijn, maar niet heel elegant.
Kestrel 500 SCi:
Kestrel 4000:
Je koopt ze nog voor behoorlijk scherpe prijzen, laatst stond zo'n 500 in behoorlijke staat voor een paar honderd euro op Marktplaats. Geen geld eigenlijk voor zulke historisch best wel relevante fietsen. Zelfde geldt ook voor Concorde Razorblades en vroege Trek OLCV's, wat mij betreft ook al echte pareltjes.
Kestrel 500 SCi:
Kestrel 4000:
Je koopt ze nog voor behoorlijk scherpe prijzen, laatst stond zo'n 500 in behoorlijke staat voor een paar honderd euro op Marktplaats. Geen geld eigenlijk voor zulke historisch best wel relevante fietsen. Zelfde geldt ook voor Concorde Razorblades en vroege Trek OLCV's, wat mij betreft ook al echte pareltjes.
We zijn nu even later, ondertussen ben ik onder moeders vleugels uit en heb ik een eigen appartementje gekocht. Mijn fiets heeft zijn eindbestemming bereikt! ziehier:Wiedse schreef: ↑08 aug 2018 12:42 Beste,
Enige tijd geleden heb ik een post gedaan mbt mijn retroprojectje, namelijk een oude, afgeleefde Cinelli terug een nieuw leven inblazen. Buiten het opnieuw plaatsen van de remmen en remkabels is dit het resultaat (van oud naar nieuw):
OUD
IMG_0612.JPG
NIEUW
IMG_0613.JPG
IMG_0605.jpg
-> nu enkel nog een leuke stem badge & wat Cinelli decals zien te scoren!
Groetjes,
Wiedse
It's just a hill - Get over it