Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

teamorange
Forum-lid

teamorange 06 apr 2013 20:25

robakio schreef:Hierbij een foto van mijn Cannondale SuperSix EVO
Een heerlijke fiets...

Afbeelding

Voor groter plaatje https://su3kzw.dm1.livefilestore.com/y1 ... jpg?psid=1

Zoals hij hier afgebeeld staat weegt hij bijna 6,8 kg.
OK da's een mooie binnenkomer...daar ga je toch niet alleen toertochtjes mee rijden neem ik aan.
Dit is een heel mooi race-machine, er kan nog 5 gram af en dat is het dan.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 06 apr 2013 21:24

@Robakio: mooie fiets! Wel een paar opmerkingen/vragen: is de kabel naar je achterderailleur niet wat lang of hoort dit zo bij Red. Je shifters lijken ook iets aan de hoge kant te staan als je de horizontale lijn van je beugels doortrekt en ik zie nog ventieldopjes.. Met welke bidonhouders rij jij?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2013 22:30

Gaaf ding!! Had zelf zwarte kabels genomen, maar verder af.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 07 apr 2013 08:19

alpdhuez53:15 schreef:@Robakio: mooie fiets! Wel een paar opmerkingen/vragen: is de kabel naar je achterderailleur niet wat lang of hoort dit zo bij Red. Je shifters lijken ook iets aan de hoge kant te staan als je de horizontale lijn van je beugels doortrekt en ik zie nog ventieldopjes.. Met welke bidonhouders rij jij?
De kabel naar de achterderrie zou wellicht iets korter kunnen, maar red is wel gevoelig als je de bocht aan de krappe kant hebt. Ik zou wel een willen weten waarom ze niet de kabelloop van de mtb derrie,s pakken dat is ongeveer 100 mooier, en scheelt nog ruim 20 cm kabel ook.

Bidon houders volgens mij gewoon standaard c,dale carbon

Je zou eens kunnen experimenteren met zwarte kabels, zeker bv bij de achterderrie en achterrem en/of witte remrubbers. Maar het oogt zo ook wel fraai moet ik zeggen

Ps, waarom zijn een aantal avatar plaatjes weg? Daniel, alp duez bv?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2013 08:35

Heeft te maken met het niveau van de verhuizers ;-) (staat ergens in het forumproblementopic).
Less is bore

robakio
Forum-lid

Gebruikersavatar robakio 07 apr 2013 11:07

Allen dank voor complimenten en opmerkingen mbt mijn fiets.
Dit is de opvolger van mijn Cannondale CAAD 9. Ook een hele fijne fiets.
Maar vergeleken met deze.. Pfff... wereld van verschil!

@teamorange
Vooralsnog is deze fiets bedoelt om lekker toertochtjes mee te rijden. Is dan ook een genot om te doen. En wat gewicht betreft kan er zeker nog wel wat af. De cassette achter weer gewoon de plattelandscassette monteren. Scheelt al wat. En van mezelf wat aftrainen. Dat scheelt nog meer! :oops:

@alpdhuez53:15
Het lijkt inderdaad wat lang, kan te maken hebben met het feit dat dit ook een sram red wifli derailleur is. Langere arm dus. En de cassette is tot 32 achter.

Als je daar vanuit gaat lijkt het inderdaad zo dat de shifters hoog staan. Maar het rijdt heerlijk op deze manier. Misschien dat het komt/lijkt omdat het een FSA K-Wing betreft. Erg prettig stuur.
Die ventieldopjes zijn voor het extra trainingsgewicht ;) Het oog wil ook wat.
Volgende week met de AGR er maar af halen. Scheelt weer.

De bidonhouders zijn inderdaad de Cannondale Evo Carbon Cage.

@ daniel1975
Zit er aan te denken om eens PowerCordz te proberen. Schijnt erg goed te schakelen en te remmen. Met minder onderhoud en slijtage. Maar dat komt nog. Denk ik...

@wasbeer2006
Dank voor de tips. Als ik ooit weer bezig ga (of laat gaan) met de bekabeling dan hou ik dit in gedachten. Vooral achter dan zwart zoals je oppert.

Ik zal binnenkort wel de specificaties plaatsen van deze fiets.
Het heeft even geduurd voordat ik hem heb zoals nu. Dus nu toonbaar voor publiek.
Woensdag komt er nog SRAM Keramisch BB30 trapaslagers in.

Wordt vervolgd...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2013 18:03

Ik lees hier en daar wel eea over niet fijn werkende SRAM kabels; is dit nu echt zo of is het een beetje overdreven? Bij Campa wil ik juist niks anders dan de originele.

@robakio: had wel gezien dat het een wifli was, maar niet dat er zelfs al een 32 cassette op zat. Snel eraf halen voor hier in NL ;-) (DuraAce pakken12-23 ivm ontbreken van de 18 bij sram zelf).
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 apr 2013 18:16

Over PowerCordz hoor ik alleen maar slechte verhalen. De beste kabels? Gewoon, Shimano.

Afijn, ik heb mijn Syntace F109 stuurpen binnen. Gewogen op 126 gram. Logootjes vlogen er zo af met een beetje aceton. De boel is inmiddels gemonteerd. De Ritchey Comp kwam op 173 gram, dus weer 47 gram bespaard. Totaal nu 177 gram bespaard.

Ik wacht nu nog op een paar pakketjes uit Taiwan / China, dus dat zal nog wel eventjes duren.
Laatst gewijzigd door havana op 07 apr 2013 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

robakio
Forum-lid

Gebruikersavatar robakio 07 apr 2013 18:39

daniel1975 schreef:@robakio: had wel gezien dat het een wifli was, maar niet dat er zelfs al een 32 cassette op zat. Snel eraf halen voor hier in NL ;-) (DuraAce pakken12-23 ivm ontbreken van de 18 bij sram zelf).
Aangezien ik zelf niet tot de vlieggewichten :( behoor heb ik deze er op zitten. Komend weekend in Limburg maar eens zien hoe en wat. Mijn klimervaringen heb ik alleen nog maar op een MTB gehad tijdens LBL.

Nu dus voor eerst op de racefiets de heuvels en steile hellingen op. Heb wel al paar km in de benen dit jaar (bijna 2000, incl. MTB). Maar ik denk maar zo...

Beter mee verlegen dan om verlegen

Vandaar dus deze keuze!
Misschien niet nodig op de Eyserbosweg of de Keutenberg. Maar voor de zekerheid... ;)

Op ander set wielen zit wel de plattelandscassette.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 07 apr 2013 21:54

Bij mijn xx shifters zaten standaard gore ride-on kabels, die werken erg goed moet ik zeggen en van voor tot achter gesloten door een mooie liner.

wel zo prettig op de mtb en zeker bij de buitenwaardse kabelloop van de F29

epotheker
Forum-lid

epotheker 08 apr 2013 17:04

Om toch nog maar even in het zwart-wit te blijven.....

Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 09 apr 2013 09:52

Mooie evo's! Ga je zeker tevreden over zijn, tenminste dat ben ik wel met mijne.

Frank, wat weegt jou evo in deze maat en dan met die lichte onderdelen?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Plaats reactie