Dan zijn we meer maatjes dan we denken. Ikzelf heb in 1999 een infarct tijdens een stent plaatsen gehad. Ook vanaf toen kon ik de limiet niet meer opzoeken. Dat wordt ook geremd door de betablokker die ik moet slikken. Mijn max. ligt op 165, maar kom daar echt niet meer aan. Alleen als ik flink mijn best doe krijg ik mijn hartslag hoger, maar dan gaat het ook op het randje......beklimming van de Redoute, Cauberg en dat soort werk.floris4 schreef:Dan is deze niets voor mij want ik wil juist wel met hartslagmeter.
Momenteel rijd ik met een extra hartslagmeter (horloge model wat met een adapter op het stuur bevestigd zit) naast de standaard teller.
Sinds mijn hartinfarct, laatst april, laat ik mij lijden door mijn hartslag daar ik van de cardioloog de limiet niet mag opzoeken.
m.a.w. als mijn hartslag boven de 160 dreigt te komen doe ik het even wat rustiger aan, en dat werkt goed.
Na een paar maand weet je gewoon hoe het voelt als je op het randje fietst...Ik had een polar met een stuuradapter, maar die zit nu opgeborgen in een doosje.
De vorige fietscomputer met hartslagmeter was prima, maar die vrat de batterijen op. Heb hem nu 5 jaar en ben 15 batterijen armer.
En eerlijk gezegd, de laatste 2 jaar fietste ik al zonder hartslagmeter.
Je moet na een infarct ook weer vertrouwen in je lichaam krijgen. Dat heeft bij mij toch wel een jaartje of twee geduurd.
Marc