Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

peterdevreese
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 21 okt 2011 10:40
Locatie: Merelbeke

peterdevreese 15 jun 2013 09:30

heeft er iemand al die nieuwe Bianchi t shirts gezien waar ze de nieuwe Infintio CV met getest hebben, die zwarte met celeste streep en op de rug het logo ?? heel knap,maar al alles afgezocht maar niks te vinden waar die te koop kunnen zijn..iemand enig idee?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jun 2013 12:21

Als ze hier niet tussen staan zijn ze wellicht nog niet in de handel verkrijgbaar...
http://www.bianchi.com/it/store/prodott ... mpo-libero
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

peterdevreese
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 21 okt 2011 10:40
Locatie: Merelbeke

peterdevreese 17 jun 2013 11:57

nope, staat er niet tussen..damn..

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 20 jun 2013 19:07


jeltevanmaanen
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jun 2013 19:00

jeltevanmaanen 24 jun 2013 13:06

Beste bianchi liefhebbers,

Allereerst, mijn nieuwe aanwinst:

https://www.dropbox.com/sh/iyqlw5qxdf70 ... G_2137.JPG

Een oudje die ik wil opknappen voor een vriendin.

Kan iemand mij vertellen welk model en uit welk jaar deze is? Na enige tijd zoeken denk ik dat het een bianchi rekord uit de tijd 1987-1989 is. (shimano 105-groep die na de golden arrow uitvoering werd geleverd)
Ook de stickers wijzen in de richting van deze jaartallen. Echter ben ik nog geen rode uitvoering zoals deze tegengekomen op het wereldwijde web. kan dit een speciale uitvoering zijn, of een overgespoten frame? (lijkt me sterk, de stickers zien er orgineel uit)

overige kenmerken:
Columbus cromor double-butted tubing
made in italy sticker
shimano 2x7-speed 105 groep (1050)

Daarnaast nog een vraag:
de vorige eigenaar heeft er rx100 shifters op laten zetten (8-speed?). Op dit moment wordt de voorderailleur door de linkershifter bedient, en de achterderailleur door de orginele buiscommandeur (105). Kan ik met de rechtershifter ook de achterderailleur bedienen? (evt een 8-speed cassette monteren?).
Als dit niet mogelijk is, kan ik dan wel een RSX 7-speed shifter gebruiken om de achterderailleur te bedienen? (die heb ik nog liggen)

zomerfietser
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 15 feb 2007 19:45
Locatie: Bergschenhoek
Contact

zomerfietser 24 jun 2013 13:21

Je kunt met de 8 speed shifter alleen 8 speed achter bedienen. Dit ivm dikte van de kransjes en de spacer tussen de kransjes. Je kunt 2 dingen doen, kabelstopper rechts monteren, nieuwe kabel voor achterderrie, nieuw stuurlint en je RSX 7 speed monteren. Je hebt dan 7 speed fiets.
Andere mogelijkheid: 8 speed cassette monteren met weglaten van de grootste krans, nieuwe ketting, kabelstopper, stuurlint en kabel. Je hebt dan 8 speed met slechts 7 kransjes achter. Dit omdat een 8 speed cassette waarschijnlijk niet op de body van het achterwiel past. (anders had de vorige eigenaar dat waarschijnlijk wel gedaan :-)

Ik zou gaan voor optie met je eigen rsx7 speed shifter.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 25 jun 2013 20:36

dario schreef: Overigens vernam ik net dat Bianchi de Vertigo na een jaar alweer uit productie zal nemen: blijkbaar was het dan toch niet zo haalbaar om voor die prijs een carbonkader te maken dat aan de kwaliteitseisen voldoet.
Aangezien ik de Vertigo op het oog heb, kan je nader uitleg geven over je stelling?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 jun 2013 07:27

Dat je dus snel moet zijn, want hij wordt volgend jaar afgevoerd.
Omdat de winstmarges te klein zijn, willen ze niet bezuinigen op de kwaliteit (en zowel het eerste als het laatste willen ze dus liever niet).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 27 jun 2013 19:20

dario schreef:Dat je dus snel moet zijn, want hij wordt volgend jaar afgevoerd.
Omdat de winstmarges te klein zijn, willen ze niet bezuinigen op de kwaliteit (en zowel het eerste als het laatste willen ze dus liever niet).
Maar buiten dat gezegd te hebben, doet dat niets af aan de huidige kwaliteit van de fiets toch? Is een wat meer relaxtere geometrie als ik het zo bekijk, en dat zou wel eens iets voor mij kunnen zijn....

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 jun 2013 19:38

Eerlijk: ik weet het niet; probeer ergens wat testverslagen te vinden zou ik zeggen...
Eigenschappen van het kader zijn me niet bekend; kan goed zijn dat ze nu bezuinigen op de afmontage - dus als je'm zelf laat opbouwen moet dat wel goed komen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 28 jun 2013 17:41

Voor de echte Bianchi fanaten :

http://www.bianchistore.nl/index.php?p= ... id=327&l=1

Duur maar wel rete exclusief

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 30 jun 2013 10:47

Ik mag me vanaf vandaag ook in dit topic melden. 8-)

Afbeelding

Voor een leuke prijs een Impulso frameset van Marktplaats gescoord. Ik ga 'm vooral inzetten bij slecht weer en minder goede wegen, dus de nadruk bij afmontage zal liggen op degelijkheid. Geen exotische onderdelen dus.

Wielset weet ik alvast wel; ik heb nog een set met H+Son TB14 velgen liggen met Hope Pro III naven.

Plaats reactie