Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 jun 2010 19:05

Is deze kleurstelling om ons voor te bereiden op de wit-blauwe dogma?

Ziet er kinky uit!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2010 19:26

TiesT schreef:Is deze kleurstelling om ons voor te bereiden op de wit-blauwe dogma?

Model 2011 als de kleuren mij aanstaan ;)
Less is bore

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 15 jun 2010 01:13

Dag allemaal,

ik ben ook van plan een Oakley aan te schaffen en wel eentje van het type Radar.
Nu vraag ik mij alleen af wie mij wat kan vertellen over de verschillende lenzen die je erbij kan kiezen. Heb al een heel eind gelezen in het topic, maar vind niet echt iets wat mijn vraag beantwoord.
Alvast bedankt!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2010 09:54

Die vraag is wel heeeeeeeeeel open hoor. Wat wil je, wat zoek je?
Je schrijft dat je niets kunt vinden wat de vraag beantwoord, maar wat is precies je vraag?
Op de site van Oakley kun je mooie voorbeelden zien van het verschil in beeld bij de verschillende lenzen.
Less is bore

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 15 jun 2010 10:25

Goedemorgen,

Ik zit een beetje met dezelfde vraag als Il Pirato.
Ik heb op het moment een bril met donkere/gele en clear glazen.

Ik gebruik de clear glazen eigenlijk niet. maar ben ook aan het zoeken welke glazen van Oakley mijn Donkere en Gele/Oranje glazen zou kunnen vervangen. ik heb de VR28 en g50? gezien.

Ik ga namelijk binnenkort op vakantie, en mocht ik dan tegen een bril aanlopen, dan zou ik geen flauw idee heben welke glazen ongeveer hetzelfde effect zouden hebben t.o.v. de glazen die ik nu heb.

Ik heb een vrij smal gezicht, en heb een Jawbone of een split jacket in mn hoofd zitten.

ik vind de rode glazen: "red idirium" en "light positive red". er erg mooi uit zien. maar zou dit ook een practische vervanging zijn voor mijn donkere glazen? of zit ik er nu helemaal naast?

Ik heb de Brillen nog niet in mn handen gehad. en dus ook nog niet gepast.
heeft een van jullie ervaring welke (op voorhand) beter zou passen/zitten bij een smal gezicht? (jawbone of split jacket?)

Groet,
Jay
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

mattbeone
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:27

mattbeone 15 jun 2010 10:47

Red irridium heeft in ieder geval een
grijs/blauwe basis. Geeft dus hezelfde effect als een grijs glas.
Jawbone op een smal gezicht lijkt me niks, eerder de split jacket.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2010 10:54

Het contrast van een red iridium glas is toch wel behoorlijk anders dan van een grey glas.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 15 jun 2010 11:04

alvast bedankt voor de snelle reacties.

zouden bij een split jacket de volgende glazen voldoen?

-VR28 & VR50?

de: OO9099-05 in dit geval.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2010 11:24

Nee VR28 is niet donker genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 15 jun 2010 13:00

Daniel1975 schreef:Die vraag is wel heeeeeeeeeel open hoor. Wat wil je, wat zoek je?
Je schrijft dat je niets kunt vinden wat de vraag beantwoord, maar wat is precies je vraag?
Op de site van Oakley kun je mooie voorbeelden zien van het verschil in beeld bij de verschillende lenzen.


Ja ik moet misschien iets duidelijker zijn. Ik heb inmiddels de pagina op de Oakley site gevonden waar je de voorbeelden van de lenzen kan zien, daar kom ik al wat verder mee.
Ik heb nu in mijn bril een lens voor zonnig weer, oranje lenzen en witte lenzen voor bewolkt en/of regenachtig weer. Nu zijn er voor de Oakley zoooooo ontzettend veel lenzen! Voor de bril die ik zelf heb samengesteld vind ik de Fire Iridium het mooist staan. Wat voor lenzen kiezen jullie voor: Volop zon, half bewolkt, zwaar bewolkt, regen etc.??
Thnx!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 15 jun 2010 13:16

Met zon kies ik tussen fire en black iridium. De black iridium volstaat vaak ook nog wel bij half bewolkt. Maar daarvoor heb ik nu ook een blue iridium, die vind ik iets lichter kijken dan mn fire..
Voor bewolking en regen heb ik een persimmon lens of een clear lens. De clear lens gebruik ik in de winter ook op de baan.

spez
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:21

spez 15 jun 2010 19:05

Met volop zonnig weer gebruik ik de Fire Iridium, voor de rest van de tijd G30 Iridium. Deze laatste is in volle zon net iets te licht voor me, anders niets dan lof voor deze lens.

Plaats reactie