Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Schum
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22
Schum
23 feb 2014 22:52
peter1981 schreef:Ja als ze hem hebben hier in Kerkrade kan ik hem bekijken
alleen ik zal die echt nooit kopen
Ik heb een dure fiets en ga geen 2e kopen voor af te zeiken in de winter
1750,-euro afzeiken als complete fiets vind ik eigenlijk al gekke werk maarja je wilt toch een beetje op een mooie fiets rondrijden in de winter
Ik begrijp je helemaal!
Ikzelf vind 2000 EUR voor het frame ook te veel!
Een deel van de prijs is waarschijnlijk omdat SWorks erop staat zeker
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 16916
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
24 feb 2014 00:07
peter1981 schreef:die naden zien idd niet zo fraai uit.
En kabels buitenom ziet idd een beetje antiek uit in deze tijd maar dat zal me weinig boeien als winterfiets.
Maar die lasnaden moet ik toch eens in het echt zien want op de foto vind ik ze al vrij lelijk eerlijk gezegt
Ach, het is ook zonde als ze eerst hun best doen om een zo licht mogelijk frame in elkaar te lassen en er vervolgens een ons plamuur en een dikke laklaag tegenaan smijten.
Het interessante aan deze techniek is dat het de bedoeling is dat hij uiteindelijk voor een veel groter deel vaan de aluminium frames van Specialized gebruikt gaat worden. Ik ben dus wel benieuwd naar het gewicht van de Allez en Secteur over een aantal jaar.
Campagnolo Ultra Dork
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman
24 feb 2014 08:27
Een allez smartweld zit in Mt 52 op 1180gr.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
24 feb 2014 10:08
Schum schreef:
Ik begrijp héél goed dat ze kiezen om de kabels langs buiten te geleiden.
Elk gaatje in het om het even welk materiaal maakt een zwak punt waar materiaal kan scheuren.
Bij Alu kunnen ze gemakkelijk de bevestigingspunten op de buis lassen, vandaar deze keuze.
Bepaalde stukken van een frame hebben praktisch een 0-belasting en daar kan je prima in boren om een kabeltje het frame in te laten gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
Schum
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22
Schum
24 feb 2014 11:25
amclassic-fan schreef:Schum schreef:
Ik begrijp héél goed dat ze kiezen om de kabels langs buiten te geleiden.
Elk gaatje in het om het even welk materiaal maakt een zwak punt waar materiaal kan scheuren.
Bij Alu kunnen ze gemakkelijk de bevestigingspunten op de buis lassen, vandaar deze keuze.
Bepaalde stukken van een frame hebben praktisch een 0-belasting en daar kan je prima in boren om een kabeltje het frame in te laten gaan.
Bij de nieuwe alu frames (ook CAAD10 2014) wordt de kabel in de bovenbuis gebracht.
Alle andere lopen buitenom, omwille van de belasting!
-
remirom
- Forum-lid
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15
remirom
24 feb 2014 11:28
in alu de kabels langs binnen laten lopen zal toch minder evident zijn, je moet de kabels er schuin laten ingaan (dus groot ovaal gat) , binnen veel kans op lawaai enz..
vind het persoonlijk een mooi aluframe, over die lasnaden, tja, de lasnaden wagslijpen is veel werk en bovendien brengt het geen sterkte toe, integendeel, bij zo'n dun aluminium de lasnaden wegslijpen zou nadelige gevolgen kunnen hebben voor de sterkte.
-
scottpch
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
scottpch
24 feb 2014 12:27
Kabels buitenom doen ze om het gewicht laag te houden, bij interne kabels komt er ook meer gewicht bij en de loop van kabels buitenom geeft minder frictieproblemen.
-
Schum
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22
Schum
24 feb 2014 18:51
gaisdergerman schreef:Een allez smartweld zit in Mt 52 op 1180gr.
De SWorks Allez smartweld weegt in maat 56 net 1050 gr.
-
peter1981
- Forum-lid
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
- Locatie: Heerlen
peter1981
24 feb 2014 21:55
Zo ziet het er idd al stuk beter uit
Vind het commentaar ook wel goed.
Veel goedkope carbon frames rijden niet goed .
Dan denk ik ja dat kan misschien wel kloppen alleen voor 2 mille koop je toch al een vrij hoogwaardig carbon frame
Maargoed los daarvan het ziet er knap uit
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
-
Schum
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22
Schum
24 feb 2014 22:01
ik vind het ook duur maar daar zit het merk ook wel voor iets tussen denk ik!
Toch knap licht voor een Alu frame en de kans op scheuren bij Alu is ook iets minder.
-
peter1981
- Forum-lid
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
- Locatie: Heerlen
peter1981
24 feb 2014 22:11
Gewicht is zeker indrukwekkend voor alu en of het minder kans op scheuren heeft weet ik trouwens niet zeker bij dat hele lichte spul.
Ik heb pas 1x een frame kapot gehad en 3x raden wat voor een materiaal het was
Iets licht maken kan feitelijk maar op 1 manier , en dat is minder materiaal gebruiken en waar weinig materiaal gebruikt wordt is kans op falen uiteraard ook iets groter
Al hoor je zeker minder dat alu kapot gaat in tegenoverstelling tot carbon.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike