Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

chassepatat
Forum-lid

chassepatat 18 mar 2012 21:01

eelcoz schreef:Sinds de Tour van 2009 is dit in beeld als een mogelijk middel. Tijdens die Tour was een aantal renners ineens verdacht mager... Althans, zo stond het op Sporz-text.
Ja. Ik weet nog dat een renner in een interview aangaf zoveel te zijn afgevallen door minder suiker in zijn koffie te doen en nog beter op zijn voeding te letten. :)

mda1
Forum-lid

mda1 19 mar 2012 10:58

http://www.nu.nl/sport/2766725/spaanse- ... ucten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

... maar voor de rest is er helemaal niks mis met de spaanse sporters...

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 19 mar 2012 22:15

mda1 schreef:http://www.nu.nl/sport/2766725/spaanse- ... ucten.html

... maar voor de rest is er helemaal niks mis met de spaanse sporters...
Aicar, TB500, GW1516, etc, etc... dit stopt echt niet bij spaanse wielrenners... kijk eens wie er de afgelopen 2-3 jaar hard is gaan fietsen...

arjenv
Forum-lid

arjenv 20 mar 2012 00:11

Rojas, Rodriguez, Cobo?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 20 mar 2012 07:46

arjenv schreef:Rojas, Rodriguez, Cobo?
Geen NL en B?

arjenv
Forum-lid

arjenv 20 mar 2012 11:10

Ik had het nu even over Spanjaarden, maar inderdaad Gilbert natuurlijk.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 20 mar 2012 11:26

........... en iedereen die gewonnen heeft in grote koersen vanaf 2009.................... Het is weer begonnen.
Twitter: @rbruijns

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 mar 2012 11:36

arjenv schreef:Ik had het nu even over Spanjaarden, maar inderdaad Gilbert natuurlijk.
Gilbert: zijn naam zingt al sinds 2011 rond ivm het pakketje met TB-500 van Wim Vansevenant.
Als geheugenopfrissertje http://www.hln.be/hln/nl/1297/Doping-In ... ling.dhtml

Rook -> Vuur?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

mda1
Forum-lid

mda1 20 mar 2012 13:50

Ik wilde het misschien wel iets breder trekken dan alleen het wielrennen. En dit is puur speculatief, maar onder het motto: rook -> vuur... Spanje is zowel wereld als europees kampioen voetbal, europa's twee favorieten voor de champions league zijn allebei spaans; ze zijn 's werelds beste in tennis (Davis cup) en twee van de drie grote rondes zijn vorig jaar gewonnen door spanjaarden (ITA, ESP). Alleen de TdF niet, maar ook daar was Contador favoriet. En tussen Fuentes en Beltran hebben ze twee artsen die kniediep in de doping waden...

Volgens mij heeft Spanje een beetje een structureel probleem met doping in de sport.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 mar 2012 14:20

mda1 schreef:Ik wilde het misschien wel iets breder trekken dan alleen het wielrennen. En dit is puur speculatief, maar onder het motto: rook -> vuur... Spanje is zowel wereld als europees kampioen voetbal, europa's twee favorieten voor de champions league zijn allebei spaans; ze zijn 's werelds beste in tennis (Davis cup) en twee van de drie grote rondes zijn vorig jaar gewonnen door spanjaarden (ITA, ESP). Alleen de TdF niet, maar ook daar was Contador favoriet. En tussen Fuentes en Beltran hebben ze twee artsen die kniediep in de doping waden...

Volgens mij heeft Spanje een beetje een structureel probleem met doping in de sport.
Ik ben het eens met jou veronderstelling: De bloedzakken bij Fuentes waren gelinkt aan een klein aantal wielrenners en een groot aantal overige athleten.
FC Barcelona en Real Madrid werden gedurende Puerto al gelinkt aan Fuentes. Maar ook Fuentes heeft zelf gezegd: "Als ik praat is Spanje de wereldtitel voetbal uit 2010 kwijt". Waarom dan alle focus op de wielrenners vraag je je af? Ik denk dat in de andere sporten er waarschijnlijk meer geld en prestige omgaat (voetbal en tennis).
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Nielsdejager
Forum-lid

Nielsdejager 20 mar 2012 15:37

Voor het programma KRO Goedemorgen Nederland op Radio 1 werk ik momenteel aan een reportage-serie over het thema doping. In een aantal afleveringen wil ik het onderwerp van meerdere kanten belichten, waaronder de controles, de gevaren, nieuwe middelen en het stimulerende effect daarvan. Voor deze reportages zou ik ook graag het verhaal horen van een sporter die zelf doping (heeft) gebruikt. Ik ben vooral benieuwd naar de afweging om met het gebruik te beginnen en hoeveel sterker iemand zich voelt/voelde dankzij dat middel. Mijn vraag is of hier iemand is die hieraan wil meewerken.

Ik begrijp dat dit een gevoelig onderwerp is. Daarom kan het interview anoniem gebeuren, dus met een vervormde stem en zonder naam of andere gegevens.

Het interview is absoluut niet bedoeld om iemand ergens van te beschuldigen. Ik wil juist begrijpen wat de effecten en gevoelens zijn van iemand die doping gebruikt.

Wie hieraan wil meewerken kan mij mailen op Niels.dejager@kro.nl of bellen op 06-18130138. Alvast bedankt.

Niels de Jager
KRO Radio 1

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 mar 2012 16:42

haha :) er zijn er hier wel genoeg te vinden denk ik.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie