Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 15 jun 2010 20:09

Kiezen jullie dan voor de polarised lens of de "gewone"?
En iemand ervaring met de Positive Red Iridium lens?
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

basso1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2007 20:17

basso1 15 jun 2010 20:20

Zelf heb ik de oakley radar pitch met meekleurende lens, lekker makkelijk hoef je niet te wisselen.
Wil alleen nog een doorzichtige lens voor in de winter op de baan.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 15 jun 2010 22:44

Jay schreef:alvast bedankt voor de snelle reacties.

zouden bij een split jacket de volgende glazen voldoen?

-VR28 & VR50?

de: OO9099-05 in dit geval.

Amclassic-fan schreef:Nee VR28 is niet donker genoeg.


De VR28 die je bedoelt is eigenlijk voluit VR28 Black iridium en voldoet wel om in zonnige omstandigheden te gebruiken. De VR28 is te licht maar bij de Split Jacket OO9099-05 zit VR28 Black iridium en VR50. En volstaan wel.
Il Pirato schreef:Kiezen jullie dan voor de polarised lens of de "gewone"?
En iemand ervaring met de Positive Red Iridium lens?


Doe mij maar de gewone. Voor het fietsen vind ik de meerprijs van Polarized niet op wegen tegen het voordeel (minder schittering van metaal en water). Bovendien is je teller minder goed afleesbaar met Polarized. Je ziet allemaal van die paarse vlekken op het scherm.
Met autorijden heb ik wel een Polarized.

+Red geeft een heel blauw beeld. Dit geeft in de zon een 'koele indruk'. Klinkt stom maar je hebt het idee dat het minder warm is. Geeft ook een vrij rustig beeld.

Fire iridium vind ik persoonlijk wat minder maar die mening zal niet iedereen met mij delen. Het is waarschijnlijk wel de best verkopende lens van Oakley.

Persoonlijk gebruik deze lenzen.
Zonnig: + Red iridium, Ice iridium, Black iridium en sinds kort Jade iridium.
Half om half: VR28 Blue iridium of VR50 Photochromic.
En bij regen/bewolking: Pink iridium, yellow, Persimmon. Clear heb ik ook lange tijd gebruikt.

+ Red en Pink iridium zijn mijn favorieten.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 15 jun 2010 23:06

Heb je die Pink in je Radar? Ik weet dat Huneymonkey deze nog wel eens te koop heeft of had. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om deze te kopen, misschien dan toch maar eens doen.

Over de +Red ben ik ook heel tevreden, samen met de Jade Iridium mijn favo voor het zonnige en licht bewolkte weer.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 15 jun 2010 23:18

ik wil graag een jade iridium in de een m-frame kopen, die wordt dan gebruikt voor in schaatshallen. Ik wil dat vooral omdat ik het cool vind dat je mijn ogen niet ziet en hem mooi vind heeft iemand ervaring met een Jade iridium in een schaatshal?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2010 23:30

In een schaatshal wil je een lens die zoveel mogelijk licht door laat. En dus geen jade-irri. Je hebt meer aan bijv een HI Yellow.
Kijk maar eens naar de foto's van schaatsers; altijd met een licht glas.

Erben rijdt hier met een van de meest gebruikte glazen.
Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 15 jun 2010 23:41

Ja in een schaatshal is een lichte lens toch het prettigst.... echter wanneer je schaatst in bijvoorbeeld Thialf of enschede maakt het niet zoveel uit omdat daar toch veel licht is.....
Maar schaats je bijv. in Deventer dan is een lichtere lens toch wel een uitkomst.. heb ooit een keer met een clear lens geschaatst op een training en dat beviel me bijzonder prettig...

Ik rij overigens zelf vaak met een blue iridium.

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 16 jun 2010 00:21

Is de G26 iridium de zelfde als de Jade Iridium?? Kan de Jade namelijk niet vinden voor de radar....
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 16 jun 2010 00:39

Master B schreef:Heb je die Pink in je Radar?


Ja, voor de Radar. Er zijn er niet veel van gemaakt. Volgens mij heeft deze lens niet eens een serie nummer. Geeft vrij veel contrast. Ik vind hem heel prettig.

Over schaatshallen kan ik niet mee praten. Daar heb ik geen ervaring mee. Je ziet bij schaatsers inderdaad heel veel HI Yellow. Maar wat mij tegenstaat bij deze lens is het ''ghosting'' effect. Het licht van tegemoet komende auto's wordt verdrievoudigd. Je begint felle dingen dubbel te zien. HI Persimmon heeft dit niet zo.
Maar ik weet niet wat voor een effect deze lens heeft in een schaatshal.
Il Pirato schreef:Is de G26 iridium de zelfde als de Jade Iridium?? Kan de Jade namelijk niet vinden voor de radar....

Nee, niet hetzelfde. G26 filtert de kleur blauw weg en is eigenlijk bedoeld voor de schietsport. G26 geeft een heel roze beeld. Jade is neutraler heeft en Grey als basis (uit mijn hoofd) Daardoor is deze veel neutraler.

Jade iridium is (nog) niet los leverbaar. Alleen de gelimiteerde Anti Freeze Radar en de 26-214 Matte white Radar hebben deze lens. Ook voor de Jawbone en Flak Jacket is deze lens beschikbaar. Maar ook niet als losse lens.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 16 jun 2010 00:44

ik rijd nu met mijn radar met een g30 lens heb wel met een clear lens gereden, maar ik vind het te druk voor mijn ogen dat heb ik bij g30 lens niet dus ik vroeg me af of de jade iridium nou zoveel licht tegenhoud of niet. ik schaats overigens in nijmegen, vaak in enschede en waarschijnlijk dit seizoen ook 1 keer perweek in tilburg.
Overigens zijn er ook zet schaatsers met fire iridium of zelfs Black iridium(sablikova bijvoorbeeld)
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 16 jun 2010 03:02

MartijnBlaas schreef:ik rijd nu met mijn radar met een g30 lens heb wel met een clear lens gereden, maar ik vind het te druk voor mijn ogen dat heb ik bij g30 lens niet dus ik vroeg me af of de jade iridium nou zoveel licht tegenhoud of niet. ik schaats overigens in nijmegen, vaak in enschede en waarschijnlijk dit seizoen ook 1 keer perweek in tilburg.
Overigens zijn er ook zet schaatsers met fire iridium of zelfs Black iridium(sablikova bijvoorbeeld)


Maar die profs rijden in zeer verlichte ijsstadions.... ( vereist voor goede tv beelden) Maar een fire gaat ook prima hoor... maar een betere lens als de G30 vind je denk ik niet snel voor op de ijsbaan...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2010 10:24

High Intensity Blue is de meest gebruikte schat ik zo in bij schaatsers. En ik vind het persoonlijk ook een erg mooi glas.

De enige hal in NL waar je goed kunt rijden met een donker glas is Thialf, MITS alle lampen aan staan. Dat doen ze echter alleen bij langebaanwedstrijden met TV opnames. Daarnaast heeft de Jaap Edenbaan en de nieuwe hal in Enschede een hoog lichtniveau, beter dan de standaard Thialflampjes.
Less is bore

Plaats reactie