Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou liners fabriek af ........
die had de dealer eruit getrokken , dus die heb ik er zelf weer ingedaan en daarna de kabels erin.
Als er nu kabels in zitten gewoon daar de liner overheen zoals erik aangeeft en inderdaad zit je BB er nog niet in dan zonder bb doen, das nog makkelijker.
Moet zeggen dat het wel een makkelijk frame is om kabels doorheen te halen ook zonder liner, makkelijkste is met twee personen. De achterremkabel kan je doen met een tayrap rondje van maken en zo de kabel opvissen.
die had de dealer eruit getrokken , dus die heb ik er zelf weer ingedaan en daarna de kabels erin.
Als er nu kabels in zitten gewoon daar de liner overheen zoals erik aangeeft en inderdaad zit je BB er nog niet in dan zonder bb doen, das nog makkelijker.
Moet zeggen dat het wel een makkelijk frame is om kabels doorheen te halen ook zonder liner, makkelijkste is met twee personen. De achterremkabel kan je doen met een tayrap rondje van maken en zo de kabel opvissen.
Ik had in mijn fiets ook geen liners - dus direct vanaf de dealer ( Westbrook cycles ) is ook geen zekerheid.wasbeer2006 schreef:Nou liners fabriek af ........
die had de dealer eruit getrokken , dus die heb ik er zelf weer ingedaan en daarna de kabels erin.
Vandaag heb ik wel mijn standaard pressfit lagers ( Shimano DA ) vervangen aangezien ik vond dat na een jaar rijden nog steeds niet soepel draaiden. De nieuwe Lagers ( C-Bear ) waren afgelopen maandag besteld bij Bart van C-Bear zelf - en vandaag al binnen. Oude lagers eruit getikt en daarna de boel een beetje schoongemaakt voor zover het nodig was.
Daarna de nieuwe lagers uit de vriezer gehaald ( uurtje erin gehad ) en de lagers geplaatst. Al met al duurde dit klusje een uurtje of iets meer. Het " oude " lager liep heel erg zwaar aan de non- drive side, waardoor is mij een raadsel maar het was zo.
De crank draaide slechts 1 keer rond met de oude lagers ( zonder ketting ) en met de nieuwe lagers draait de crank ca 6 tot 7 keer rond met dezelfde inspanning. Voorlopig dus een zeer tevreden man hier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb meteen c bear geplaatst, draait inderdaad super licht, had ze van de winter bij Bike discount voor maar 50 euro.
vraagje, hoe plaatsen jullie je garmin cadans en speedsensor, beetje lastig met een driehoekige buis.......
kan iets maken ter ondersteuning of extra dubbelzijdig tape oid.
hij is inmiddels klaar met reynolds en ultegra cassette 6.87kg en met klimwielen en red 11/28 6.68kg met bidpnhouders en garmin 705. Op de reynolds zitten nu wel versleten ultremo, s die achter zelfs 172 gram is! Er gaan of 25mm one, s op of 23mm one tubeless.
Netjes en ondanks het relatief zware frame, zadepen en vork 50gram lichter als mijn litening, die als frameset toch ruim 170gram lichter was.
vraagje, hoe plaatsen jullie je garmin cadans en speedsensor, beetje lastig met een driehoekige buis.......
kan iets maken ter ondersteuning of extra dubbelzijdig tape oid.
hij is inmiddels klaar met reynolds en ultegra cassette 6.87kg en met klimwielen en red 11/28 6.68kg met bidpnhouders en garmin 705. Op de reynolds zitten nu wel versleten ultremo, s die achter zelfs 172 gram is! Er gaan of 25mm one, s op of 23mm one tubeless.
Netjes en ondanks het relatief zware frame, zadepen en vork 50gram lichter als mijn litening, die als frameset toch ruim 170gram lichter was.
Ik kreeg bij mijn Garmin sensor een rubber die goed over de achtervork kon en stevig was. Twee tie wraps erom en klaar.
Hier een random foto ervan:
Hier een random foto ervan:
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is waar!, die ga ik eens even zoeken, thanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb de Garmin cadans en speedsensor niet gemonteerd op het frame.
Geen rare uitsteeksels van sensoren meer op m'n fiets, lekker clean!
De snelheid haal ik wel via GPS binnen, niet altijd nauwkeurig maar ach, wanneer ik vergelijk met m'n fietsmaten klopt het alleszins redelijk goed.
Cadans weet ik na al die jaren zelf wel redelijk in te schatten.
Geen rare uitsteeksels van sensoren meer op m'n fiets, lekker clean!
De snelheid haal ik wel via GPS binnen, niet altijd nauwkeurig maar ach, wanneer ik vergelijk met m'n fietsmaten klopt het alleszins redelijk goed.
Cadans weet ik na al die jaren zelf wel redelijk in te schatten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De snelheid klopt inderdaad aardig, zelf met de MTB in het bos en in de bergen gaat dat redelijk goed als je naar de totale afstand kijkt.
koop je een aero frame mooie buizen en dan zo,n meter erop is niet echt mooi, inderdaad wat voor te zeggen.
Zit toch te denken over een edge 1000 die heeft volgens mij een andere meter.
koop je een aero frame mooie buizen en dan zo,n meter erop is niet echt mooi, inderdaad wat voor te zeggen.
Zit toch te denken over een edge 1000 die heeft volgens mij een andere meter.
Die van bontrager, de ant+ sensor. Die heb ik op mijn foil en zet deze mooi recht met dubbelzijdige tape en een magneetje aan het uiteinde van het pedaal in de crank. Is mooi en werkt prima.Soap schreef:Zijn er andere garmin opties dan voor cadans en snelheid?
Ik heb bij de Edge 510 ook dezelfde meter op de fiets, maar fraai is dat inderdaad niet.