Het grote OAKLEY topic
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ach 't gaat er toch gewoon om hoe 't eruit ziet net als op de fiets? Ik heb in Enschede meestal met G26 geschaatst en daarvan heb ik nooit 't idee gehad dat het te donker was. Zoveel hoef je op een ijsbaan ook niet te zien
Die HI Blue heet tegenwoordig trouwens HI Yellow.
Die HI Blue heet tegenwoordig trouwens HI Yellow.
-
- Forum-lid
Op de jaapeden baan kan ik je vertellen dat het meevalt met het lichtniveau, vooral s'Ochtends & s'Avonds,
Hier heb ik altijd getraind met een clear en persimmon en nadat deze waren gejat met een g26, maar donkerder dan dat moet je niet doen, want met rrn red iridium zie je niks op jaap eden.
Thialf is vrij verlicht maar daar vond ik mijn g26 niets zo lekker, persoonlijk rijd ik gewoon graag met een lichte lens op dr schaatsbaan.
Hier heb ik altijd getraind met een clear en persimmon en nadat deze waren gejat met een g26, maar donkerder dan dat moet je niet doen, want met rrn red iridium zie je niks op jaap eden.
Thialf is vrij verlicht maar daar vond ik mijn g26 niets zo lekker, persoonlijk rijd ik gewoon graag met een lichte lens op dr schaatsbaan.
Heeft iemand al een echte foto gezien van de nieuwe Radar Matte White / Jade Iridium? (26-214)
Ben benieuwd hoe mat dat witte frame is. Zou mooi zijn als het echt wit kunststof is en niet gespoten. Is toch een stuk duurzamer met verwisselen van lenzen.
Ben benieuwd hoe mat dat witte frame is. Zou mooi zijn als het echt wit kunststof is en niet gespoten. Is toch een stuk duurzamer met verwisselen van lenzen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
schaatsertje schreef:Op de jaapeden baan kan ik je vertellen dat het meevalt met het lichtniveau,
JE Baan heeft goede lampen sinds SBS6 de marathons uitzendt. Ik kon daar veel betere foto's maken met hogere sluitertijden en lagere ISO waarden dan bij elke andere baan, incl Thialf (tenzij TV opnames).
Foto, onbewerkt, verkleind, beetje USM
1600ISO, 1/320
Less is bore
Even terug naar het fietsen...: Ik zie dat de Gold Iridium niet genoemd wordt. Ik kan me voorstellen dat velen die niet flitsend genoeg vinden, maar het beeld vind ik toch wel heel, heel fijn. Maar ik heb nauwelijks referentie. Mis ik nu wat door bij de Gold Iridium te blijven plakken en geen andere lens te proberen? Ik gebruik 'm bij zonnig tot lichtbewolkt weer. Voor donkerder weer een VR28 of Persimmon.
Ik heb de Jaw Bone opgehad en ik twijfel wat over de breedte.. (ietsje te breed volgens mij, volgens de winkelier niet uiteraard ).
De nieuwe 'Split Jacket' zou wat smaller zijn, dus die ga ik sowieso zsm proberen..
vraag: Heeft Oakley nog meer iets smallere modellen in het assortiment?
De nieuwe 'Split Jacket' zou wat smaller zijn, dus die ga ik sowieso zsm proberen..
vraag: Heeft Oakley nog meer iets smallere modellen in het assortiment?
-
- Forum-lid
Bij de marathon's worden er geloof ik extra lampen geplaatst, maar als je op eem avond gaat schaatsen op JE baan (middag is geen optie wegens ijshockey schaatsertjes) dan blijf ik erbij dat je beter een lichtr lens kan nemen aangezien het echt niet zo licht is, in ieder geval niet op de trainingsavonden.
Maar op JE baan id het nou niet altijd
goed weer
Maar op JE baan id het nou niet altijd
goed weer
Daniel1975 schreef:schaatsertje schreef:Op de jaapeden baan kan ik je vertellen dat het meevalt met het lichtniveau,
JE Baan heeft goede lampen sinds SBS6 de marathons uitzendt. Ik kon daar veel betere foto's maken met hogere sluitertijden en lagere ISO waarden dan bij elke andere baan, incl Thialf (tenzij TV opnames).
Foto, onbewerkt, verkleind, beetje USM
1600ISO, 1/320
Mooie foto, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je hier fijn rijdt met een fire in je brilletje ! doe mij dan toch maar een blue iri....
litespeed schreef:Even terug naar het fietsen...: Ik zie dat de Gold Iridium niet genoemd wordt. Ik kan me voorstellen dat velen die niet flitsend genoeg vinden, maar het beeld vind ik toch wel heel, heel fijn. Maar ik heb nauwelijks referentie. Mis ik nu wat door bij de Gold Iridium te blijven plakken en geen andere lens te proberen? Ik gebruik 'm bij zonnig tot lichtbewolkt weer. Voor donkerder weer een VR28 of Persimmon.
Gold Iridium is inderdaad erg fijn. Heb 'm ooit op gehad en ik hou wel van die warme tinten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
litespeed schreef:Even terug naar het fietsen...: Ik zie dat de Gold Iridium niet genoemd wordt. Ik kan me voorstellen dat velen die niet flitsend genoeg vinden, maar het beeld vind ik toch wel heel, heel fijn. Maar ik heb nauwelijks referentie. Mis ik nu wat door bij de Gold Iridium te blijven plakken en geen andere lens te proberen? Ik gebruik 'm bij zonnig tot lichtbewolkt weer. Voor donkerder weer een VR28 of Persimmon.
Ik vind de Gold Iridium de fijnste van de donkere lenzen. Red iridium vind ik persoonlijk geen succes qua kleur. Ice en Black hebben een neutral contrast terwijl die bij Gold net wat anders is, wat ik fijner vind. Daarnaast kan je langer met Gold blijven rijden dan bij Ice Iridium. Fire is qua contrast weer net wat anders, iets neutraler dan Gold.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Timsen schreef:
Mooie foto, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je hier fijn rijdt met een fire in je brilletje ! doe mij dan toch maar een blue iri....
Volgens mij heb ik dat iets eerder ook al gesteld. Dit was puur ter info dat dit een van de meest verlichte banen is in NL.
Denk dat ik niet helemaal helder was in mijn toelichtingen. Bedoelde dat dit een van de best verlichtte banen is, laat staan hoe het bij de andere is.... Dus idd een licht glas.
Less is bore
Stefan schreef:=
Half om half: VR28 Blue iridium of VR50 Photochromic.
Ik heb de G40 photochromic, bevalt prima, wat is nu precies het verschil met de VR50 dan? Een ander contrast of heeft ie een groter "bereik"?