Cervélo
Vanmorgen even contact gehad met de Veltec Customer Service. Want ik heb een gebroken Wolf. (misschien toch een oorzaak van mijn val begin dit seizoen) Begin volgende week zijn alle fm's op de hoogte gesteld en ze verwachten dan de eerste vorken eind volgende week binnen van de recall. Zelf hoorden de medewerkers het gisteravond pas van de recall.
maus_1990 schreef:Vanmorgen even contact gehad met de Veltec Customer Service. Want ik heb een gebroken Wolf. (misschien toch een oorzaak van mijn val begin dit seizoen) Begin volgende week zijn alle fm's op de hoogte gesteld en ze verwachten dan de eerste vorken eind volgende week binnen van de recall. Zelf hoorden de medewerkers het gisteravond pas van de recall.
"Begin volgende week ZIJN..." ... hmm, klopt toch iets niet met die zin
Had jij geen SLC? Zat daar dan Wolf SL in? Dacht dat die enkel op SLC-SL zat.
Foosho schreef:@Gbrand: 't Is vervelend om te doen idd, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je lekker gefietst had anders - met alle risico's vandien..
Kom kom, zo'n paniek moet je er ook niet over zaaien. Het gaat om een "voluntary recall". Ikzelf heb begin september een halve Ironman (Monaco) met mijn SLC-SL mét Wolf SL vork. Vorig weekend heb ik doelbewust een kwarttriatlon meegedaan om de fiets tot in de puntjes in wedstrijd te testen en doe er nog een paar trainingen mee. NO way dus dat ik nu nog even voor die wedstrijd van vork ga wisselen (en dus ook het rijgedrag van de fiets ga wijzigen) en onveilig is het niet. Na die wedstrijd zal ik wel eventjes de tijd vinden om die recall te voltrekken.
No need om mensen ongerust te maken, Foosho.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Wolf SL zit ook in SLC. Casran je neemt een enorme verantwoordelijkheid door te zeggen dat 't zo'n vaart niet zal lopen. Als het allemaal wel meevalt gaan ze echt niet 5700 vorken vervangen. Beter even kontroleren. Ik heb ook niets geks gedaan toch zat er een barst in. Wellicht 'ns opgelopen tijdens 'n cyclo waar je in het peleton de dieper liggende putdeksels niet ziet. Dat is anders dan een solo rit!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Beste Forum leden,
het klopt inderdaad dat er een terugroepactie is van de WOLF SL vorken die gebruikt zijn in verschillende modellen cervelo's, het gaat enkel om WOLF SL vorken, deze zijn gebruikt in R3, R3SL, Soloist carbon, Soloist carbon SL en enkele P3 frames.
De vorken worden vervangen door EASTON EC90SLX vorken (dit is een keuze van Cervelo niet van veltec).
Alle Cervelo dealers zijn vanavond geinformeerd en kennen de procedure. Als je je fiets terugbent naar je dealer zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk een EC90SLX vork naar de dealer komt.
Ben je in het bezit van een WOLF SL vork dan adviseren wij met klem deze niet meer te gebruiken en direct contact op te nemen met je dealer
VELTEC BLX
het klopt inderdaad dat er een terugroepactie is van de WOLF SL vorken die gebruikt zijn in verschillende modellen cervelo's, het gaat enkel om WOLF SL vorken, deze zijn gebruikt in R3, R3SL, Soloist carbon, Soloist carbon SL en enkele P3 frames.
De vorken worden vervangen door EASTON EC90SLX vorken (dit is een keuze van Cervelo niet van veltec).
Alle Cervelo dealers zijn vanavond geinformeerd en kennen de procedure. Als je je fiets terugbent naar je dealer zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk een EC90SLX vork naar de dealer komt.
Ben je in het bezit van een WOLF SL vork dan adviseren wij met klem deze niet meer te gebruiken en direct contact op te nemen met je dealer
VELTEC BLX
Het orginele bericht:
http://www.cervelo.com/WolfSLRecall/
http://www.cervelo.com/WolfSLRecall/
Loeki Pro
HenkV schreef:Wolf SL zit ook in SLC. Casran je neemt een enorme verantwoordelijkheid door te zeggen dat 't zo'n vaart niet zal lopen. Als het allemaal wel meevalt gaan ze echt niet 5700 vorken vervangen. Beter even kontroleren. Ik heb ook niets geks gedaan toch zat er een barst in. Wellicht 'ns opgelopen tijdens 'n cyclo waar je in het peleton de dieper liggende putdeksels niet ziet. Dat is anders dan een solo rit!
Ik heb even de officiële mededeling (zowel Nederlandstalige als Engelstalige) herlezen en de woorden "vrijwillige terugroepactie" in de titel zijn wel bijzonder ongelukkig gekozen (deden meteeen de indruk ontstaan dat het om een advies en recall-mogelijkheid gaat)... Blijkt het om een onmiddellijke en dwingende mededeling te gaan, zoals het bij echte veiligheidsmededelingen betaamt (ik doe een job waarbij veiligheid topprioriteit is, dus ken alle procedures van terugroepen van materiaal).
Gevolg: de vervanging met een EC90 SLX in Europa vind ik overigens heel sneu... Iemand enig idee hoe dit staat in een SLC-SL? Ziet er volgens mij niet uit in de SLC's. Bovendien heeft de Easton vork toch wel een totaal ander rijgedrag. :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Bedankt voor de informatie. Als eigenaar van een Soloist team hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken want daar zit een Wolf CL in.
De kans dat er op korte termijn wat mis gaat als je wel zo'n vork hebt zal misschien niet zo groot zijn. Maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen en minimaal de vork (laten) controleren. Je vergeeft het jezelf nooit als je een enorme klapper maakt door een defect waarvan je op de hoogte bent. Als ik het zo lees hoeft de omruilactie niet lang te duren.
De kans dat er op korte termijn wat mis gaat als je wel zo'n vork hebt zal misschien niet zo groot zijn. Maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen en minimaal de vork (laten) controleren. Je vergeeft het jezelf nooit als je een enorme klapper maakt door een defect waarvan je op de hoogte bent. Als ik het zo lees hoeft de omruilactie niet lang te duren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36
Oeps, lees net de berichten over de wolf sl vorken. Wel een goede zaak natuurlijk dat alle vorken worden vervangen maar het blijft balen. Morgen maar even naar mijn dealer bellen dan. Ik hoop wel dat ik mijn fiets geen dagen moet missen maar de veiligheid gaat natuurlijk voor alles. Heb geen reserve en wil uiteraard wel verder trainen dus ik hoop op een snelle afhandeling. Ik weet niet wat ik van de easton EC90 SLX vork moet denken, het is absoluut een erg goede vork maar ik moet nog wel even wennen aan de kromming in de voorvork. 3T zou optisch in ieder geval beter zijn (nagenoeg dezelfde als de wolf) maar zoals veltec zelf al aangeeft is dit een keuze van Cervelo zelf. Heeft iemand een idee of de lak van de easton vork mat of glanzend is?
Ik heb mijn vork nog niet gecontroleerd op scheuren maar als ik terug denk aan de tochten door de alpen deze zomer inclusief de marmotte dan ben ik blij dat er niets is voorgevallen met mijn vork aan die snelheden in de afdalingen.
Ik heb mijn vork nog niet gecontroleerd op scheuren maar als ik terug denk aan de tochten door de alpen deze zomer inclusief de marmotte dan ben ik blij dat er niets is voorgevallen met mijn vork aan die snelheden in de afdalingen.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De afwerking is volgens mij mat, wat wel enigszins jammer is(in combinatie met de gelakte R3's). Toch ben ik blij met de easton. Ken enkele mensen die er mee rijden en hoor er geen klachten over.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
paulusR3 schreef:De afwerking is volgens mij mat, wat wel enigszins jammer is(in combinatie met de gelakte R3's). Toch ben ik blij met de easton. Ken enkele mensen die er mee rijden en hoor er geen klachten over.....
Er zal een Easton EC90 SLX GLANZEND in vervanging komen. Ik hoop dat ze die eerst naar de fietsenmaker opsturen, want heb absoluut geen tijd om 2x over en weer te gaan en mijn fiets te missen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36
paulusR3 schreef:De afwerking is volgens mij mat, wat wel enigszins jammer is(in combinatie met de gelakte R3's). Toch ben ik blij met de easton. Ken enkele mensen die er mee rijden en hoor er geen klachten over.....
Zie nu net in het boek van veltec staan "carbon mat" zal toch ff slikken worden dan als de easton eenmaal in mijn R3 SL zit. De wolf blijft een prachtige vork en nogmaals de 3T zou voor iedereen de perfecte oplossing zijn. Zeker voor mensen met een SLC. Lijkt mij inderdaad ook helemaal geen gezicht Casran de EC90SLX in een SLC, daar hoort gewoon een aero vork in natuurlijk. Ik zal de officiele tekst ook nog ff doorlezen, ik weet niet of de easton daar ook als vervanger wordt vernoemd voor europa. ff lezen dus.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;