Oh, is dat zo . . . ? wel dat men vaak de opmerking maakt dat misschien de derailleurpad verbogen kan zijn, echter nog niet van iemand begrepen dat dat ook zo was en daardoor het 'slecht' schakelen was opgelost.
Het grote domme vragen topic
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een reservepat (d) moet je vaak ook weer richten.
Ik heb deze https://www.salden.nl/cyclus-derailleu ... araat.html
En ook al een paar keer met succes gebruikt.
Ik heb deze https://www.salden.nl/cyclus-derailleu ... araat.html
En ook al een paar keer met succes gebruikt.
Als je dit zo stelt zou je dus elke pad (t) bij montage eerst moeten richten, maar dat betwijfel ik. Ik heb zelf meerdere fietsen opgebouwd en nog nooit een pad (t) moeten richten, wel goed de derailleurs volgens de handleiding moeten afstellen.Hanz Bé schreef: ↑21 nov 2022 16:50 Een reservepat (d) moet je vaak ook weer richten.
Ik heb deze https://www.salden.nl/cyclus-derailleu ... araat.html
En ook al een paar keer met succes gebruikt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Vanaf 11 en 12 speed is de invloed van een scheve pat op het schakelgedrag best groot. Een keer de fiets op de derailleur leggen is al genoeg om te buigen. Ik gebruik zo’n Cyclus al jaren. Topding en ook heel vaak gebruikt. Veel bij fietsmaatjes met schakelproblemen en ook altijd bij de opbouw van een nieuw frame/montage nieuwe pat.
“Een dag geen pat gericht, is een dag niet geleefd”.
“Een dag geen pat gericht, is een dag niet geleefd”.
I rijd met een BBB en herken je probleem. Ik zag dat Hans Anders ook een redelijk goedkope oplossing heeft zie https://www.hansanders.nl/sportbrillen/.
Hoeveel sterkte heb je nodig? Er bestaan plaklenzen die echt goed helpen. Ik heb er eens een paar bij alie gekocht als test, en die zijn me zeer goed bevallen. Je kan deze spullen hier ook kopen, maar ze zijn behoorlijk prijzig.