Het grote Giro d'Italia 2011 topic
@lancev7, daar heb je idd gelijk in, slechts het commentaar wordt er aan toegevoegd, alhoewel er door reporters zelf uit meerdere kanalen (steams) gekozen kan worden heb ik eens begrepen?
Afijn, misschien is het, zoals Foosho opmerkt, de apparatuur dan? TdF van vorig jaar was inderdaad mooi om naar te kijken, en ik kan me herinneren de Giro ook. Misschien dat Havanna en Daniel even kunnen uitleggen wat ze precies bedoelen met "slechte beeldkwaliteit"?
Afijn, misschien is het, zoals Foosho opmerkt, de apparatuur dan? TdF van vorig jaar was inderdaad mooi om naar te kijken, en ik kan me herinneren de Giro ook. Misschien dat Havanna en Daniel even kunnen uitleggen wat ze precies bedoelen met "slechte beeldkwaliteit"?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heel simpel: slechte beeldkwaliteit. Ruis, onscherp, blokkerig, etc.
Less is bore
Er kwam bijna geen enkel beeld van de motor! Alleen maar storing wat de klok sloeg. We hebben 2 uur lang naar helikopterbeeld zitten kijken. Zelfs bij mooi weer kan de RAI kennelijk geen beeld van de motor in de huiskamer krijgen, moet je nagaan wat er gaat gebeuren als het gaat regenen. Zodra er een boom langs de weg staat: zelfde verhaal.
In de Tour heb je altijd haarscherp beeld, ook als ze in bos rijden met slecht weer. Er wordt in Nederland altijd neerbuigend gedaan over Fransen (Franse slag etc), maar dat hebben ze toch goed voor elkaar.
In de Tour heb je altijd haarscherp beeld, ook als ze in bos rijden met slecht weer. Er wordt in Nederland altijd neerbuigend gedaan over Fransen (Franse slag etc), maar dat hebben ze toch goed voor elkaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, want ze zijn de hele week al aan het tobben.
Less is bore
Foosho schreef:@MrT: Ik weet niet of Contador hem al gaat verdedigen.. zal nog een flinke team-inspanning worden als ze iedere vlucht achterna moeten.
Ach, hij gaat het toch wel winnen en dat weet z'n team/manager/hijzelf ook wel. Er komen nog genoeg bergen en hij is duidelijk de beste.
Ik denk inderdaad niet dat hij ontsnappingen ongedaan gaat maken van mannen uit 'de 2e rij', zoals ze dat op sporza noemen.
Maar of het nog zo'n strijd wordt als bijvoorbeeld tussen Di Luca en Menchov toen, dat vraag ik me af. Nu zijn 20 bonificatieseconden natuurlijk wel fors. Dus een laatste jump bij bergaankomst door een van de concurrenten, etappewinst en een gat van een seconde of 10, dan pak je 30 seconden... Maar ja, dan moet je dat nog een paar keer doen...
En ik zie op dit moment niet iemand meer dan een minuut van Contador wegrijden. Dus ja, wat blijft er over, de tijdrit?
havana schreef:Er kwam bijna geen enkel beeld van de motor! Alleen maar storing wat de klok sloeg. We hebben 2 uur lang naar helikopterbeeld zitten kijken. Zelfs bij mooi weer kan de RAI kennelijk geen beeld van de motor in de huiskamer krijgen, moet je nagaan wat er gaat gebeuren als het gaat regenen. Zodra er een boom langs de weg staat: zelfde verhaal.
Bij de Tour gaat er ook veel meer geld om in de verkoop van de rechten, dus er is ook meer ruimte geweest om te investeren in research en het realiseren van HD verbindingen.
De Fransen werken ook met dubbele ploegen om de rit van start tot finish te kunnen zien incl. alle extra sat. verbindingen. Dit is ook een aardig dure gelegenheid.
Maar ja die Italianen liggen op dit moment zo ver achter met de techniek.
MrT schreef:Foosho schreef:@MrT: Ik weet niet of Contador hem al gaat verdedigen.. zal nog een flinke team-inspanning worden als ze iedere vlucht achterna moeten.
Ach, hij gaat het toch wel winnen en dat weet z'n team/manager/hijzelf ook wel. Er komen nog genoeg bergen en hij is duidelijk de beste.
Ik denk inderdaad niet dat hij ontsnappingen ongedaan gaat maken van mannen uit 'de 2e rij', zoals ze dat op sporza noemen.
Maar of het nog zo'n strijd wordt als bijvoorbeeld tussen Di Luca en Menchov toen, dat vraag ik me af. Nu zijn 20 bonificatieseconden natuurlijk wel fors. Dus een laatste jump bij bergaankomst door een van de concurrenten, etappewinst en een gat van een seconde of 10, dan pak je 30 seconden... Maar ja, dan moet je dat nog een paar keer doen...
En ik zie op dit moment niet iemand meer dan een minuut van Contador wegrijden. Dus ja, wat blijft er over, de tijdrit?
Ik vond het echt ontluisterend om te zien hoe Contador de boel aan poeier reed.
Met alle respect voor Scarponi, Kreuzinger, Nibali en Garzelli maar ze zijn echt een maatje te klein. Om het over Menchov en Sastre maar niet te hebben.
Het interessante is nu eigenlijk of ze samen tegen Contador gaan rijden of, wat mij aannemelijker lijkt, zich neerleggen bij een ere plekje en elkaar gaan beloeren. In dat geval zit de Giro op slot. vwb het roze.
Nu de roze trui bij Rabo weg is kunnen ze zich daar ook weer op dagsuccessen gaan richten net als Omega-farma Lotto. Daar zou nu nwel de kans voor moeten komen met de, met alle respect wederom, "mindere" team van Saxo in het roze.
Kan me niet voorstellen dat ze alles gaan controleren zoals anderen ook al opmerken op dit forum.
Wel interessant: Di Luca en Sella, de (gevallen) sterren rijden geen deuk. Maakt EPO dus zoveel verschil?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
mrcoffee schreef: Wel interessant: Di Luca en Sella, de (gevallen) sterren rijden geen deuk. Maakt EPO dus zoveel verschil?
Die gedachte had ik gisteren ook toen Di Luca zo enorm door het ijs zakte. Heel fout, maar niet vreemd denk ik....
Less is bore
Daniel1975 schreef:mrcoffee schreef: Wel interessant: Di Luca en Sella, de (gevallen) sterren rijden geen deuk. Maakt EPO dus zoveel verschil?
Toen mijn vrouw doodziek was en ze zichzelf EPO toediende, wist je niet wat er gebeurde.
Het lijkt wel een wondermiddel, van doodziek en witbleek naar vol levenslust en kleur op de wangen. Dat spul maakt rode bloedlichaampjes aan als een gek.
Dus ik kan me voorstellen dat gevallen sterren geen deuk in een pakje boter meer rijden zonder dat spul.
Anekdote:
Nadat ze overleed, had ikzelf nog 4 spuiten van dat spul over, ik de leverancier gebeld (voor de grap) , dat ik fietste en dat ik het wel wilde testen om te bezien of je er echt beter van wordt.
"Mijnheer Charite over twee uur zijn we bij u? Zorgt u dat u thuis bent ?"
Twee uur later stonden ze voor de deur, ze wisten precies wat ik huis had . Het grapje werd niet erg gewaardeerd. Er wordt streng op gecontroleerd met serienummers en al.
cheers,
Peter