Wielerseizoen 2025
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Er zijn daar gradaties in hoor...
De UCI is niet de werkgever. Bovendien is topsport geen standaard 'job'.
Misschien had hij de mankementen tijdens de koers niet gecommuniceerd met de ploegleiding ……
Dat vermoed ik nu wel, maar als ploegleiding ben je in hoge mate afhankelijk van wat de renner zelf wil. Als Vingegaard aangeeft dat het pijn doet, maar dat hij verder wil, zullen er weinig ploegleiders zijn die een stok in zijn wiel gaan steken om hem te doen stoppen. In dat opzicht vind ik de commentaar dat de ploeg een renner dan maar moet doen stoppen ietwat 'koersvreemd'.
Koersvreemd of niet, je brengt andere renners in gevaar en als we veiligheid echt belangrijk vinden, moet hier ook iets aan gedaan worden.
Dat topsport geen normaal werk is, is daarom ook een heel slap argument. Juist omdat het een risicovol beroep is en dat risico met name bestaat uit het rijden in groep op hoge snelheid, zou 'wat de renner wil' niet leidend moeten zijn. Als je niet fatsoenlijk meer kan remmen, moet je uit koers.
Dat topsport geen normaal werk is, is daarom ook een heel slap argument. Juist omdat het een risicovol beroep is en dat risico met name bestaat uit het rijden in groep op hoge snelheid, zou 'wat de renner wil' niet leidend moeten zijn. Als je niet fatsoenlijk meer kan remmen, moet je uit koers.
Campagnolo Ultra Dork
Hele mooie theorie, maar totaal koersvreemd. Ik kan de personen die ooit op enig niveau gekoerst hebben en wie niet vrij gemakkelijk detecteren hier. Als je er nooit tussenzat, is mijn voornaamste tip om je te onthouden van commentaar die te maken heeft met het bijsturen van gedragd van renners of ploegleiding. Renner zijn is met niets te vergelijken.Ernie C. schreef: ↑14 mar 2025 13:45 Koersvreemd of niet, je brengt andere renners in gevaar en als we veiligheid echt belangrijk vinden, moet hier ook iets aan gedaan worden.
Concreet hier: Als Vingegaard zo gekwetst is dat hij niet meer in staat is om goed te remmen, stapt-ie gewoon af hoor. Denk je nou echt dat jij een IQ van 20 heeft? Sommigen lijken da te denken.
Maar als jouw stelling is dat een renner standaard niet meer door mag na een stevige val met tekenen van een kwetsuur, moet je wegblijven uit de koers en naar het voetbal gaan. Daar kan dat gemakkelijker... (even wisselen en na evaluatie er eventueel gewoon weer op).
Het zijn toch de woorden van ploeggenoot Jorgenson dat Vingegaard zelf dacht dat zijn hand gebroken was.
Verder is het natuurlijk ook totaal koersvreemd om b.v. te vinden dat je niet gewoon in een afdaling met je blote kokosnoot op een stenen paaltje mag klappen. Gelukkig hebben ook de koersvreemden daar wat over te zeggen.
Zolang we alle veiligheidsmaatregelen als bemoeienis van buitenaf blijven zien, blijft wielrennen die idiote sport waarbij je dagelijks je leven op het spel zet.
Dan ben ik liever koersvreemd dan wereldvreemd.
Verder is het natuurlijk ook totaal koersvreemd om b.v. te vinden dat je niet gewoon in een afdaling met je blote kokosnoot op een stenen paaltje mag klappen. Gelukkig hebben ook de koersvreemden daar wat over te zeggen.
Zolang we alle veiligheidsmaatregelen als bemoeienis van buitenaf blijven zien, blijft wielrennen die idiote sport waarbij je dagelijks je leven op het spel zet.
Dan ben ik liever koersvreemd dan wereldvreemd.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Het lijkt wel een overhoring Nederlands. Hoeveel en welke drogredenen worden gebruikt om een punt te maken?
-
- Forum-lid
Vaak seks hebben maakt iemand nog geen goede minnaar of minnares. Stuurlui en wal, dat dan weer wel.