BMC
-
- Forum-lid HC
breuk zit precies op de las. V in slijpen en weer dichtlassen is op zich mogelijk maar is samen met kaalmaken wel even werk en je zult opnieuw moeten lakken (een spot repair bedrijf moet dat kunnen).
Een nieuw streetfire frame uit 2009 heeft een marktwaarde van max 300-350 euro dus je moet wel aan je gescheurde frame gehecht zijn om de kosten en moeite te rechtvaardigen.....
Een nieuw streetfire frame uit 2009 heeft een marktwaarde van max 300-350 euro dus je moet wel aan je gescheurde frame gehecht zijn om de kosten en moeite te rechtvaardigen.....
-
- Forum-lid
Weet iemand wanneer de Bmc TMR01 verkrijgbaar is rood-wit met ultegra?
-
- Forum-lid
Is er ergens een prijslijst van de modellen van 2013 te vinden? Om zo een beetje een idee te hebben welke fiets binnen mijn budget zou passen...
Ik heb al op internet gezocht en in de catalogus
Iemand die het weet?
Ik heb al op internet gezocht en in de catalogus
Iemand die het weet?
2 seconden googlen BMC pricelijst
-
- Forum-lid
Danku had alleen nog maar in nederlands gezoocht (:
Ah, dat verklaart een hoop Van de prijzen zul je waarschijnlijk niet vrolijk worden..
Ik heb een BMC Roadracer frame van amper een jaar oud, en in de loop van een aantal jaren verschijnen overal op het frame kleine bubbeltjes onder de lak. Het worden er langzaam steeds meer, en op sommige plekken komen de bubbeltjes door de lak heen.
klik hier voor groter
klik hier voor groter
Ze zijn misschien wat lastig te zien, maar ze zitten verspreid over het hele frame.
Ik heb het frame terug naar de dealer gebracht, en zij hebben het BMC laten beoordelen. BMC heeft laten weten dat de bubbels worden gevormd door een reactie van de lijmlaag met UV licht, en slechts cosmetisch van aard zijn. Zij weigeren dus garantie. De dealer heeft hierop weer contact gezocht met BMC, en het enige wat BMC wil doen is het verlengen van de garantie op de lak naar 5 jaar.
Toch ben ik er niet gerust op. Een lijmlaag die reageert op UV licht geeft mijn geen gerust gevoel, en lijkt mij alles behalve bevordelijk voor de betrouwbaarheid van het frame. Bovendien vind ik dat de laklaag de lijm zou moeten beschermen tegen UV-straling.
Hoe sterk sta ik om een vervangend frame te eisen? Ik heb voor BMC gekozen in de veronderstelling dat ik met een A-merk te maken had, en mijns inziens zijn dergelijke bubbeltjes niet normaal, zeker niet na amper een jaar.
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
klik hier voor groter
klik hier voor groter
Ze zijn misschien wat lastig te zien, maar ze zitten verspreid over het hele frame.
Ik heb het frame terug naar de dealer gebracht, en zij hebben het BMC laten beoordelen. BMC heeft laten weten dat de bubbels worden gevormd door een reactie van de lijmlaag met UV licht, en slechts cosmetisch van aard zijn. Zij weigeren dus garantie. De dealer heeft hierop weer contact gezocht met BMC, en het enige wat BMC wil doen is het verlengen van de garantie op de lak naar 5 jaar.
Toch ben ik er niet gerust op. Een lijmlaag die reageert op UV licht geeft mijn geen gerust gevoel, en lijkt mij alles behalve bevordelijk voor de betrouwbaarheid van het frame. Bovendien vind ik dat de laklaag de lijm zou moeten beschermen tegen UV-straling.
Hoe sterk sta ik om een vervangend frame te eisen? Ik heb voor BMC gekozen in de veronderstelling dat ik met een A-merk te maken had, en mijns inziens zijn dergelijke bubbeltjes niet normaal, zeker niet na amper een jaar.
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als we er vanuit gaan dat in een bepaald prijssegment de frames van de verschillende fabrikanten technisch gelijkwaardig is.leonvl schreef:...edit
...
Dan moet je aan BMC eens vragen wat de reden is om hun frame (of gelijk welk ander merk) te kopen.
90% van de kopers koopt een fiets voor het uiterlijk.
Als dan juist het uiterlijk er op achteruit gaat binnen de garantietermijn dan heb je volgens mij een punt om een nieuw frame te krijgen.
Succes.
PS: Ik heb ooit een "geel wordende vernislaag" op mijn Museeuw frame gehad. Nog dezelfde dag kreeg ik een nieuw frame.
I
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Slechts cosmetisch van aard dus moet je het maar accepteren, ik zou er geen genoegen meenemen!
Ik ken de garantievoorwaarden van BMC niet en wat er eventueel uitgesloten wordt, maar als je frame er na een jaar zo uitziet is dit niet wat je ervan mag verwachten.
Cosmetische problemen liggen nogal moeilijk bij fabrikanten en distributeurs weet ik uit ervaring!
Even opgezocht de garantie op de lak is bij BMC maar 1 jaar!
Starting from the date of purchase, BMC shall guarantee the following warranty period:
•Frame 3 years
•impec frame 5 years
•Lacquering 1 year
•BMC-specific parts (forks, SCOR comp.) 2 years
Niet accepteren dus als je nog binnen dat jaar zit en een nieuw frame eisen, als de garantietermijn voorbij is wordt het alleen maar lastiger!
Ik ken de garantievoorwaarden van BMC niet en wat er eventueel uitgesloten wordt, maar als je frame er na een jaar zo uitziet is dit niet wat je ervan mag verwachten.
Cosmetische problemen liggen nogal moeilijk bij fabrikanten en distributeurs weet ik uit ervaring!
Even opgezocht de garantie op de lak is bij BMC maar 1 jaar!
Starting from the date of purchase, BMC shall guarantee the following warranty period:
•Frame 3 years
•impec frame 5 years
•Lacquering 1 year
•BMC-specific parts (forks, SCOR comp.) 2 years
Niet accepteren dus als je nog binnen dat jaar zit en een nieuw frame eisen, als de garantietermijn voorbij is wordt het alleen maar lastiger!
Alleen bovenstaande zin kan ik niet helemaal volgen????leonvl schreef:Ik heb een BMC Roadracer frame van amper een jaar oud, en in de loop van een aantal jaren verschijnen overal op het frame kleine bubbeltjes onder de lak.
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 30 jan 2013 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Bedankt voor de antwoorden tot dus ver! De 'grap' is dat BMC het niet onder lakgarantie wil laten vallen, omdat de bubbels onder de lak zitten (terwijl de bubbels de lak wel beschadigen)... Ik zal morgen eens met mn dealer gaan bellen. Ik houd jullie op de hoogte.
Toevallig precies hetzelfde probleem bij mijn De Rosa King van anderhalf jaar oud, kleine bubbels dat erger en erger werd, gelukkig ziet De Rosa dat anders als BMC en wordt mijn frame opnieuw gespoten...... Zou BMC ook moeten doen imho!leonvl schreef:Bedankt voor de antwoorden tot dus ver! De 'grap' is dat BMC het niet onder lakgarantie wil laten vallen, omdat de bubbels onder de lak zitten (terwijl de bubbels de lak wel beschadigen)... Ik zal morgen eens met mn dealer gaan bellen. Ik houd jullie op de hoogte.
YFood !!!
Ik ben op mijn strepen gaan staan bij de dealer en garantie óf ontbinding van de koopovereenkomst voorgesteld, en ter stond heb ik mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen. Ben blij dat deze zaak is afgehandeld, maar het garantiebeleid van BMC heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik niet zo snel opnieuw een BMC zou kopen.