Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 06 jul 2009 17:49

Van harte met je aankoop en veel veilige maar toch rappe;) km's toegewenst.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 07 jul 2009 00:02

Ben vandaag naar een fietsenwinkel in Maassluis geweest en uitleg gekregen over de Bulls Desert Falcon het zwarte model waar me oog bij binnenkomst gelijk op viel. Echt een mooie fiets en volgens de verkoper kwalitatief zeer goed.
Morgen zijn ze gesloten maar woensdag ga ik bellen om een afspraak te maken zodat ze me maten kunnen opmeten, want hij zij dat ze niet alleen de framemaat opmeten maar ook de positie van de zadel en het stuur. Klinkt allemaal professioneel.

Dus ik ga voor de Bulls Desert Falcon het zwarte model, vooral ook omdat ik hier op dit forum zoveel positiefs er over lees. Kan nu al niet wachten :D

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 07 jul 2009 00:06

Tja, het blijft veel Bulls voor the buck...
De community groeit gestaag zo!

marcol
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jun 2009 01:31

marcol 09 jul 2009 13:59

Zeker weten dat je geen moment spijt krijgt van de aanschaf van een Bulls Desert Falcon. Integendeel, je vraagt je af waarom je dat eigenlijk nog niet veel eerder hebt gedaan. Prachtige fiets, die heerlijk rijdt. Je staat er zelf verstelt van dat je ineens zoveel meer en nog harder aan het fietsen bent.
Het zit hem in de naam!

breulus
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 23:52

breulus 09 jul 2009 15:53

Ook ik zal me dan maar eens voorstellen.

Maand of 3 een keer met vrienden en bekenden meegegaan om te fietsen. Zij doen dit al enkele jaren en wellicht dat het ook iets voor mij was.

Fiets geleend, kledingsetje aangeschaft en na twee keer wist ik het zeker: heel leuk maar ook heeeel zwaar, maar het kon weleens een blijvertje zijn.

Volgende stap: oriënteren op een eigen fiets: lang leve het internet. Kwam ook op dit forum terecht en na enkele dagen wikken wegen (welk merk, nieuw of tweedehands, allerlei aanbiedingen vergelijken ) de knoop doorgehakt. Auto gepakt en op naar Morsink.

Werd fijn geholpen op de maandagmiddag en ik kreeg een hele goeie aanbieding voor een desert falcon +. Werd a la minute gemonteerd voor me. Andere set velgen en banden erbij voor slechts 50 eurietjes, aangezien ik niet het postuur heb van een klimmer zullen we maar zeggen. Vond ze bovendien er wel fraai uitzien. Kwam al met al nog een stuk onder de normale verkoopprijs uit!!

Inmiddels al paar honderd kilometertjes erop zitten. Nogwel een beetje zitten eikelen metafstelling zadel om ideaal te kunnen zitten, maar heb het nu wel op een rijtje. Aan het materiaal kan het niet meer liggen, het zal nu van mezelf moeten komen haha.

Vanavond gaan we weer met de groep op pad en wordt waarschijnlijk individuele tijdritjes. Start Amerongse Berg en terug over Leersum boehoe! Zie de bui alweer hangen! Maar goed blijven oefenen, daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Zal proberen wat foto's te uploaden.

Groeten allemaal en tot gauw

[img=C:\Users\Melis\Pictures\Fietsen\S4031083.jpg]

[img=C:\Users\Melis\Pictures\Fietsen\S4031084.jpg]

[img=C:\Users\Melis\Pictures\Fietsen\S4031087.jpg]

[img=C:\Users\Melis\Pictures\Fietsen\S4031085.jpg]
[img=C:\Users\Melis\Pictures\Fietsen\S4031088.jpg]

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 11 jul 2009 13:54

@BullsH Kan beter je pics even resizen.
BTW ga je nu je naam ook veranderen in BullsDF? ;)

zondermorren
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:54

zondermorren 12 jul 2009 20:05

Heb al een paar maanden een nieuwe Desert Falcon, en ben nogal tevreden. Hele goede fiets, voor weinig. Wel de wielen laten vervangen door wat duurdere (DT Swiss) en er een ander cranckstel op laten zetten met 40 tanden op het middenblad (FSA), en oh ja, er ook direct een ander zadel op laten zetten (Fizik). Beetje meer comfort. Heb er nu een dikke duizend opzitten en het gaat echt als de vliegende brandweer. Echt een snelle fiets. Hoop dat de foto een beetje goed doorkomt.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 17 jul 2009 00:03

Beste (Bulls) Fietsers,

heb in een jaar tijd nu 2 fietsen versleten. De eerste kocht ik voor een kratje bier dus dat was te overzien. De tweede was wel iets meer, maar gaf me ook meer plezier en het gevoel dat ik er mee verder wil gaan. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe fiets waar ik iig een paar jaar op vooruit kan. Al veel gezocht en vergeleken en dit tegen gekomen:


Bulls Ultegra 2008

Frame : Aluminium triple butted ( Extra light )
Voorvork : Carbon
Zadelpen : Aluminium Patend
Derailleurs : Shimano Ultegra 30 speed
Remhendels : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Zadel : Selle Italia X2
Wielset : Shimano

Voor 875 euro.

Voor dit bedrag zie ik van merken waar ik wel al eens van gehoord heb eigenlijk alleen fietsen die Tiagra afgemonteerd zijn en een enkeling met 105. Nu kan ik wel als een echte hollander er gelijk op af stormen maar ik vraag me toch af wat dit verschil veroorzaakt. Is het frame dan echt merkbaar slechter/eerder versleten als voor mij wel bekende frames? Of is dit gewoon een goede fiets voor een goede prijs?

Andere toffe fietsen in dezelfde prijsklasse hoor ik ook graag! Bedankt!

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 17 jul 2009 12:37

Gisteren me Bulls Desert Falcon opgehaald. Echt een mooie fiets en hij rijd erg lekker. Het is me eerste race en heb gelijk een paar kilomoter gefietst dus vandaag wat spierpijn in me achterste een plek waar ik het laatst verwachtte dat ik spierpijn zou krijgen.

In totaal was ik €1275,- kwijt dat was inclusief Desert Falcon fiets van €999,- / Helm / Pedalen / Sidi Zephyr schoenen / Reperatie tasje met inhoud / pompje / twee bidonhouders en bidons en een fietscomputer. Al met al een mooie prijs al zeg ik het zelf.

En ook gelijk Cervelo fietskleding gekocht nu ik toch bezig was met geld uitgeven. Foto's van me fiets zullen nog volgen zodra de zon schijnt maakt ik wat foto's.

Plaats reactie